Opel Stock

Състезателна кола-легенда на Mercedes за Targa Florio от 1924 г. се завръща на пътя

Състезателна кола-легенда на Mercedes за Targa Florio от 1924 г. се завръща на пътя

Състезателна кола-легенда на Mercedes за Targa Florio от 1924 г. се завръща на пътя

Реклама Nissan X-Trail
• Обширна реставрация на легендарната състезателна кола с компресор след 100 години
• Обща победа и тройна победа в класа в Targa Florio от 1924 г
• Mercedes-Benz Classic ще представи оригиналния състезателен автомобил на международни събития през 2024 г Щутгарт.

100 години след триумфа на Mercedes в легендарното състезание за издръжливост Targa Florio в Сицилия на 27 април 1924 г. 2-литров състезателен автомобил Mercedes, използван по това време, ще се завърне на пътя. Mercedes-Benz Classic възстанови автомобила от собствената колекция на компанията по най-високите стандарти автентичност. Той ще бъде представен на международни събития през 2024 г. Състезателният автомобил в червена боя е акцент в 130-те години на автомобилния спорт на Mercedes-Benz.

„Мерцедес написа история на моторния спорт с тази състезателна кола през 1924 г. Един век по-късно автомобилът вече може да бъде видян отново в действие в оригиналното си състояние – което означава, че Mercedes-Benz Classic също твори история. Това е така, защото нещо подобно е възможно само благодарение на комбинирания опит на Mercedes-Benz Classic Center, Mercedes-Benz Classic Archive и силна мрежа от експерти. Този завладяващ проект прави иновативната сила на нашата компания осезаема – от самото начало през 1886 г. към бъдещето.“ - сподели Маркус Брайтшверд, ръководител на Mercedes-Benz Heritage

Победа в Сицилия
В началото на 20-те години Targa Florio е топ събитие в европейския моторен спорт. Предлага на германски компании важна възможност за изява, тъй като след Първата световна война те първоначално са били изключени от участие в европейския шампионат Гран При. Мерцедес заема второ място в общото класиране през 1921 г., а частник печели в Mercedes през 1922 г. През 1924 г. марката се завръща с нов състезателен автомобил. Това превозно средство е базирано на дизайни на Пол Даймлер. Фердинанд Порше, технически директор и главен директор по развитието на Daimler- Motoren-Gesellschaft от април 1923 г. нататък го развива до точката, в която е готов за състезания. Състезателният отбор пътува от Щутгарт до Сицилия с четири 2-литрови състезателни коли на собствен двигател. Mercedes участва с три от тези състезателни автомобили в Targa Florio и Coppa Florio.

Един специален акцент е червената боя, която всъщност беше запазена за италианските превозни средства -използването й имаше за цел да предотврати всякаква потенциална намеса на италиански фенове по време на състезанието. До тогава германските състезателни автомобили обикновено са боядисани в бяло. Фирменият пилот на Mercedes Кристиан Вернер спечели Targa Florio с дължина тогава от 432 километра (четири обиколки от по 108 километра всяка) в кола номер 10, записвайки време от 6:32:37.4 часа. Това беше първото победа в Targa Florio за пилот извън Италия.

Отборът от три автомобила спечели и победата за състезателни автомобили с работен обем до 2 литра. В генералното класиране Кристиян Лаутеншлагер (номер 32) завърши на 11-то място, Алфред Нойбауер (номер 23) на 16-о място. Отборът на Мерцедес получи Копа Термини като най-добър фабричен отбор. След това Вернер сложи глазура на тортата - беше необходима още една обиколка за класирането на Coppa Florio. Пилотът от Щутгарт също спечели това състезание след общо 8:17:1,4 часа. Съотборниците му завършиха 9-и (Lautenschlager) и 13-ти (Neubauer).

Реставрация с максимална автентичност
През 2022 г. Mercedes-Benz Classic реши да възстанови оригиналния 2-литров състезателен автомобил Targa Florio от собствената колекция на компанията възможно най-автентично за годишнината – в съответствие с високите стандарти на фабрично възстановяване. Това е превозното средство, в което Кристиан Лаутеншлагер завършва Targa Florio през 1924 г. Печелившата кола на Вернер не е оцеляла. Изваждането на състезателния автомобил от музея на Mercedes-Benz беше последвано от щателна работа анализ на наличностите и обширно търсене в класическия архив на Mercedes-Benz. Оригиналните технически чертежи и историческите снимки бяха решаващи източници за автентичност на реставрацията. Класическият център осъществи това заедно с мрежа от експерти.

Акценти на проекта
Ремонт на двигателя с компресор: Това включва заваръчни работи по корпуса, преработка на оригинални разпределителни валове и възстановяване на винтови връзки с типични за времето хибридни резби. Работа по каросерията: Състезателната кола, която е преустроена от частен клиент през 20-те години на миналия век, е възстановена в първоначалното си състояние според исторически планове. Боя: Детайлен анализ на малки остатъци от оригиналната боя предоставя информация за цветовата схема и начина на боядисване през 1924 г. Състезателната кола е пребоядисана от ръка с помощта на четка и реконструирана боя с ленено масло. На всеки етап експертите на Classic Center и външните партньори запазват оригиналната субстанция като колкото е възможно повече. Например следи от минали модификации на тялото остават видими под исторически коректната боя.

Много от чувствителните оригинални компоненти са запазени. Например, вярна репродукция на волана от 1924 г. ще замени оригинала на автомобила през юбилейната година. През април 2024 г. състезателният автомобил завърши първото си шофиране след реставрацията – на тестовата писта в заводът на Mercedes-Benz в Унтертюркхайм. Това е мястото, където автомобилът е бил построен в състезателната работилница преди 100 години. И тръгва оттам през 1924 г. на пътуването си до Сицилия, което завършва с един от най-големите успехи в 130-годишната история на автомобилния спорт на Mercedes-Benz. Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Ретро Авто глобус Volkswagen

Майски „бръмбар“ къмпинг с емблематичните VW бускемпери

Май 01, 2024
Авто Новини Ретро Авто глобус Ford

Офроудът с Ford Model T не е шега! - видео

Апр 28, 2024
Авто Новини Automakers press releases Официални вносители- новини Ретро DS

CITROËN ЧЕСТВА 90-ГОДИШНИНАТА НА ЛЕГЕНДАРНИЯ „АВТОМОБИЛ СЪС 100 ПАТЕНТА” ТRACTION AVANT - видео

Апр 25, 2024