Lasurit

Countryman: Новото макси MINI (Видео)

Countryman: Новото макси MINI (Видео)

Countryman: Новото макси MINI (Видео)

Реклама Opel Stock
През последните няколко години MINI преминава през цялостна трансформация- концептуална, технологична и дизайн, но идеята и общото излъчване на марката остават все така познати, обичани и ценени от потребителите. До такава степен, че много голяма част от собствениците им продължават да кръщават с човешки имена любимите си автомобили.

В една изключително сложна и преходна откъм портфолио година, през 2023-а MINI успя да отчете стабилни пазарни резултати, като записа годишна реализация на ниво от 295 474 единици (+0.9%), 45 261 от които са били електромобили (+3.5%).

Пазарните успехи на MINI, и най-вече тези при 100% електрическите предложения, със сигурност ще продължат и през 2024 година, особено като се има предвид лансиранията на MINI Cooper SE, MINI Cooper E, Countryman SE, Countryman E и изцяло новият и първи по рода си за марката петместен компактен модел Aceman, който за разлика от останалите на марката, ще се предлага единствено и само в 100% електрически вариант.

Изцяло новото поколение на Countryman дебютира едновременно с новата генерация на MINI Cooper през септември миналата година по време на международното изложение IAA в Мюнхен, като бяха представени пред света в своите изцяло електрически версии. Сякаш предусещайки бурната динамика на политическите настроения в ЕС, марката обаче направи правилния ход и не се врече еднопосочно и "от днес за утре" в идеята за цялостната електрификация. Позицията на MINI беше обявена отдавна и тя е ЗА електрическото бъдеще на автомобилите, но не на всяка цена.



Новият Countryman не само е електрически, но има и две версии- Countryman E с един електромотор с мощност от 204 конски сили и наличен въртящ момент от 250 Нм за ускорение от 0 до 100 км/ч за 8.6 секунди, и Countryman SE ALL4 с два електромотора с обща мощност от 313 конски сили и внушителен въртящ момент от 494 Нм за ускорение от 0 до 100 км/ч, което е с 3 секунди по-добро в сравнение с Countryman E.

По отношение на свободния пробег, от MINI казват, че според стандарта WLTP, Countryman E ще предложи автономност от 462 километра, а MINI Countryman SE ALL4 такава от 433 километра.

Най-големият модел в портфолиото на MINI обаче продължава да се предлага и в класически бензинови и дизелови версии, както и в топ изпълнението си John Cooper Works (JCW) и версия ALL4 с четири задвижващи колела.

Именно последната се явява и топ-предложение в гамата с двигатели с вътрешно горене на марката, като обещава максимална мощност от 300 конски сили, максимален въртящ момент от 400 Нм и възможност за ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.4 секунди.

Ако горният показател за ускорение не ви се вижда особено впечатлящ, то трябва да се има предвид, че новият Countryman е пораснал значително в сравнение с предшественика си. Моделът е с цели 6 сантиметра по-висок и с 13 сантиметра по-дълъг, като общите му габарити вече достигат дължина 4433 мм, ширина 1843 мм и височина от 1656 мм, а междуосието е почти 2.7 метра (2692 мм).

В резултат на увеличените си размери, новият Countryman предлага още по-просторен и модулен интериор, който получава допълнителна функционалност и благодарение на това, че облегалките на задните седалки могат да се регулират на до 12 градуса. Товарната вместимост на модела варира от 460 до 1450 литра, като колата идва с обещание за възможност за теглене на ремаркета с тегло от до 1200 килограма.

Докато запазва емблематичната стилистика и общо излъчване на екстериорния си дизайн, новото MINI Countryman демонстрира наистина революционна стъпка напред когато става въпрос за интериора и най-вече за неговата дигитализация.

Промените са навсякъде, значителни са и имат за цел да предложат на потребителите едно концептуално ново изживяване на борда, но все пак такова, което не може да бъде объркано с никое друго освен такова, което е дело на MINI.

