Skoda Monte Carlo

75 години Unimog - видео

75 години Unimog - видео

75 години Unimog - видео

Реклама Opel Stock
Автомобилен универсален играч празнува рожден ден. През март 1949 г. първият клиент получава премиерния автомобил Unimog от серийно производство в Boehringer в Гьопинген. Ето как започва вече 75-годишната история на международния успех на „универсалното моторно устройство“ - накратко: Unimog. Unimog се е доказал като универсална работна машина вече седем десетилетия. От първата доставка през 1949 г. досега над 375 000 Unimog са слезли от производствената линия.

За много кратко време търсенето на универсалния Unimog в до голяма степен разрушена следвоенна Германия беше толкова голямо, че производственият капацитет на Boehringer бързо достигна своя лимит. Триумфът на Unimog продължава от есента на 1950 г. под ръководството на тогавашната Daimler-Benz-AG. Производството на автомобила със задвижване на всички колела се извършва в завода в Гагенау от юни 1951 г. и в завода във Вьорт от август 2002 г.

Днес превозното средство с висока проходимост и оборудване с дълга традиция е не само широко известно, но също така е и най-модерното превозно средство, което се използва, наред с други неща, в общините, противопожарните служби, борбата с бедствията, селското стопанство и военния сектор.

Веднага след края на Втората световна война Алберт Фридрих, технически мениджър във фабриката за златни и сребърни изделия Erhard & Söhne в Schwäbisch Gmünd и преди това ръководител на дизайна на авиационни двигатели в Daimler-Benz, започва разработването на компактна машина със задвижване на всичките четири колела и мощност на двигателя 25 к.с.




Предназначен е основно за селскостопанска употреба, но също и за използване като стационарен основен двигател и превозно средство за доставка за селскостопанския сектор със скорост до 50 км/ч. Тези ранни съображения трябваше да отговарят на строгите критерии на плана Моргентау в американската окупационна зона, който имаше за цел да превърне Германия в чисто земеделска държава.

Първите чертежи на Фридрих за такава универсална селскостопанска машина датират от есента на 1945 г. с ширина на следата от 1270 милиметра, което съответства точно на два реда картофи. Други характерни характеристики са сгъваемият покрив и сгъваемото предно стъкло, както и задвижването на селскостопански инструменти отпред, теглително устройство отзад и спомагателна зона за товарене на платформата зад седалката на водача.

За да реализира тази концепция, Фридрих събира около себе си специален екип от разработчици, включително неговия бивш служител Хайнрих Рьослер, който преди това също е работил в разработката на леки автомобили и двигатели в Daimler-Benz. Той пасва отлично на мястото си - от края на войната Рьослер си изкарва прехраната като неквалифициран селскостопански работник и затова успява да вложи голяма част от този свой опит, когато става главен дизайнер на първия прототип.




Unimog се справя с екстремни терени, също така тегли цели товарни влакове по релси и разполага с място за закрепване и монтаж за работа с разнообразно оборудване. Основната концепция си остава: и днес - четири колела с еднакъв размер, конструкция на рамата като камион, висока мобилност извън пътя благодарение на портални оси с винтови пружини, задвижване на всички колела с блокажи на диференциала отпред и отзад, компактни размери с четири приспособления и места за сглобяване и възможност за задвижване на приставки и приспособления отпред, в средата, отстрани и отзад, както и работа с карданен вал отпред, в средата и отзад. Към това се добавя и сравнително високата скорост от 50 км/ч тогава и до 89 км/ч днес, което прави възможни и по-дълги изминаването на по-дълги разстояния дори по магистралата. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Бизнес /Business Авто глобус Електромобили Audi BMW Citroen Dacia Ford Nissan Peugeot Renault Tesla Toyota Volkswagen Volvo

Март 2024: Макар и с 43% спад, Tesla Model Y отново е най-продаваната нова кола в Европа

Апр 27, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Kia

Tasman: Първи поглед към първото пикап предложение на KIA (Видео)

Апр 26, 2024
Авто Новини Бизнес /Business Авто глобус Geely Lotus Polestar Volvo

Geely Holding с ръст от 27% за първата четвърт на 2024 година

Апр 26, 2024