Lasurit

Младите ентусиасти на ретрото - страст а не инвестиция

Младите ентусиасти на ретрото - страст а не инвестиция

Младите ентусиасти на ретрото - страст а не инвестиция

Реклама Skoda Stock
Вместо да внесат глътка свеж въздух в сцената и да съчетаят своето класическо хоби с модерни технологии, най-младото поколение любители на класически автомобили на възраст от 18 до 29 години все повече се обръщат към традиционното. Тези резултати са изненадващи в настоящото представително проучване на специализирания застраховател Hiscox сред 2000 германски собственици на класически автомобили.

Като цяло, колкото по-млади са собствениците, толкова по-малка е възрастта на превозните средства. Само 25,3 процента от феновете на класическите автомобили над 65 притежават превозни средства, произведени между 1990 и 1993 г. За сравнение, делът на хората на възраст от 30 до 39 години е много по-висок (44 процента).

Интересно е обаче, че най-младата възрастова група показва точно обратната тенденция - нито една възрастова група не притежава повече превозни средства, произведени преди 1950 г. (12,7%). В допълнение, най-младите собственици на класически автомобили имат най-нисък дял (21,4 процента) класически автомобили, произведени след 1990 г.

Само няколко собственици (15,0 процента) виждат покупката на класическо превозно средство като инвестиция. 44,5% от респондентите са избрали класически автомобили заради емоционалното им значение, 31,0% заради дизайна и 23,0% заради историческото значение на автомобила. По-младото поколение се отличава от останалите, защото емоционалното значение (53,8%) и дизайнът (46,5%) са по-важни за тях, отколкото за по-възрастните собственици на класически автомобили.

За повечето хора закупуването на класически автомобил не е рационално инвестиционно решение, а по-скоро хоби с висока емоционална стойност. Феновете на класическите автомобили са предимно традиционалисти, които отказват да преоборудват колите си както по технически, така и по естетически причини (74,7%). И в този аспект хората на възраст от 18 до 29 години могат да бъдат описани като „хардлайнери“ с 92,3% отхвърляне.

Въпреки това е изненадващо, че дори повишената екологичност не е стимул за тях да преобразуват (0,4%). Пионерите тук са собствениците на класически автомобили над 65 години, които най-малко 11,9 процента виждат опазването на околната среда като причина за преминаване към алтернативни задвижвания.

Силният традиционен аспект означава също, че повече от половината (51,4 процента) отхвърлят алтернативи като е-горивата за своите класически автомобили. Но поне една четвърт (27,8%) имат положително отношение към темата, а една пета (21,8%) все още не са решили или се смятат за недостатъчно информирани.

Социалното и икономическо развитие обаче не оставя незасегнати ентусиастите на класически автомобили - текущата икономическа ситуация превръща притежаването и използването на класически автомобил в скъпо хоби, тъй като разходите за покупка, поддръжка и гориво, например, нарастват значително. Въпреки това 51,4 процента използват своите класически автомобили не по-различно или по-рядко от преди. Само 14,5 процента карат класическата си кола по-малко, а едва 9,5 процента вече не я използват изобщо.

В бъдеще мнозина очакват собствеността и поддръжката да станат още по-скъпи (36,1%) и законовите изисквания да станат по-строги (31,8%). В резултат на това само 13,6 процента планират да закупят друга класическа кола. Една четвърт също предполагат, че специалният статут ще се губи в екологичната зона.

Въпреки това общността гледа положително на бъдещето и очаква класическите автомобили да продължат да увеличават стойността си (40,1%). Поради високата им финансова и емоционална стойност, подходящата застраховка за класически автомобили е от съществено значение. Над половината от анкетираните (55,4 процента) са сключили стандартна автомобилна застраховка за своя класически автомобил и само 41,9 процента имат специална застраховка за класическа кола. Назад


Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Официални вносители- новини Авто глобус BMW Honda Hyundai Kia Mazda Porsche Toyota Volvo

Honda CR-V оглави класация на Car and Driver

Апр 29, 2024