Opel Stock

Porsche празнува „50 години Turbo“

Porsche празнува „50 години Turbo“

Porsche празнува „50 години Turbo“

Реклама Peugeot 408
През 1974 г. Porsche представи първата серия 911 Turbo на търговския панаир в Париж – тогава тази технология, която е типична за Porsche, мигрира от състезателно към серийно производство. Сега Porsche празнува големия турбо рожден ден на Retro Classics 2024 в Щутгарт. Малко удоволствие за феновете - в събота, 27 април от 14:00 ч. разговор и сесия за автографи, наред с други и със състезателния пилот Стефан Ортели.

Retro Classics привлича много фенове на класически автомобили и ентусиасти на спортни коли от цял свят в Щутгарт. За Porsche търговският панаир е не само домакинска игра, но и определена дата в календара на събитията. От четвъртък до неделя, 25 до 28 април 2024 г., производителят на спортни автомобили ще бъде представен там със специална селекция от експонати.

„Тази година празнуваме годишнината от „50 години Turbo“ в Retro Classics. В никой друг модел иновативната сила на компанията не е отразена толкова, колкото в производните на Turbo“ - казва Ахим Стейскал, ръководител на Porsche Heritage and Museum. На своя изложбен щанд A74 в зала 1, компанията показва първия 911 Turbo, с който Porsche постави началото на нова ера.

Първата по рода си, изложената версия също е уникална - това е Porsche 911 Turbo "No. 1", което Луиз Пиех получава през лятото на 1974 г. за своя 70-ти рожден ден. За разлика от турбо моделите, които производителят предлага от пролетта на 1975 г., подаръкът на Piech включва тясната каросерия на 911 Carrera. На капака на двигателя на спортния автомобил със 176 кВт/240 к.с. пише „Carrera“ вместо надписа „turbo“. За да види живописния планински пейзаж на Австрия в истинските му цветове, дъщерята на Фердинанд Порше решава да не се тонира предното стъкло.

Следващият акцент на изложбения щанд е 911 Turbo 3.0 Coupe от 1975 г. Porsche в цвят сребристо-зелен диамант е един от първите 30 Turbo, завършени в серийно производство. Огледалата са взети от Carrera и са боядисани в цвета на каросерията, разширителите на калниците все още са заварени към каросерията на ръка.

Друг модел привличащ тълпата в площта от повече от 500 квадратни метра е 911 GT2 с разширения на калниците и допълнителни въздухозаборници. За да осигури на турбо двигателя достатъчно въздух, регулируемото задно крило има странични отвори. Оборудването на спортната кола от 1996 г. е запазено спартанско, за да не се добавя излишен грам тегло. Вратите и предният капак са изработени от алуминий, задните и страничните прозорци са от тънко стъкло, като производителят изобщо не използва никакъв изолационен материал. В сравнение със серийната версия, битурбо двигателят осигурява 20 к.с. повече.

В допълнение към вълнуващите автомобили от турбо ерата, Porsche ще покаже на посетителите и два експоната двигатели. Докато единият двигател от 1988 г. представлява второто поколение на Turbo, другият идва от седмото поколение. Има 26 години и 220 к.с. между двата модела на 911 Turbo, първият се нарича вътрешно 930, а вторият 991. Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Официални вносители- новини Авто глобус BMW Honda Hyundai Kia Mazda Porsche Toyota Volvo

Honda CR-V оглави класация на Car and Driver

Апр 29, 2024