Февруари 2024: Всеки пети продаден електромобил в Европа е направен в Китай
Апр 01, 2024
Февруари 2024: Всеки пети продаден електромобил в Европа е направен в Китай
Успоредно с обобщените резултати за продажбите на нови автомобили в Европа през февруари 2024 година, JATO Dynamics подава интересна информация и за дяловото представяне на реализираните автомобили по фактор страна на производство.
Според данните на JATO Dynamics, регистрациите на нови автомобили в Европа, които са произведени в Китай, бележат най-голям ръст в годишна база (+43%) за януари и февруари, а само през февруари увеличението е 45%.
В същото време, в регистрациите на произведени в Германия и Испания коли- втори и трети в подреждането спрямо държавите, се отчита ръст от едва 6% през втория месец на годината.
ОТ JATO Dynamics коментират, че ръстът в регистрациите на произведените в Китай автомобили е още по-сериозен, ако се сравнението се прави само по отношение на изцяло електрическите автомобили.
"Ръстът отчасти се обяснява с действията, предприети от някои китайски производители за ускоряване на вноса преди решението на ЕС за антисубсидийното разследване", казват от JATO. "Повишените мита биха могли да забавят растежа на OEM производителите в Китай, но като допълнителен ефект може също да ги накара да ускорят доставките си за Европа".
От агенцията посочват, че около 44% от произведените в Китай електромобили са били от марки като Tesla, Volvo и Dacia, а 40% са били на MG, която е част от китайския гигант SAIC. Назад
Според данните на JATO Dynamics, регистрациите на нови автомобили в Европа, които са произведени в Китай, бележат най-голям ръст в годишна база (+43%) за януари и февруари, а само през февруари увеличението е 45%.
В същото време, в регистрациите на произведени в Германия и Испания коли- втори и трети в подреждането спрямо държавите, се отчита ръст от едва 6% през втория месец на годината.
ОТ JATO Dynamics коментират, че ръстът в регистрациите на произведените в Китай автомобили е още по-сериозен, ако се сравнението се прави само по отношение на изцяло електрическите автомобили.
"Ръстът отчасти се обяснява с действията, предприети от някои китайски производители за ускоряване на вноса преди решението на ЕС за антисубсидийното разследване", казват от JATO. "Повишените мита биха могли да забавят растежа на OEM производителите в Китай, но като допълнителен ефект може също да ги накара да ускорят доставките си за Европа".
От агенцията посочват, че около 44% от произведените в Китай електромобили са били от марки като Tesla, Volvo и Dacia, а 40% са били на MG, която е част от китайския гигант SAIC. Назад
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Официални вносители- новини
Авто глобус
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mazda
Porsche
Toyota
Volvo
Honda CR-V оглави класация на Car and Driver
Авто Новини
Авто глобус
Електромобили