Opel Stock

На гости на Bridgestone в Рим

На гости на Bridgestone в Рим

На гости на Bridgestone в Рим

Реклама Skoda Monte Carlo
Специално за auto-press.net от Майк Нойман, Global Press, Рим

Всички пътища водят към Рим гласи добре познатата поговорка, която се оказа валидна и за нас този път. Последвахме поканата на Bridgestone и посетихме „Центъра за изследване и развитие на EMEA“, свързаната фабрика за гуми „Roma Plant“ и огромния тестов полигон, „Proving Ground“ на Bridgestone, в южната част на Рим.

Японският производител на гуми Bridgestone е основан през 1931 г. от Ишибаши Шоджиро в Куруме, Япония. “Ishibashi” преведено на английски означава нещо като каменен мост и така се роди “Bridgestone” като марка. 93 години след основаването си, компанията вече е един от най-големите производители на гуми в света. Произвеждат се всички видове гуми - от автомобили през автобуси и камиони до гуми за специални превозни средства (напр. за самолети или тежка селскостопанска техника).

Един от седемте центъра за научноизследователска и развойна дейност в световен мащаб се намира в Рим, който конкретно покрива икономическата зона EMEA (Европа, Близкия изток, Африка). Останалите шест са в Америка (2), Япония (2), Китай и Тайланд. Особеното при европеското седалище е, че споделя района с прилежащ завод за гуми. Това скъсява значително разстоянията и помага за бързото производство на прототипи на гуми, които след това могат да бъдат тествани също толкова бързо в близкия огромен тестов полигон.

Разбира се, днес производителят на гуми използва възможностите на съвременните технологии в най-съвременна форма. В Bridgestone новата гума първоначално се проектира и разработва виртуално на компютър с помощта на изкуствен интелект. Това спестява време и материали - например, до 200 реални прототипа и 80 процента от реални тестове с превозни средства се спестяват на гума, което може да спести до 60 процента емисии на CO2. Благодарение на тясното сътрудничество с различни партньори като Lamborghini или Maserati, специалните гуми за специални превозни средства често се разработват съвместно и според съответните спецификации и идеи.

Виртуалните прототипи преминават през различни симулации, преди най-добре виртуално разработените гуми да бъдат действително произведени в близкия завод и след това да бъде завършен пълният и сложен цикъл на изпитване, включително в лабораторията за шум и върху превозни средства на тестовата писта. Само миналата година 190 нови гуми и 600 различни размера са разработени от Bridgestone в Рим и пуснати в производство.

След като прекарахме сутринта в Центъра за научноизследователска и развойна дейност, последвана от обиколка на фабриката за гуми и видяхме и преживяхме много (например в симулатора за шофиране), отидохме до Bridgestone Technical Center Europe Spa в Априлия, на 32 километра. Огромният тестов полигон от 144 хектара разполага с общо 70 километра тестови писти. Те включват високоскоростна писта с дължина четири километра с овална крива, сухи и мокри тестови писти (в които 90 процента от използваната вода се използва повторно), писти за комфорт и шум с различни пътни настилки, както и открити пространства и тестова писта за селскостопански машини.

Тестовата площадка може да се използва целогодишно и това се приема с благодарност. Постоянно се правят инвестиции, от нови участъци от маршрути за безопасност до собствена инфраструктура за електрическо зареждане - винаги в крак с времето. През годините от 2022 до 2023 г. над пет милиона евро са ивестирани за прогрес.

След като изминахме различни маршрути с инструктор като навигатор, време е да сменя шофьора. Заемам мястото на водача и подкарвам тестово превозно средство на Bridgestone за няколко обиколки по мокро трасе, което е осеяно с различни шикани. Заключение: след първа обиколка щях да „хвана“ двама минувачи (под формата на манекени), за щастие семейството на жълтите гумени патета при аварийния спирачен шикан остана непокътнато - от втора обиколка нататък пресякох финалната линия без никакви загуби и без всякакви грешки.

Много се забавлявахме по време на нашето посещение, запазихме много нови впечатления и все още сме поразени от това колко сложна всъщност е конструкцията на една гума. От посещения на автомобилни заводи знаем за много напълно автоматизирани строителни фази, които се извършват изцяло от машини. Приятно сме изненадани, че на всяка станция тук всъщност присъства човек. Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Мотоциклети Тестове

Harley-Davidson Road Glide - Big Bagger Grand American Touring - видео

Май 02, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Авто глобус Dacia

Новата Dacia DUSTER: Просто повече DUSTER (Видео)

Апр 30, 2024
Авто Новини Тестове Електромобили Honda

Първа среща с електрическия SUV на Honda e:Ny1

Апр 29, 2024