New Dacia Duster

Ford забавя 3-редните елмобили, концентрира се към по-малки и по-достъпни достъпни модели

Ford забавя 3-редните елмобили, концентрира се към по-малки и по-достъпни достъпни модели

Ford забавя 3-редните елмобили, концентрира се към по-малки и по-достъпни достъпни модели

Реклама Skoda Monte Carlo
Очаква се Синият овал да пусне малък EV кросовър до края на 2026 г. Ford Motor Co. отлага планираните триредни електрически превозни средства, подобни по размер на Explorer и Lincoln Aviator, тъй като се фокусира върху по-малки, по-достъпни електромобили, според хора, запознати с плановете на компанията. Триредовите електромобили, които ще бъдат произвеждани в Канада в планирания комплекс за електрически превозни средства Oakville на Ford, се очакваше да бъдат пуснати в продажба в началото на 2025 г.

Вместо това Ford се насочва към пускане на достъпно електромобилно превозно средство на платформа за малки превозни средства още в края на 2026 г. Този малък кросовър се очаква да бъде произведен в завода за компанията в Луисвил. UAW и Ford се споразумяха като част от своя трудов договор от 2023 г. да добавят нов EV продукт към Луисвил преди сделката да изтече през 2028 г., въпреки че страните не уточниха времето.

Съобщава се, че Ford планира три модела на новата платформа - първият от тези модели, очакван в края на 2026 г., ще започне на цена от около 25 000 долара. Говорител на Ford отказа да коментира бъдещия продукт, но главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли каза през февруари, че автомобилният производител разработва нова платформа, която ще подкрепи по-малките електромобили с екип, ръководен от Алън Кларк, който дойде във Ford преди две години след повече от 12 години разработване на модели за Tesla.

Фарли каза, че компанията е приоритизирала новата платформа, тъй като икономиката на по-малките превозни средства има повече смисъл за потребителите. Потребителите в САЩ се въздържат да плащат по-високи цени за електромобили, отколкото за сравнимо превозно средство, задвижвано с бензин. Отделът за електромобили на Ford загуби 4,7 милиарда долара през 2023 г. и автомобилният производител очаква тези загуби да нараснат до 5 до 5,5 милиарда долара тази година.

„Това, което клиентите сега ни казват, е, че ако имате EV, по-голям от Escape, по-добре е да е наистина функционално или работно превозно средство“ - каза Фарли - „Но ако вземете предвид икономиката за превозно средство, да кажем Escape или по-малко, нещата са напълно различни. Всъщност то ще е с драматично по-добра оперативна цена от Corolla, Civic или дори Maverick.“

Фарли каза, че са необходими по-малки, по-евтини електромобили, за да се конкурират с китайските производители на автомобили, които ръководителят на отдела за електромобили на Ford миналия месец определи като „колосална стратегическа заплаха“. Тези компании продават голям брой електромобили в Китай и се очаква в крайна сметка да навлязат на пазара в САЩ.

„Ако не можете да се конкурирате честно с китайците по света, тогава 20 до 30 процента от приходите ви са изложени на риск“ - каза Фарли - „Трябва да разрешим този проблем. Трябва да се справим с това.“ Назад


Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Volkswagen

Volkswagen Commercial Vehicles (VWN) представя новите модели Caddy

Апр 27, 2024
Авто Новини Бизнес /Business Авто глобус Електромобили Audi BMW Citroen Dacia Ford Nissan Peugeot Renault Tesla Toyota Volkswagen Volvo

Март 2024: Макар и с 43% спад, Tesla Model Y отново е най-продаваната нова кола в Европа

Апр 27, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Електромобили Ford GM Tesla

Още един сериозен играч в класа на EV-пикапите - GMC Sierra EV - видео

Апр 26, 2024