Lasurit

Клиенти тестват вече Mercedes-Benz eActros 600

Клиенти тестват вече Mercedes-Benz eActros 600

Клиенти тестват вече Mercedes-Benz eActros 600

Реклама Nissan X-Trail
Електрическият батериен Mercedes-Benz eActros 600 вече е в клиентски тестове. Първите две тестови превозни средства на електрическия камион за превоз на дълги разстояния, представен миналата година, ще бъдат използвани в оперативната практика през следващите няколко седмици от контейнерната логистична компания Contargo и специалиста по рециклиране Remondis. И двете компании са част от глобално активната Rethmann Group. В допълнение към Daimler Truck, други партньори на консорциума от индустрията и изследователската дейност участват в проекта.

Contargo ще използва своя електрически камион в продължение на няколко месеца за транспортиране на контейнери между пристанището във Вьорт ам Рейн и различни пунктове за товарене и разтоварване. Очаква се превозното средство да изминава над 800 километра всеки ден. В първата стъпка превозното средство се зарежда в станция за бързо зареждане на терминала Contargo в Карлсруе. Contargo скоро планира да създаде своя собствена инфраструктура за зареждане в своето депо. Според собствената си информация Contargo в момента изгражда най-голямата частна мрежа за зареждане за тежки електрически камиони в Германия, с 90 точки за зареждане на 18 места.

Remondis ще използва тестовото превозно средство близо до Кьолн като част от проекта „Високопроизводително зареждане при превоз на камиони на дълги разстояния“ (HoLa). Целта на HoLa е да създаде, експлоатира и осигури научна подкрепа за високоефективна инфраструктура за зареждане за батериен електрически транспорт на дълги разстояния. Тестовото превозно средство за Remondis се използва предимно за транспортиране на рециклирани суровини и е оборудвано с ремарке от Kögel, което е специално произведено за теста.

Високият капацитет на батерията от над 600 кВтч - оттук и обозначението на типа 600, както и новата електрическа задвижваща ос, разработена вътрешно, позволяват на електрическия камион да има пробег от 500 километра без междинно зареждане. eActros 600 ще може да изминава безпроблемно над 1000 километра на ден. Периодичното зареждане по време на законово изискваните почивки на водача - дори без мегаватово зареждане - прави това възможно. В допълнение към CCS зареждането с до 400 kW, eActros 600 по-късно ще позволи и мегаватно зареждане (MCS). Клиентите могат да поръчат предварително оборудване за това. Батериите могат да се зареждат от 20 до 80 процента за около 30 минути в съответната зарядна станция с около един мегават мощност.

Електрическият камион е предназначен да постави нови стандарти по отношение на рентабилността за операторите на автопаркове, което означава, че в дългосрочен план той може да замени повечето дизелови камиони във важния сегмент за транспорт на дълги разстояния. Ядрото на концепцията на Mercedes-Benz Trucks за акумулаторно-електрически транспорт на дълги разстояния е да предложи на клиентите холистично транспортно решение, състоящо се от технология за превозни средства, съвети, инфраструктура за зареждане и услуги.

Серийното производство е планирано да започне в края на 2024 г. От самото начало eActros 600 ще се произвежда като влекач и като вариант на шаси с платформа, което предлага на клиентите многобройни допълнителни възможни приложения в изцяло електрически транспорт, според производителя. В момента се изгражда флот от около петдесет прототипа, някои от които ще бъдат тествани на практика от първите клиенти в следващата стъпка. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Техника /Technics Електромобили Polestar

Polestar 5 презарежда от 10 до 80 % в рамките на десет минути! - видео

Май 01, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Техника /Technics Бизнес /Business Audi

Audi Q7 и Q8 PHEV: по-голяма батерия, по-голям пробег

Апр 29, 2024
Авто Новини Техника /Technics Авто глобус Безопасност | Safety

Системите за подпомагане - кой ще е отговорен при катастрофа?

Апр 29, 2024