Lasurit

PEUGEOT празнува 20 години виртуална реалност

PEUGEOT празнува 20 години виртуална реалност

PEUGEOT празнува 20 години виртуална реалност

Реклама Renault Arkana
PEUGEOT използва виртуална реалност от 20 години, за да прилага иновации по-бързо и по-ефективно. Вече две десетилетия PEUGEOT използва виртуалния свят, за да служи на реалния свят, за да отговори на нуждите на клиентите и да се подготви за устойчива мобилност. Концептуалният автомобил PEUGEOT Inception и кормилното управление Hypersquare, се възползват от инструментите за виртуална реалност и ще бъдат представени на изложението VivaTech, от 22 до 25 май в Париж.

Още през 2004 г. PEUGEOT започна да използва инструменти за виртуална реалност в процеса на разработка на новите си модели с най-съвременните технологии, разположени в пространство с площ от 500 m2 в сърцето на ADN (Automotive Design Network), дизайнерският център на STELLANTIS във Велизи, близо до Париж.

Матиас ХОСАН, директор дизайн PEUGEOT: „Тенденциите в дизайна преживяха невероятна трансформация през десетилетията и в последните 20 години виртуалната реалност се превърна в основен инструмент за нашите екипи. Той ни позволява да изследваме много по-креативни пътища за по-кратък период от време и е чудесен партньор в етапа на създаването.“




2004 г., годината, в която дизайнерският център отвори врати, се роди и CAVE 1, основният инструмент за виртуална реалност, използван от PEUGEOT. Завладяваща стая, съставена от 5 проектора с разделителна способност 1280 x 1024 пиксела в комбинация с пет фиксирани екрана с размери 2,90 x 2,32 m. Комплектът образува куб с изображения, проектирани на всяка от стените. Това създава завладяваща 3D среда за потребителя, където превозни средства или компоненти в пълен размер могат да бъдат представени по реалистичен начин. CAVE 1 предоставя допълнителен инструмент за проектиране, преди да бъде даден живот на физическите модели, изследвайки ергономията и производствените процеси. Това улеснява разбирането на проектите, както и тяхното споделяне между различни екипи, което позволява по-бързо внедряване и нови възможности за бързи промени.

Заедно с CAVE 1, бе представена и Holobench - маса за виртуална реалност, съставена от два екрана, свързващи реалния свят с виртуалната реалност, възползвайки се от технология за обратна връзка с докосване. Това осигурява различно измерение за потребителя, с възможност за разглеждане на определени части от дигиталния модел и симулации със сглобяване и разглобяване.

През 2015 г. PEUGEOT премина на следващото ниво с достъп до нова разработка във виртуална среда: CAVE 2. Тази стая за виртуална реалност все още се намира в сърцето на ADN и много от марките на STELLANTIS се възползват от нея. Шест 4K проектора (4096 x 2160 пиксела) проектират изображения върху 5 стенни екрана с ширина 4,50 m, височина 2,37 m.

CAVE 2 предоставя безпрецедентна изчислителна мощност благодарение на 30 компютъра, включващи 70 графични карти. Тази мощност на обработка позволява работа по специфични детайли на външния и вътрешния дизайн, като облицовка и цветови комбинации.

От 2004 г. виртуалната реалност се използва в дизайна на всички нови модели на PEUGEOT. Това позволява бърза оценка, модификация и валидиране на различни елементи от всеки проект преди преминаване към физически прототипи, които следователно се произвеждат в по-малки количества. Това води до спестяване на ресурси и време за марките на STELLANTIS от над 3 милиона евро. Не само превозни средства са тествани в CAVE 2, щандовете на моторното изложение и дори скулптурата на лъва PEUGEOT са преминали през тези 5 стени.

CAVE 2 е видял над 3000 проекта през последните 10 години, включително един от най-новите проекти на PEUGEOT: кормилното управление Hypersquare. Той е представен и тестван от различни екипи, включително дизайн, маркетинг и продуктови специалисти допринасяйки за неговото развитие.

Inception Concept въплъщава оптимистичната визия на PEUGEOT за електрическото бъдеще напревозни средства с котешки революционен дизайн, включващ ново поколение i Cockpit. Интериора интегрира най-новото кормилно управление Hypersquare, което трансформира изживяването и удоволствието от шофирането, като заменя традиционния воланс цифрово електрическо управление.

PEUGEOT ще представи на френската публика за първи път концепцията Inception и нейното кормилно управление Hypersquare на изложението VivaTech, което ще се проведе от 22 до 25 май 2024 г. в Париж.

PEUGEOT възнамерява да остане лидер във виртуалната реалност и да се възползва от всички възможности, предлагани от тази технология, да създава иновации и да разширява границите на възможното. В развойния център се помещава и XR Lab, част от техническия отдел на STELLANTIS.

Стефан МАСФРАНД, ръководител на иновациите във виртуалната реалност (технически отдел): „XR Lab е нашата изследователска лаборатория, където разработваме авангардни технологии във виртуална и разширена реалност, оценявайки както хардуерни, така и софтуерни решения. Това подобрява нашата инженерна ефективност и ни дава възможност да бъдем пионери в иновативните начини за представяне на нови продукти.“

Благодарение на виртуалната реалност и изкуствения интелект, виртуалните светове ще играят основна роля в бъдещето на PEUGEOT, обслужвайки нуждите на клиентите. Назад


Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Официални вносители- новини Електромобили Rover

100% RANGE ROVER. 100% ЕЛЕКТРИЧЕСКИ. ТЕСТВАН ДА БЪДЕ ЛИДЕР.

Май 02, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Официални вносители- новини Авто глобус Renault

Всичко за ... RENAULT SYMBIOZ (Видео)

Май 02, 2024