Opel Stock

$45K EV използва твърдотелна батерия за пробег от 1000 км - видео

$45K EV използва твърдотелна батерия за пробег от 1000 км - видео

$45K EV използва твърдотелна батерия за пробег от 1000 км - видео

Реклама Renault Arkana
IM motors реши, че твърдотелните батерии са готови за използване и че сега е най-доброто време за това. Като предзнаменование за това, с което западните автомобилни производители ще трябва да се борят, сега марката пусна футуристично луксозно купе с батериен пакет от следващо поколение.

Литиевите батерии с висока плътност, на които се радваме днес, бяха абсолютна технологична революция. Те издухаха презареждащите се никел-кадмиеви и никел-метал-хидридни батерии от пазара, предлагайки такъв скок в съхранението на енергия по тегло и обем, че изведнъж всякакви неща станаха възможни. Смартфони, целодневни лаптопи, дронове, електрически коли, скейтбордове, мотоциклети, скутери, електрически самолети, eVTOL, елвелосипеди...

Изведнъж можете да пренасяте достатъчно енергия в безопасен, надежден формат с който всички тези идеи станаха (или се превръщат) в продукти, променящи света в епичен мащаб. Но разбира се, колкото и невероятно да е всичко в съвременния свят, ние бързо намираме новите граници и започваме да се дразним от тях.

Твърдотелните батерии са сред редица претенденти за титлата „следващото голямо нещо“ в света на батериите, обещавайки още един скок напред в енергийната плътност. Техните твърди електролити теоретично им позволяват да съхраняват много повече енергия на тегло и обем от течностите в конвенционалните батерии, както и че са потенциално по-безопасни и работят много по-добре при температури под нулата. Това не е строго нулева химия в твърдо състояние, вместо това се използва полутвърдо оформление, което включва твърд материал, суспендиран в течен електролит.

Проблемите, които забавят масовото приемане на твърдотелни пакети, са свързани с плътността на мощността – колко силно можете да ги управлявате и колко бързо можете да ги зареждате, както и цената, издръжливостта и жизнения цикъл. Все пак, производителите на електромобили са много нетърпеливи тези неща да се случат - Honda, Nissan и Toyota в частност са ориентирали бъдещите си планове около идеята.

Но Китай взе голяма хапка от това да пусне новата технология в действие точно сега, при абсурдните огромни китайски мащаби и ниски цени. Дебютът идва като част от изцяло новия седан IM L6, подвижна инженерна лаборатория, заредена с най-модерните технологии, с които IM и компанията-майка SAIC разполагат.




IM нарича въпросния пакет батерии „Lightyear“ и го предлага като източник на захранване за флагмана си L6 Lightyear Max с цена ¥330 000 (приблизително 45 600 щатски долара). Той е стъпка към бъдещето на истинско твърдо състояние. Пакетът 900-V Lightyear има капацитет от 130 кВтч за пробег, за който се очаква да надхвърли 1000 км при тестовия цикъл на Китай CLTC. Също толкова впечатляващо, се казва, че може да добави 400 км обхват само за 12 минути, когато е свързан към подходящо бързо ултра-бързо зарядно устройство.

Отвъд тези върхови захранващи клетки, L6 се основава на ново цифрово шаси с мултисистемен Vehicle Motion Control. Китай харесва колите си с възможност за движение като от анимационни филми, а дигиталното шаси обединява управление на четирите колела, интелигентно електронно амортисьор, въздушно окачване и допълнителен хардуер, за да позволи движения като минаване по тесен завой и диагонално плъзгане вместо успоредно паркиране.

Моделът е хубаво изглеждащо нещо, с футуристичен бял интериор и обширни сензорни екрани, които се състезават за мръсните петна от пръстите ви. Екстериорът изпраща няколко кимвания и намигвания към Германия и Корея. Това е подреден и забавно изглеждащ дизайн. Освен това е с по-малка от 32 000 щатски долара (230 000 RMB) като начална цена и около 45 000 щатски долара (330 000 RMB), когато е напълно оборудван с фантастичната батерия в L6 Max Lightyear Edition.

Очевидно това са китайски цени, но те илюстрират огромните предимства на мащаба и евтиния труд, които Китай притежава. С колосален вътрешен пазар, към който трябва да се обърне внимание, голяма част от фокуса е там. Но никой не може да постигне мащаб като Китай, а автомобили като L6 дават бегла представа за страхотната конкуренция, за която останалият свят трябва да се подготви. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли BMW

BMW: Актуализация за i4 и 4 Series Gran Coupe

Май 01, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Авто глобус Dacia

Новата Dacia DUSTER: Просто повече DUSTER (Видео)

Апр 30, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус CUPRA

CUPRA показа новите Formentor и Leon (Видео)

Апр 30, 2024