Lasurit eshop

Новата Dacia DUSTER: Просто повече DUSTER (Видео)

Новата Dacia DUSTER: Просто повече DUSTER (Видео)

Новата Dacia DUSTER: Просто повече DUSTER (Видео)

Реклама Honda ZR-V
От Леонид Селиктар

Докато се опитвах да формулирам подходящо заглавие за ревюто на изцяло новото поколение на емблемата Duster на Dacia, минах през няколко варианти, в това число общото Dacia издигна Duster до нови висини, очевадното Най-добрият Duster до момента, обобщаващото Dacia-та, която трябва да си купите, и други.

Истината, е че новата- трета, генерация на Duster е просто поредната стъпка на Dacia в правилната посока. Просто колата е станала "по повече" във всяко едно отношение и по всичко изглежда, че ще продължи по утъпкания път на своите предшественици, от които за изминалите 13 години има произведени повече от 2.4 милиона единици, а на ежедневна база около 1000 напускат поточната линия на марката в Питещи, Румъния.

Новият DUSTER стъпва на пазара, в това число и на нашия (с разпродадена вече пилотна квота от първите 100 негови представителя), като предлага цялостна трансформация- екстериорна, интериорна, инженерна и по отношение на дигитализацията. И във всяко едно отношение нещата са се подобрили осезаемо.



Основната причина за "повечето DUSTER" е тази, че автомобилът е разработен на изцяло нова платформа- CMF-B, която е дала възможност на екипа на марката да разгърнат допълнително добре известните силни черти на модела и да добавят нови интересни технологични и улесняващи и разнообразяващи ежедневието функционалности.

Интересна и основна черта на новата генерация на DUSTER е тази, че колкото и драстична да е промяната в екстериорния дизайн на автомобила, който е станал осезаемо по-мускулест и с офроуд излъчване, моделът моментално бива асоцииран с марката и със същата сила, с наследството си, като обозначение в нея. Измеренията тук са още по-впечатляващи, като се има предвид, че колата е запазила дължината на своя предшественик, но в купето има повече простор- както на предните, така и на задните седалки.

Друга съществена промяна, която се наблюдава при новия DUSTER е фактът, че моделът вече не е наличен в дизелова версия, но за сметка на това получава две високоефективни хибридизирани модификации- HYBRID 140 пълен и TCE 130 mild хибрид (48V), които са реализирани от Dacia именно благодарение на новата платформа, на която е разработен моделът. И двете технологии предлагат предимство по отношение на ефективността, но първата идва с добавени плюсове под формата на стартиране и потегляне в изцяло електрически режим, както и възможност за движение само на електрическа енергия. И двете модификации, които обещават максимална мощност от съответно 140 и 130 конски сили, идват обаче с липсата на ангажимент от страна на водача по външно зареждане на интегрираните батерии, поради това, че системата автоматично ги дозарежда по време на шофирането.

Без неясноти по отношение на пробега, доближаващ се, а понякога и надминаващ, границата от 1000 километра, обещава също така и третата модификация в портфолиото на новия DUSTER- неговата двугоривна (бензин/LPG) ECO-G версия, която с максималната си мощност от 100 конски сили е и най-достъпната ценово в гамата на модела.

Подобно на TCE 130, ECO-G модификацията на новия DUSTER е изпълнена с шестстепенна ръчна предавателна кутия, докато при HYBRID 140 трансмисията е автоматична. От Dacia са предвидили възможност за поръчка на TCE 130 версията във вариант с предно и 4х4 задвижване.

Говорейки за задвижване на четирите кола, новото поколение на DUSTER запазва и развива завидното поведение и проходимост извън стандартните пътища на своя предшественик. Системата 4x4 Terrain Control предлага електронен контрол и адаптивна работа, като идва с пет основни режима на работа- Автоматичен, Кал/Пясък, Офроуд, Сняг и Еко, изборът между които се прави с удобен ротиращ се превключвател, с централен бутон за активирането на системата за контрол на скоростта при спускане.

Благодарение на оптимизираната си система за задвижване на четирите колела, отстоянието на автомобила от пътя от 217 мм и преден и заден свободен ъгъл е съответно 31 и 36 градуса, новият DUSTER, подобно на предшествениците си, продължава да притежава отличен потенциал за офроуд приключения, в това число и в по-предизвикателни условия.

