Skoda Monte Carlo

BYD Experience Day с Yangwang U8 - видео

BYD Experience Day с Yangwang U8 - видео

BYD Experience Day с Yangwang U8 - видео

Реклама Renault Arkana
Специално за aut0-press.net от Майк Нойман, Райнмюнстер

Приех поканата на BYD за "BYD Experience Day" в Rheinmünster в центъра за безопасност при шофиране на Baden Airpark. В допълнение към BYD Seal и Seal U, които вече познаваме, там също имаше две превозни средства от под-марката „Denza“ с N7 (електрически седан) и D9 (луксозен ван), както и настоящия флагман на втората под-марка “Yangwang”, луксозният SUV U8.

Визуално поставен в средата между другите превозни средства, U8 е с дължина от 5,319 метра, ширина от 2,05 метра и височина от 1,93 метра – става дума за наистина гигантски SUV. Технологията под капака е не по-малко впечатляваща от чисто визуалните измерения. Питам два пъти, защото не съм сигурен дали просто не съм разбрал и отговорът е да - 880 кВт/1196 к.с. са разпределени между четири електрически мотора (по един електродвигател с 220 кВт/299 к.с. на колело)!

Тежащото почти 3,5 тона (3460 kg) превозно средство има общо 1280 Нм въртящ момент, който му позволява от 0-100 км/ч да скача за 3,6 секунди и да достига максимална скорост от 200 км/ч - превъзходни числа, и то не само в сегмента U8. О, да, и по темата за пробега - U8 е не само чисто електрическо превозно средство със стойности на производителност, които правят супер спортна кола бледа сянка, но също така има монтиран 2,0-литров турбо бензинов двигател, който действа като удължител на пробега ( подобно на Mazda MX-30 R-EV) и върши работата си за зареждане на почти 50 кВтч батерия. Благодарение на 75-литровия резервоар, plug-in хибридът може да измине над 1000 километра.




U8 стои на платформата E4 на BYD със системата за контрол на динамиката на шофиране Disus. Това означава че всяко колело може да се управлява индивидуално (например, ако гумата се спука, U8 може да продължи да се движи нормално направо, системата разпознава проблема и съответно регулира другите двигатели), въздушното окачване може да регулира всяко колело поотделно твърдостта (сензорите Lidar непрекъснато сканират пътя и съответно регулират амортисьорите) и шофирането извън пътя продължава без проблеми благодарение на заключващите се диференциали.

Пътният просвет е много приличен - 28,5 сантиметра. Ако това не е достатъчно, можете да вдигнете U8 с още 15 сантиметра. Джантите на тестовата кола са 22 цола, но има възможност и за 20 цола. Благодарение на сертификата IP68, U8 може да върви (а също и да плува) през вода с височина 1 метър за 30 минути и да извърши така нареченото завъртане на рака, т.е. може да се завърти прецизно на място – нещо много практично при тесни ситуации на паркиране.

По време на тестовете по шофиране на пистата буквално ми спря дъхът. Трудно е да се опише как почти 1200 к.с. и над 1200 Нм въртящ момент, които незабавно се предоставят електрически, ви натискат в седалката, когато спринтирате от място - това трябва да се изпита, за да се повярва. А фактът, че този колос спира от 100 км/ч до 0 км/ч само за 35 метра, е уникално постижение в този клас автомобили.

Ако сте спокойни, U8 е изключително удобен за шофиране и, разбира се, забелязвате теглото и размера, ако искате да вземете завоите малко по-динамично - има превозни средства, които са по-подходящи за състезателната писта. U8 постига и високи резултати при офроуд благодарение на своя ъгъл на атака от 36,5 градуса отпред и 35,4 градуса отзад. Със своя просвет и 15 избираеми офроуд режима трябва да можете да преминете почти навсякъде.

