Opel Stock

Cupra Tavascan в тест за издръжливост на ледено студено - видео

Cupra Tavascan в тест за издръжливост на ледено студено - видео

Cupra Tavascan в тест за издръжливост на ледено студено - видео

Реклама Opel Stock
Арктическият студ преобладава в шведската част на Лапландия. Там Cupra подлага новите си модели на тест за издръжливост. Така стана и с Cupra Tavascan. Зад волана на електрическото SUV купе при теста не кой да е, а пилот от световна класа - Лукас ди Граси от отбора на Abt Cupra Formula E. Студ, вятър, сняг и лед бяха сред неблагоприятните условия - както за Cupra Tavascan, така и за самия Лукас ди Граси, който се наслади на напълно новото предизвикателство.

„Шофирал съм по целия свят от много години, но това е първото „За първи път каране в такива екстремни ледени условия“, казва мотоспортистът, който прие предизвикателството без колебание. Освен това бразилецът за първи път седна зад волана на Tavascan. Неговият експертен съвет беше допълнителен бонус по време на зимните тестове - не само защото ди Граси знае как да управлява електрически автомобили на най-високо ниво, но и защото той беше тестов пилот и помогна например за разработването на единични седалки и състезателни гуми.




Tavascan беше изложен на тежки климатични условия в регион, където температурите могат да паднат под минус 35 градуса по Целзий. Неумолими обстоятелства, които позволиха на инженерите да разберат докъде може да стигне първият електрически SUV на марката. Лукас ди Граси им помогна да проведат няколко теста, като се започне с теста за спиране, който тества сцеплението и контрола върху комбинация от лед и асфалт.

„При тези условия получавате добро усещане за това как се държи колата“, казва ди Граси - „Чрез създаване на спирачно натоварване можете да видите колко сцепление получавате и колко отзивчива е колата.“

Той също така тества колата на пистата за ускорение и управление на замръзнало езеро, организирано за инженери и изпитатели, и заключи: „Бях впечатлен от това колко добре може да се контролира презавиването на Cupra Tavascan. Тъй като това е превозно средство със задвижване на всички колела, можете лесно да балансирате степента, до която поддържате контрол върху хлъзгави повърхности.“

Повече от 100 инженери на Cupra от изследователска и развойна дейност са работили в това строго секретно съоръжение през последните няколко месеца, за да извършат около 1100 дни тестове от ноември до март. Също така членът на борда за изследвания и развитие на Seat S.A., д-р Вернер Тиц беше лично там, за да наблюдава развитието на Tavascan.

„За нас е важно превозното средство да има достатъчно въртящ момент и мощност, за да направи шофирането забавно“ - казва Тиц - „Тези тестове са много полезни, наред с други неща, за фина настройка и регулиране на системи като контрол на стабилността (ESC) при условия на ниско триене.“

Колата е преминала през стотици тестове. Един от най-взискателните от тях е тестът за издръжливост, при който автомобилът трябва да измине 30 000 километра денем и нощем, за да се наблюдава поведението му върху различни повърхности и да се оптимизира представянето му. Това е интензивна задача за автомобила и инженерния и тестови екип, за събиране на данни и информация за окончателната настройка. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Авто глобус Dacia

Новата Dacia DUSTER: Просто повече DUSTER (Видео)

Апр 30, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус CUPRA

CUPRA показа новите Formentor и Leon (Видео)

Апр 30, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Електромобили Ford

Новият Ford E-Transit: зареждате по-бързо и карате по-далеч

Апр 30, 2024