ACEA: Европа трябва да засили конкурентоспособността си и да изгради по-силен бизнес аргумент за екологичния преход на автомобилната индустрия
Апр 11, 2024
ACEA: Европа трябва да засили конкурентоспособността си и да изгради по-силен бизнес аргумент за екологичния преход на автомобилната индустрия
На провела се вчера среща между 13 от изпълнителните директори на членовете на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) и основни автомобилни доставчици с Вопке Хйокстра, ЕС комисар на подразделението Климатични действия, са били поставени на дневен ред за пореден път предстоящите действия и стратегии по зеления преход на сектора.
"Автомобилната индустрия– един от най-важните сектори на икономиката на ЕС, е на критичен кръстопът, тъй като извършва най-голямата си трансформация за последния един век, набирайки обороти, за да постигне най-амбициозните световни цели за намаляване на CO2 за превозни средства", се казва в изявлението на ACEA.
От ACEA коментират също така, че автомобилните производители и доставчици искат да продължат да произвеждат продуктите си в Европа, да запазят работните места и инвестициите в региона, но в момента са изправени пред "перфектната буря" на изключително сериозна конкуренция на глобално ниво за материали от критично значение, набиране на финанси, инвестиции и клиенти.
На фона на горното, от ACEA анонсират, че Европа трябва да "да засили своята конкурентоспособност и да изгради по-силен бизнес аргумент за екологичния и цифров преход на автомобилната индустрия".
"Производителите на автомобили в ЕС са силно ангажирани с декарбонизацията, инвестирайки над 250 милиарда евро в електрификация, но не можем да направим този преход сами", казва Лука де Мео, изпълнителен директор на Renault Group и президент на ACEA. "Европа трябва да създаде условия за конкурентоспособност и пазарно търсене на електрически автомобили. Това включва инфраструктура за зареждане (на електромобили) и презареждане с водород, достатъчно количество критични суровини, по-добър достъп до финансиране и пазарни стимули. С други думи, холистичната индустриална стратегия ще бъде ключът към постигането на зелените амбиции на Европа". Назад
"Автомобилната индустрия– един от най-важните сектори на икономиката на ЕС, е на критичен кръстопът, тъй като извършва най-голямата си трансформация за последния един век, набирайки обороти, за да постигне най-амбициозните световни цели за намаляване на CO2 за превозни средства", се казва в изявлението на ACEA.
От ACEA коментират също така, че автомобилните производители и доставчици искат да продължат да произвеждат продуктите си в Европа, да запазят работните места и инвестициите в региона, но в момента са изправени пред "перфектната буря" на изключително сериозна конкуренция на глобално ниво за материали от критично значение, набиране на финанси, инвестиции и клиенти.
На фона на горното, от ACEA анонсират, че Европа трябва да "да засили своята конкурентоспособност и да изгради по-силен бизнес аргумент за екологичния и цифров преход на автомобилната индустрия".
"Производителите на автомобили в ЕС са силно ангажирани с декарбонизацията, инвестирайки над 250 милиарда евро в електрификация, но не можем да направим този преход сами", казва Лука де Мео, изпълнителен директор на Renault Group и президент на ACEA. "Европа трябва да създаде условия за конкурентоспособност и пазарно търсене на електрически автомобили. Това включва инфраструктура за зареждане (на електромобили) и презареждане с водород, достатъчно количество критични суровини, по-добър достъп до финансиране и пазарни стимули. С други думи, холистичната индустриална стратегия ще бъде ключът към постигането на зелените амбиции на Европа". Назад
Предишна статия
CX-80: Най-голямото SUV на Mazda с премиера на 18 април (Видео)
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.