Да преминем към интериора, който е не по-малко впечатляващ от всичко изброено до тук. Екрани, където и да погледнете, например за шофьора и пътникът отпред 23 инча, информационно-развлекателната система в 12,8 инча като OLED с 2K резолюция, два екрана за пътниците отзад. Качеството показва, че BYD, като производител по договор за Apple, произвежда iPad, наред с други неща.

Количеството пространство може да се опише само като суперлативи - разбира се, всички седалки са електрически регулируеми, отопляеми и вентилирани, както и с функция за масаж. Голям, ясен хед-ъп дисплей, огромен панорамен стъклен покрив с вградени звездни светодиоди (цветът може да се регулира свободно) и информационно-развлекателна система, която ни кара да вярваме, че пилотираме Starship Enterprise. Ще ви отнеме половин ден, за да намерите и изпробвате всички функции на U8.

Системата е супер бърза, всички камери показват ясен, красиво разделен образ и споменахме ли вградения хладилник в централната конзола, който може да охлажда до -6 градуса и да загрява до 50 градуса? Или двете безжични зарядни устройства за мобилни телефони, които могат да зареждат до 50 Вт на слот? Или интериорът изцяло от напа кожа с апликации от истинско дърво? Или много удобните седалки (с възглавници за врата), които автоматично обгръщат пътниците по-плътно при по-бързо завиване?

Разбира се, задната седалка се сгъва напълно електрически, за да образува равна товарна площ (над 2000 литра товарен обем), различни USB-A и USB-C портове за зареждане и нормален контакт в багажника не липсват. Като черешка на тортата дойде и наистина страхотно потискане на шума, което позволява на звуковата система Dynaudio Premium с 22 високоговорителя да свири мощно.

Друга особеност - в BYD/Yangwang всичко се произвежда и разработва вътрешно. Батерията BYD Blade, литиево-желязо-фосфатна батерия, не съдържа тежки метали и дори не произвежда дим при „теста с пирон“, което я прави много забавяща горенето. Всички други компоненти на превозните средства като двигатели, екрани и софтуерна система също са разработени и изградени вътрешно. Само що се отнася до гумите, тестовата кола разчиташе на немски премиум производител Continental с PremiumContact C в размер 275/50 R22.

Още нещо историческо - BYD е производител на превозни средства от две десетилетия, марката Yangwang е на китайския пазар от 2022 г. и с U8, представен през 2023 г., те създават най-популярния автомобил в своя сегмент в Китай. Произведените досега 3700 единици са продадени за нула време, цената е около 1,1 милиона юана /приблизително 142 000 евро/.

Любопитни сме да видим дали/кога и на каква цена U8 ще се появи на европейския пазар. Технически към днешна дата няма известна алтернатива на това ниво, BYD пусна модел с който показва какво е възможно. Като малка визия за бъдещето – планира се U9 като спортен автомобил със същата технология като U8 (говорят, че с 2400 кг и 0-100 км/ч за две секунди) и U6 като седан. Ще наблюдаваме какво се случва с BYD в Европа с вълнение...

Технически данни BYD Yangwang 08:
Дължина / ширина / височина: 5319 / 2050 / 1930 мм
Двигател: четири електрически мотора + 2.0l турбо бензинов двигател (разширител на пробега)
Работен обем: 1994 куб.см
Мощност на системата: 880 кВт/1196 HP
Максимален въртящ момент: 1280 Нм
Скоростна кутия: автоматична
Ускорение: 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди
Максимална скорост: 200 км/ч
Комбиниран разход на гориво WLTP според производителя: не е посочен Емисии на C02: не са посочени
Базова цена: не е посочена Назад

Галерия


Предишна статия

Новото MINI Aceman


Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Mazda

Първа среща с новия флагман на Mazda за Европа - CX-80

Май 03, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Ferrari

Ferrari 12Cilindri идва с 830 конски сили (Видео)

Май 03, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Електромобили Skoda

Skoda с първи изображения и видео на концепцията Enyaq RS Race

Май 02, 2024