Подобно на Jogger, автомобилът, който предлага товарен обем от до почти 1700 литра (1696 литра), получава и специален къмпинг комплект Sleep, който превръща колата в малък кемпер благодарение на сгъваемата си конструкция и разгъващ се матрак.

Допълнителна модулност, новият DUSTER предлага и благодарение на товарните релси на тавана, към които може да бъде закачен специално разработен от Dacia допълнителен багажник.

Интересни аксесоари предлага и модулната система YouClip, която представлява система от точки (за предните и задните седалки, както и в товарното отделение) за прикрепяне на компактно LED фенерче, мобилен телефон с интегрирана система за безжично зареждане, кука, стойка за таблет, комбиниран чашкодържач, малка чанта и други.






Допълнително удобство при движение в офроуд условия внася и специалният интерфейс на 10.1-инчовата интегрираната бордова система на новия Duster. С негова помощ водачът, а и всички заинтересовани на борда, могат да следят данни в реално време за накланянето на купето, както и за разпределението на въртящия момент между предната и задната ос.

За по-неангажиращото изживяване извън пътя с DUSTER допринасят също така новите защитни елементи (срещу надрасквания и леки удари), които са интегрирани върху най-застрашените зони на купето. Тук интересен акцент е че те са изработени от разработената от самата Dacia пластмаса Starkle, която видяхме за първи път при концептуалната разработка Manifesto, и в композицията на която са включени до 20% рециклирани материали.

От 20% рециклирани материали са изработени и стелките в интериора на новия DUSTER, а версията Extreme идва със специална нова MicroCloud тапицерия, която позволява миене.

Говорейки за интериора на колата, няма как да не споменем и мултимедийното й обезпечаване. Тук, подобно на новото Sandero, клиентите имат възможност да избират между три основни позиции. За онези от потребителите, които разчитат предимно на мобилния си телефон като устройство за навигация и аудио изживяване, е предвиден вариантът MediaControl. С елементарен закрепващ механизъм, специално разработено безплатно приложение и вградено радио, водачът получава достъп до цялата необходима му информация и контрол върху основни функционалности благодарение на екрана на собствения си смартфон.

Media Control системата на Dacia дава възможност на водача да работи с навигационната система, радиото, мултимедията и дори да получи информация за актуалното състояние на своя автомобил.

Следващата позиция в инфо-комуникационният и мултимедиен набор при новия DUSTER е MediaDisplay, като тя идва с интегриран 10.1-инчов чувствителен на допир екран и безжична свързаност за мобилен телефон.

Топ-предложението се нарича MediaNAV Live, като тук отново има 10.1-инчов екран, но и надграждане с достъп до онлайн каталог приложения и озвучителна система с 6 колони с Arkamys 3D Sound.

Последните две системи имат функционалност за дистанционно (OTA) обновяване на софтуера, а в стандартното им оборудване е включена и стойка за мобилен телефон, както и общо 4 USB-C жака.

Независимо от избора на ниво на изпълнение- базовото Essential, следващото Expression или двете равнопоставени топ-версии Journey (с акцент върху стила) и Extreme (с по-офроуд и динамично излъчване), собствениците на Duster могат да разчитат на впечатляващ набор системи за активна безопасност.

Всички представители на модела (без базовата версия) разполагат с круз-контрол с функция за контрол на скоростта, автоматични фарове, автоматично задействане на спирачната система в случай на опасност от удар, система за разпознаване на пътните знаци, паркинг асистент, система за предупреждение при неволно напускане на платното, система за следване на пътя и други.

Новият Duster идва и с още едно удобство по отношение на безопасността- специален бутон My Safety, който дава бърз достъп до предпочитаните от водача системи за асистиране на движението, в това число и до тяхното изключване.

За общия комфорт на борда на автомобила допринася и увеличеният простор, като той е най-осезаем на втория ред седалки, пътниците на който могат да разчитат на допълнителни 30 мм в областта на краката.

По отношение на товарното отделение, тук откриваме по-нисък под, по-широк и по-висок отвор, а свободният обем е увеличен с до 6% и общ показател от 472 литра при версията с две задвижващи колела. Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Bentley

Новото Bentley Continental GT идва със 782 конски сили

Май 16, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Alpine Renault

RENAULT Rafale E-Tech 4x4 обещава 300 конски сили и 100 километра в чист електрически режим (Видео)

Май 16, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Bentley

Bentley заменя W12 двигателя си с брутално звучащ V8 хибрид (Видео)

Май 16, 2024