Във вътрешността на автомобила прави впечатление е цялостното елиминиране на класическия скоростен лост, който е заместен от компактен превключвател под централния екран. До него е позиционирано управлението на режимите на поведение, а третият е за MINI Experience Modes, който предлага избор между до осем MINI Experience режима. Те се конфигурират както на базата на интерфейса, така и на бордовата система за индиректно осветление на интериора, самото пътно поведение на автомобила и специално разработените аудио пакети. Като допълнително оборудване е наличен иновативен прожекционен модул, който осветява цялото предно табло с наситени цветове и графики, отговарящи на избраният Experience режим.

Допълнителна функционалност, контрол на голяма част от подсистемите и удобство на борда на електромобила пък е постигната чрез интелигентният персонален асистент, който се активира гласово с командата Hey MINI.

Изцяло нов е и воланът при новата генерация на модела, като той е по-дебел, но с ергономично оформени зони за захват. Изпълнен стандартно с двуспицов дизайн, той идва с възможност за поръчка на текстилна лента, изпълняваща функцията на трета спица в долната част на овала.

Нещо, което липсва в интериора на новия Countryman, който е първото MINI произвеждано в Германия, е класически инструментален панел, като тук той е заменен като функционалност от прожекционен (head-up) екран.

Най-впечатляващата част от интериора на новото поколение не само на Countryman, но и на новата генерация автомобили на MINI като цяло, е изцяло новият кръгъл (240 мм) MINI Interaction Unit OLED многофункционален централен екран. Бордовата система MINI Operating System 9 е разработен на базата на AOSP (Android Open Source Project), което е позволило на екипа на марката наистина да се развихри, но и да реализира интересни решения по отношение на интерфейса, възможностите за контрол, в това число и гласов, персонализация и допълнителни функционалности.

Благодарение на AOSP базата си на развитие и непрекъснатата 5G свързаност, новото поколение бордова система на MINI идва с обещанието за непрекъснато надграждане и разширяване на функционалностите си чрез дистанционни софтуерни обновявания (OTA), като потребителят получава достъп и до онлайн магазин с разнородни допълнителни приложения, в това число игри, видео и аудио стрийминг платформи, и други.

Новата генерация модели на MINI идва също така и с удобството, което предлага MINI Digital Key Plus, който е наличен като допълнително оборудване за клиентите, които използват смартфони на Apple, Google и Samsung. Дигиталният ключ освобождава от отговорността по носенето на класическия ключ, като функциите му се поемат от мобилния телефон. Допълнително удобство при тази услуга е фактът, че собственикът може да предоставя "копие" на MINI Digital Key Plus на други потребители.

Говорейки за интериора на новата генерация MINI Countryman няма как да не споменем свежият му интериор, изпълнен с иновативни и еко отговорни тапицерии, свежи цветове и интересни дизайн акценти, като тук цялостното усещане за простор може да бъде извисено още повече благодарение на наличният панорамен стъклен таван и иновативната система за индиректно осветление.

Като цяло, новият Countryman е станал не само по-голям и следователно по-практичен и комфортен, но е и значително по-технологичен с обещание за бъдещо развитие и обогатяване на интегрираната бордова система чрез OTA дистанционни обновления по въздуха. Двигателното му портфолио също е разширено и подобрено, и единственото, което е останало от неговите предшественици е онова усещане от управлението и цялостното изживяване и удовлетвореност, които само MINI може да предложи. Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Електромобили Honda

Първа среща с електрическия SUV на Honda e:Ny1

Апр 29, 2024
Авто Новини Тестове Авто глобус Lamborghini Maserati

На гости на Bridgestone в Рим

Апр 27, 2024
Авто Новини Тестове Авто глобус Електромобили Hyundai

Hyundai IONIQ 5 N е без аналог (Видео)

Апр 24, 2024