Lasurit eshop

Volvo: Сбогом, дизел, време е да си кажем чао!

Volvo: Сбогом, дизел, време е да си кажем чао!

Volvo: Сбогом, дизел, време е да си кажем чао!

Реклама Peugeot 408
Гордо го обявихме на света по време на Седмицата на климата в Ню Йорк през септември миналата година, а сега то става реалност: произведохме последния си автомобил с дизелов двигател.

Каквато и връзка сте имали с нашите дизелови автомобили – дали сте ги проектирaли, разработвали, строили, продавали, транспортирали, сервизирали, закупили, шофирали, почиствали, сменяли гумите им или просто сте ги обичали – цялата тази статия е почит към вас.

В облачен четвъртък в началото на февруари нашите колеги в Гент сглобиха последния си автомобил с дизелов двигател, V60. А буквално преди дни, от производствената линия на завода ни в Torslanda слезе последният ни дизелов автомобил XC90.

Тези събития бележГордо го обявихме на света по време на Седмицата на климата в Ню Йорк през септември миналата година, а сега то става реалност: произведохме последния си автомобил с дизелов двигател.

Каквато и връзка сте имали с нашите дизелови автомобили – дали сте ги проектирaли, разработвали, строили, продавали, транспортирали, сервизирали, закупили, шофирали, почиствали, сменяли гумите им или просто сте ги обичали – цялата тази статия е почит към вас.

В облачен четвъртък в началото на февруари нашите колеги в Гент сглобиха последния си автомобил с дизелов двигател, V60. А буквално преди дни, от производствената линия на завода ни в Torslanda слезе последният ни дизелов автомобил XC90.

Тези събития бележат голям етап в 97-годишната история на нашата компания. С този ход ние правим голяма крачка към амбициите си да се превърнем в производител изцяло на електрически автомобили, както и да станем климатично неутрални до 2040 г.ат голям етап в 97-годишната история на нашата компания. С този ход ние правим голяма крачка към амбициите си да се превърнем в производител изцяло на електрически автомобили, както и да станем климатично неутрални до 2040 г.

Сбогом, дизел, здравей, електричество,

В продължение на дълго време нашите дизелови двигатели бяха синоним на надеждност и ефективност и те означаваха много за нас в продължение на десетилетия. Всъщност успехът на нашите дизелови автомобили изигра значителна роля в превръщането ни в премиум марка.

През последните години електрическата революция се разви по-бързо, отколкото повечето от нас биха могли да си представят. И това до голяма степен се дължи на затягащите се разпоредби относно вредните емисии, както и на търсенето от страна на клиентите в отговор на климатичната криза и желанието за по-чист градски въздух. Само преди пет години дизеловият двигател беше нашият основен продукт в Европа, точно както беше и за повечето други производители на автомобили. По-голямата част от автомобилите, които продадохме в Европа през 2019 г., работеха на дизел, докато електрическите модели едва започваха да набират скорост.

Днес повечето от продажбите ни на континента са на електрически автомобили. Миналата година увеличихме продажбите си на изцяло електрически автомобили със 70%, а глобалния си пазарен дял на електрически автомобили с 34%. Цифрите говорят сами за себе си, подчертавайки, че изцяло електрическата посока, към която сега се насочваме, е правилната и го правим с високо вдигнато знаме.

Докато нашето бъдеще наистина е изцяло електрическо, смесеният ни продуктов каталог включва някои отлични plug-in хибридни и лекохибридни модели и ще действа като перфектен мост към това бъдеще.

История на гордост

Преди да се сбогуваме с нашите дизелови автомобили, нека да се разходим в нашата история и да разгледаме как всичко започна и се разви. Ето някои ключови етапи в нашата дизелова история:

1979 г. Нито Швеция, нито Европа са пазар на дизелови автомобили. Тези, които купуват дизелови автомобили, са предимно таксиметрови шофьори или шофьори на дълги разстояния. Но хората постепенно започват да виждат предимствата на по-ефективните дизелови двигатели и търсенето им се увеличава. Затова се вслушваме в клиентите си и представяме първия си дизелов автомобил: Volvo 244 GL D6. Двигателят е мощен, много ефективен и е първият в света шестцилиндров дизелов двигател за леки автомобили!

2001 г. Сцената на дизеловите автомобили набира скорост. С пускането на пазара на Volvo V70 идва и моментът да представим нашия първи самостоятелно разработен дизелов двигател. Този петцилиндров двигател, произведен в завода на Volvo Powertrain в Скоvde, Швеция, се превръща в огромен успех и задвижва множество автомобили Volvo из цяла Европа. Той се предлага в няколко различни версии и е толкова мощен, че дори се използва на състезателната писта в автомобил, наречен S60 Challenge. Интересен факт: нашите приятели от Volvo Penta решават да направят и морска версия на този двигател.
2008 г. Време е за следващия ни голям дизелов етап: пускането на гамата Drive-E - с малки, но изключително ефективни 1.6-литрови дизелови двигатели. Слънцето грее в лицето ви, вятърът ви носи, а вие можете да изминете 1300 км с един единствен резервоар. Освен това, нивата на CO2 емисиите са толкова ниски, че двигателите се класифицират като "зелени двигатели" в Швеция. Двигателите Drive-E са гъвкаво конструирани и работят добре в различни модели на Volvo. С баланса си между ефективност и производителност, те отбелязват голяма крачка напред в дизеловата технология.
2012 г. Пускаме Volvo V60 D6 plug-in хибрид, който е уникален автомобил: първият в света plug-in хибрид, оборудван с дизелов двигател. По онова време това е най-технологичният ни модел досега - електрически, хибриден и мускулен автомобил, всичко в едно. Истинско инженерно чудо. В зависимост от режима на шофиране, той може да измине 50 км само на електричество, има общ пробег до 1000 км и с комбинирана мощност от 215+70 конски сили, ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 сек.
2013 г. За втори път в историята си пускаме на пазара изцяло самостоятелно разработено семейство дизелови двигатели: Volvo Engine Architecture (VEA). Комбинацията от по-високо налягане на впръскване и уникалната технология i-ART се счита за революционна в дизеловата индустрия. Нашите клиенти могат да се насладят на по-добра горивна ефективност, по-ниски емисии и висока мощност - с добавен бонус от отчетлив, ревящ звук. Новите двигатели се използват в различни модели и се превръщат в успех за второто поколение на XC90. Те остават в употреба до края, като задвижват последните произведени от нас дизелови V60 и XC90.
2023 г. Отдръпваме се от двигателите с вътрешно горене, като продаваме дела си в Aurobay, компанията ни за съвместни разработки на двигатели с вътрешно горене, която имаме заедно с Geely Holding.

*Източник: www.volvocars.com/bg/ Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Авто глобус Електромобили Geely Lotus NIO

NIO и Lotus със стратегическо партньорство

Апр 28, 2024
Авто Новини Авто глобус Aston Martin BYD Dacia Hyundai Tesla

Най-четеното от изминалата седмица (17/2024)

Апр 28, 2024
Авто Новини Ретро Авто глобус Ford

Офроудът с Ford Model T не е шега! - видео

Апр 28, 2024