New Dacia Duster

Honda ZR-V : Когато разумът надделее (Видео)

Honda ZR-V : Когато разумът надделее (Видео)

Honda ZR-V : Когато разумът надделее (Видео)

Реклама Skoda Monte Carlo
От Леонид Селиктар

В края на миналата година, моделното портфолио на Honda в България беше сериозно увеличено с пазарното лансиране на три изцяло нови пазарни предложения. Единият от новите автомобили е добре известен в страната ни като име- CR-V, но другите два бяха новост както за родния пазар, така и за компанията като цяло. С e-Ny1 Honda постави нови основи на електрификацията на продуктите си, а със ZR-V засили допълнително позициите си при SUV автомобилите и разви гамата си електрифицирани автомобили.

Макар и изцяло ново като моделно предложение, новото ZR-V на Honda е един от онези оазиси в модерното автомобилостроене, в който се чувстваме в свои и познати води. Интериорът на автомобила е изпълнен в абсолютно класически стил, без излишни залитания по огромни централни екрани със сложни интерфейси, с успокояващ обстановката, а и общата безопасност на пътя, брой класически превключватели и бутони, с удобни седалки, с простор както за водача и пътника отпред, така и за пътниците на втория ред, с достатъчно голям багажник с модулен под.

Сядаш, натискаш стартовия бутон, D и потегляш...



Говорейки за интериора, с ZR-V от Honda продължават да ни радват с високо качество на изработката, използваните материали и цялостното излъчване. Пред очите и ръцете са оформени приятни форми с класическа стилистика, тактилното усещане е за луксозен автомобил, а твърди пластмасови елементи елементи има единствено и само в долната част на предното табло, където очите и ръката попадат много рядко.

Благодарение на позиционирането си между HR-V (+50 мм ширина) и CR-V (-59 мм височина), ZR-V по всяка вероятност ще привлече нова потребителска група за марката, а именно онези, на които първият от моделите е бил прекалено "къс", а вторият излишно голям. В зависимост от конфигурацията на седалките, товарният обем на модела варира от 370 литра при петместна такава, до 1291 литра при сгънати задни седалки.

Новият модел на японската компания е с основни габарити дължина 4568 мм, ширина 1840 мм и височина от 1620 мм, и междуосието е 2657 мм, което е довело до реализирането на един автомобил, който комбинира практичност, надежност- на базата на набор модерни системи за повишаване на активната и безопасност, отличителен дизайн със силно присъствие на пътя и не на последно място с комфортно пътно поведение.

По отношение на последния елемент на ZR-V, екипът на Honda отново е успял да конфигурира един автомобил, който е прекрасен за управление както в градски условия, така и на дълги пътувания. Купето е отлично обезшумено, стъпката на колата на пътя е сигурна и "послушна", а реакцията на окачването, дори по нашите пътища, е изненадващо приятна.

Водачът получава възможност да избира между четири основни режима на работа- Нормален, Спорт, Еко и Сняг, като двата най-интересни към моментните атмосферни условия са Спорт и Еко. При избор на първия от тях, поведението на колата се променя рязко, като най-очевадните такива са към значително по-бързата реакция на педала на газта спрямо командите с него и цялостното подобрение на динамиката на колата.

Макар че динамиката на пътя, която предлага ZR-V не може да бъде определена като спираща дъха, което изначално не е била и идеята на създаването на модела (въпреки, че е в състояние да предложи възможност за ускорение от 0 до 100 км/ч за отличните 7.8 секунди), то ECO режимът със сигурност е една от основните "перли" в короната на автомобила.

Със спокойно каране, по правилата за движение на територията на нашата страна, и с трима човека на борда, най-новият модел на Honda демонстрира впечатляваща икономичност със среден разход на гориво от едва 6 литра на 100 километра по време на пътуване от 165 километра (София-Етрополски манастир-София). При употреба в градска среда, консумацията на гориво на ZR-V пък е в границите 5.2-5.4 литра на 100 километра.

Основният виновник за впечатляваща икономичност на ZR-V е хибридизираната му задвижваща система e:HEV, изпълнена с двулитров четирицилиндров двигател и с два електромотора. Максималната мощност на модела е 184 конски сили, а въртящият момент достига пикова стойност от 315 Нм.

Удоволствието от ниския разход на гориво при ZR-V става още по-голямо, защото за постигането му не е необходима каквато и да било намеса от страна на водача. С изключение на избора на режима Еко, разбира се. e:HEV хибридната система сама избира кога колата може да се движи в 100% електрически режим, в хибриден или само в резултат на работата на двигателя с вътрешно горене, като "преходните моменти" са плавни и на моменти дори неусетни.

Традиционно за Honda и независимо от избора на ниво на оборудване (ELEGANCE, SPORT или ADVANCE), при ZR-V присъствие отбелязват богат набор системи за повишаване на безопасността, в това число система за избягване на удар с превозно средство, велосипедист или пешеходец, автоматично задействане на спирачната система, система за задържане на автомобила в пътното платно, система за разпознаване на пътните знаци, паркинг сензори, адаптивен круз контрол, автоматичното следване на трафика при движение с ниски скорости в градска среда, паркинг асистент с разпознаване на достатъчно голямо свободно пространство, 10 предпазни въздушни възглавници, в това число и междинна между водача и пътника отпред, паркинг камера, автоматични фарове и други.

Реално погледнато, по отношение на оборудването, единствените няколко по-значими позиции, които липсват в първите две нива на изпълнение на ZR-V, като стандартна екипировка, са отопляемите задни седалки и волан, прожекционният (head-up) екран и електрическото управление на предните седалки. Всичко останало присъства както при най-евтината, така и при най-скъпата версия на новия модел. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли BMW

BMW: Актуализация за i4 и 4 Series Gran Coupe

Май 01, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Авто глобус Dacia

Новата Dacia DUSTER: Просто повече DUSTER (Видео)

Апр 30, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус CUPRA

CUPRA показа новите Formentor и Leon (Видео)

Апр 30, 2024