Lasurit

Audi Q5 advanced 40 TSFI quattro S-tronic – една все още привлекателна оферта?

Audi Q5 advanced 40 TSFI quattro S-tronic – една все още привлекателна оферта?

Audi Q5 advanced 40 TSFI quattro S-tronic – една все още привлекателна оферта?

Реклама Honda ZR-V
Специално за auto-press.net от Клаус Бритер, Global Press, Гросгерау, Германия

Модел, който е в края на жизнения си цикъл, може ли все още да е привлекателна оферта? Примерът с Audi Q5 показва, че определено трябва да го изберете, когато се комбинират изтънчено качество и търсени характеристики. Какво прави един модел автомобил успешен в продажбите? Луд дизайн? Пиков пробег? Ниска цена? Audi Q5 не отговаря на нито един от тези критерии, но е неизменна част от моделната гама от няколко години. През последните четири години средно над 20 000 клиенти в Германия са избрали това Audi от средния SUV сегмент.

И това въпреки факта, че Q5 не попада точно в категорията "специална оферта". Audi очевидно печели точки с атрактивните си характеристики, които играят основна роля при избора на автомобил. Тъй като третото поколение на популярната серия се очаква през 2024 г., човек може да се запита дали все още си струва да купите автомобила, произведен в Мексико сега. Q5 определено е интересен за купувачи, които пътуват често на дълги разстояния или с четирима възрастни, които се нуждаят от не много малко багажно отделение и които разчитат на усъвършенстван модел, в който всички проблеми са елиминирани.

Същото със сигурност може да се каже и за по-малко масивното Audi A4. Много клиенти обаче предпочитат по-удобното влизане и повдигнатата позиция на седене в лимузината. На всичкото отгоре Q5, с общата си дължина от 4,68 метра, е с осем сантиметра по-къс от по-тънкия A4 Avant и със сравнително високото си натоварване на ремаркето (до 2400 килограма) също е интересно за тези които ги използват. Допълнителен плюс - щедро оразмереният багажник, който математически побира 1520 литра до покрива със сгънати облегалки на задните седалки (за съжаление няма плоска товарна площ).

Q5 ви дава добро усещане веднага щом влезете - материалите в интериора изглеждат висококачествени и добре изработени, с изключение на долната част на вратата с нейните непривлекателни твърди пластмасови части. Във всеки случай, коженият волан и контролите са лесни за изполване и веднага се чувствате сигурни на добре очертаните спортни седалки (доплащане 330 евро) с отлична странична опора. На пръв поглед Audi не поема никакви рискове с концепцията за управление, тъй като всички важни лостове и превключватели са разумно подредени и лесно достъпни.

За съжаление, няма да намерите почти гениалния превключвател с въртящ се бутон от минали дни, който беше заобиколен от няколко бутона за директен избор. За да направите това, трябва да използвате пръста си, за да изберете правилното поле на екрана на таблета, за да намерите след това правилната функция в подменю. Освен факта, че скоростта на попадение намалява при неравни повърхности, важно е да гледате екрана, когато се прицелвате. Това отвлича вниманието по време на шофиране и по никакъв начин не насърчава безопасността на пътя. Дори и на дисплея точно пред водача, първо трябва да включите съответнната подточка, за да стигнете до индикатора за гориво, който винаги се виждаше.

Audi предлага положителна алтернатива с опционалния хед-ъп дисплей (доплащане 980 евро), с който най-важните данни за шофиране, като вашата собствена скорост, текущото ограничение на скоростта и опростени инструкции от навигационната система, се отразяват на предното стъкло. Всеки, който е изпитал тази висококачествена информационна технология, вече няма да иска да остане без нея.

В Q5 няма недостиг на пространство отпред или отзад. Това важи в еднаква степен за пространството за главата и краката - обаче оформените седалки отзад не трябва да побират повече от двама възрастни. Говорейки за задната седалка - облегалките за глава са просто твърде къси за високите пътници, за да предложат оптимална защита в случай на камшичен удар отзад.

Електронно управляваното въздушно окачване, монтирано в тестовия автомобил (доплащане 2000 евро), покрива диапазона между „комфорт“ и „динамика“ в зависимост от вашия вкус и съответните настройки. За по-лесно товарене на багажното отделение колата може да се спусне с пет сантиметра с помощта на превключвател в багажника. При най-спортната и здрава версия каросерията е снижена с четири сантиметра, което намалява съпротивлението на въздуха, особено при по-висока скорост. Q5 може да се издига до 4,5 сантиметра от нормалното положение в труден терен.

Що се отнася до задвижванията, заинтересованите страни могат да избират между два дизелови и два бензинови двигателя, както и Plug-in хибрид и мощния SQ5 TDI с шест цилиндъра. Карахме Q5 advanced 40 TFSI, който предлага 204 к.с. от четири цилиндъра в този базов двигател с работен обем от 2 литра. Това означава, че 1,8-тонният модел може да не е избухлив на пътя, но не и скучен.

Ако искате да имате малко повече пара под капака, ще изберете 45 TSFI, който е по-жив с неговите 265 к.с. Любителите на дизела могат да избират между 35 TDI със 163 к.с. и 40 TDI с 204 к.с. Стойността на разхода от 7,6 до 8,6 литра на 100 километра, посочена от Audi, може да бъде постигната само при изключително сдържан стил на шофиране със 7-степенната скоростна кутия с двоен съединител за бързо превключване, която е стандартна. В ежедневието трябва да сте подготвени за стойности, които в зависимост от условията на работа са склонни да стигнат до десет литра.

Официално ценовата листа на Q5 започва от 49 950 евро (базов 35 TDI или 40 40 TSFI quattro). Най-малко 51 250 евро се дължат за "напредналия" вариант на тестовия ни автомобил. С не твърде дълъг списък от функции, практическият тестов пример вече струва над 72 000 евро. Най-големите добавки са въздушното окачване, пакетите за оборудване/помощ „City“, „Tour“, „Business“ и „S-Line“ (между 1000 и 3000 евро), матричните LED светлини за 2250 евро и джантите от лека сплав за над 3500 евро.

Но всеки, който закупи Q5 сега, може да се възползва от предстоящата промяна на модела. Или чрез тежки преговори, или при закупуване на ежедневна регистрация или млад употребяван автомобил. Няма начин да направите грешка, ако Q5 се вписва точно като цел във вашата плячка.

Технически данни Audi Q5 advanced 40 TSFI quattro 150 (204) s-tronic: Дължина / ширина / височина: 4,68 / 2,40 (с външно огледало) / 1,66 метра Двигател: редови четирицилиндров с директно впръскване на бензин Работен обем: 1984 куб.см
Мощност: 150 кВт/204 к.с.
Максимален въртящ момент: 320 Нм
Трансмисия: 7-степенна с двоен съединител, задвижване на четирите колела
Ускорение: 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди
Максимална скорост: 223 км/ч
Стандартен разход (WLTP): 7,6 - 8,6 л/100 км Супер
CO2 емисии (WLTP): 173 - 196 г/км
Цени: от 49 950 евро
Цена на тестовия автомобил: 72 065 евро. Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Мотоциклети Тестове

Harley-Davidson Road Glide - Big Bagger Grand American Touring - видео

Май 02, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Авто глобус Dacia

Новата Dacia DUSTER: Просто повече DUSTER (Видео)

Апр 30, 2024
Авто Новини Тестове Електромобили Honda

Първа среща с електрическия SUV на Honda e:Ny1

Апр 29, 2024