New Dacia Duster

Класическите коли са по-екологични от електрическите?

Класическите коли са по-екологични от електрическите?

Класическите коли са по-екологични от електрическите?

Реклама Skoda Monte Carlo
Днес модерно е да се говори колко ужасни са класическите автомобили за околната среда. Твърдо зелените активисти са „по-католици от папата“, те са абсолютно изпълнени със себеправедност, но са подкрепени от малко факти. Те яростно настояват, че шофирането на вашия стар автомобил, независимо от коя марка е, било абсолютно унищожаване на планетата в реално време, докато отказват да обсъждат процеса на извличане на минерали за производство на EV батерии, да не говорим за безумните енергийни нива, необходими в производствен процес.

Ето защо четенето на ново проучване от британския доставчик на застраховки Footman James е толкова освежаващо, защото не говори за емоционална ярост, а се придържа към неудобните факти. Дори вътре в тази индустрия има хора, които твърдят, че всички класически автомобили ще бъдат електрифицирани след 10 или 15 години или какъвто и да е период от време, който им е казал някой друг /политиците търсещи електорална подкрепа/.

Предполага се, че това ще бъде добре за околната среда, че шофирането на класическа кола с батерии и електрически мотор ще накара дърветата да поникнат в пустинята Сахара и еднорозите да се върнат от океана. Според проучването на Footman James реалността е далеч по-различна, защото класическите автомобили с тези зли двигатели, работещи на газ или петролни деривати, са по-добри за околната среда от новите електрически превозни средства.

Работата е там, че хората, които фанатично вярват в обратното, просто гледат емисиите от ауспуха, като се държат така, сякаш това е всичко в уравнението. Те не вземат предвид замърсяването, генерирано от производствения процес. В проучването Footman James споменава, че в Обединеното кралство например един класически автомобил се кара средно 1200 мили годишно и отделя 563 кг CO2 в резултат на това.

Но нов VW Golf се произвежда чрез генериране на 6,8 тона CO2. Още по-лошо е, че Polestar 2 (шведска електрическа кола) генерира 26 тона CO2 по време на производствения процес. Това означава, че бихте могли да карате своя класически автомобил повече от 46 години, преди той да генерира толкова CO2, колкото „зеленото“ електрическо превозно средство.

Да оставим това за малко настрана, проблемът е че в рамките на този 46-годишен период батерията на Polestar 2 ще трябва да бъде смененявана, доста пъти. И какво се случва с батерията, която е приключила възможностите си за употреба в автомобила? Може ли наистина да се рециклира? Отговорът засега е не.

Междувременно класическият автомобил продължава да работи, без да допринася значително за депото замърсявания. Но трябва да се чувствате зле, че карате такава ужасна машина за замърсяване, или поне така ни втълпяват...

Интересен е въпросът ако проучването да се задълбочи повече в човешките и екологичните разходи, свързани с добива на суровини за изграждане на електрически автомобили. Съществува и фактът, че много от тези минерали се добиват в авторитарни страни като Китай и Русия, където са повдигнати много обвинения, че в процеса се използва робски труд.

Имайте предвид всичко това следващия път, когато ваш съсед, роднина или приятел, който току-що си е купил лъскава нова Tesla, се опита да ви вмени вина, че притежавате и шофирате класика. Разбира се, подобно самодоволно отношение е досадно, особено когато хора, които не знаят почти нищо за колите, са просто очаровани от всичко ново, но фактите не подкрепят точно техните мечти да станат спасители на планетата тип Captain Planet. Назад


Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Официални вносители- новини Авто глобус BMW Honda Hyundai Kia Mazda Porsche Toyota Volvo

Honda CR-V оглави класация на Car and Driver

Апр 29, 2024