Skoda Monte Carlo

Напълно автономни роботи пращат дупките по пътя в миналото

Напълно автономни роботи пращат дупките по пътя в миналото

Напълно автономни роботи пращат дупките по пътя в миналото

Реклама Nissan X-Trail
Независимо дали сте на колело или в кола, дупките на пътя са ви проблем. Поддръжката на пътищата в добро състояние е скъпа и трудоемка работа, но властите в Обединеното кралство успешно тестваха автономна машина, предназначена да открива и запечатва повърхностни пукнатини, които могат да прераснат в дупки – което може да спести време и пари.

След четири години изследвания от Инженерния факултет на Университета на Ливърпул, през 2020 г. стартира компания за разработване на управлявана от AI роботизирана система за поддръжка, която може автономно да открива и ремонтира дупки и пукнатини по пътищата. Проектът получи финансиране от агенцията Innovate UK на правителството на Обединеното кралство през 2021 г.

Robotiz3d разработва три технологии като част от своята автономна система за ремонт на пътища (ARRES). ARRES Eye беше пуснат миналата година и е предназначен за инсталиране на превозни средства като автобуси, камиони за отпадъци и превозни средства за поддръжка. Докато те пътуват през града или градските околности, системата търси признаци на повърхностни проблеми по пътищата, определя тяхната тежест и ги сортира по приоритет на задачите, преди да регистрира резултатите в централна база данни.

Настройката ARRES Prevent съчетава тази задвижвана от изкуствен интелект технология за изследване на пътя с безпилотно робо превозно средство, което може да забележи малки пукнатини в повърхностите и също така да ги запечата, за да предотврати образуването на дупки поради дъжд и скреж.

Компанията не разкрива много информация за решението, което следва подобна линия на доказателството за концепция на Georgia Tech Research Institute от 2012 г., но знаем, че електрическото превозно средство е с размерите на малък ван и може да продължи патрулирането си през деня или ноща.

Прототипът ARRES Prevent премина първото си изпитание на обществени пътища в Потърс Бар, Хартфордшир. Той разполага с технологии за автономно шофиране, за да се движи сам по улиците или може да се управлява дистанционно от човешки оператор. Записите на ремонтите се пазят за целите на контрола на качеството, а данните за работата в реално време могат да се видят на екрана обратно в базата. Прототип на тази система успешно завърши първото си изпитание на живо в Потърс Бар, Хартфордшир, Обединеното кралство.

„Тази иновативна технология има потенциала да трансформира начина, по който извършваме поддръжката на пътищата и да подобри изживяването на шофьорите в Хартфордшир и извън него“ - каза министърът на технологиите и декарбонизацията, Антъни Браун - „Казва се, че един шев навреме спестява девет и че превенцията е по-добра от лечението – и по същия начин спирането на прерастването на пукнатини в дупки може да спести много бъдеща работа по поддръжката.“

По-нататъшни тестове на автономния пътен екипаж ще помогнат за усъвършенстване на системата преди пълното й производство и ще информират за разработването на третото решение на Robotiz3d – по-голяма машина, наречена ARRES Ultra, която ще може да се справи с по-големи ремонти както на повърхностни пукнатини, така и на напълно развити дупки , включително подготовка на мястото, запълване на проблемните зони и след това уплътняване на повърхността за гладко покритие. Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Официални вносители- новини Авто глобус BMW Honda Hyundai Kia Mazda Porsche Toyota Volvo

Honda CR-V оглави класация на Car and Driver

Апр 29, 2024