Opel Stock

Bentley забавя първия BEV, измества фокуса си към plug-in хибридите

Bentley забавя първия BEV, измества фокуса си към plug-in хибридите

Bentley забавя първия BEV, измества фокуса си към plug-in хибридите

Реклама Renault Arkana
Bentley и Aston Martin отложиха представянето на първите си напълно електрически автомобили на фона на силното търсене на plug-in хибридни автомобили.

Bentley отложи пускането на първия си акумулаторно-електрически автомобил, отложи целта си да стане изцяло електрически до 2030 г. и насочи повече вниманието си към plug-in хибридни версии на своите модели. Луксозният отдел на Volkswagen Group обаче заяви, че все още е ангажиран със стратегията си за преминаване само към електричество.

Сега марката ще представи първата си изцяло електрическа кола през 2026 г., като доставките за клиенти ще започнат през 2027 г. Забавянето се дължи на технически проблеми, свързани със софтуерни проблеми и други проблеми, свързани с платформата, каза изпълнителният директор на Bentley Адриан Холмарк.

Bentley първоначално планираше да пусне първия си BEV през 2025 г., последван от още четири изцяло електрически автомобила, всеки с интервал от една година, преди да започне да продава само изцяло електрически модели до 2030 г. Въпреки това, така нареченият план Beyond 100 беше отложен, за да се съсредоточи повече върху plug-in хибридните модели.

„Поради забавянето на първия BEV и поради всички промени около нас, ние инвестираме повече в хибриди“, каза Холмарк пред журналисти по време на пресконференция за финансовите резултати на марката за 2023 г. Докато крайният срок за BEV се измести, Bentley се придържа към първоначалните си планове, направени през 2020 г., за да превключи всичките си модели с двигатели с вътрешно горене към plug-in хибриди до 2026 г.

„Видяхме подем в приемането и търсенето на хибриди“ - каза Холмарк . Компанията вече продава plug-in версии на своя седан Flying Spur и SUV Bentayga, но това лято ще превключи всички свои модели купе Continental GT и Flying Spur на хибридно задвижване. И двата модела ще комбинират V-8 двигател с електрифициран задвижващ механизъм, отбелязвайки надстройка за плъгин хибрида Flying Spur, който в момента използва V-6 двигател. Bentayga ще запази настоящата си гама двигатели до 2026 г., когато ще премине само към plug-in хибрид.

Повишеният фокус на компанията върху plug-in моделите ще им осигури по-дълъг живот от първоначално планирания. „Очаквахме спад на хибридите през 2028, 2029 и 2030 г., но сега очакваме търсенето им да нарасне и да продължи“ - каза Холмарк - „Това ни дава повече възможности и ни застрахова срещу по-бавно приемане на BEV.“ Холмарк каза още, че Bentley ще продължи да продава plug-in хибриди през следващото десетилетие - „Ако вложим значителна инвестиция в хибрид през 2026-27 г., трябва да го изпълним до 2031 г. може би или 2032 г., за да получим амортизацията за инвестицията, която сме вложили“, каза той.

Решението на Bentley да забави своя EV следва новините през февруари, че конкурентната луксозна марка в Обединеното кралство Aston Martin също е отложила пускането на първия си BEV с една година до 2026 г. Босът на Aston Martin Лорънс Строл каза, че има „много по-силно търсене“ на зарежданите хибридни превозни средства.

Rolls-Royce пусна първия си BEV, Spectre coupe, миналата година. Марката BMW Group заяви през януари, че има поръчки за Spectre до 2025 г. и повтори плана си да премине изцяло на електричество до 2030 г.

Холмарк каза, че забавянето на EV на Bentley е по-скоро свързано с вътрешни технически проблеми, отколкото с цялостното забавяне на продажбите на изцяло електрически автомобили. Планираният изцяло електрически автомобил на Bentley първоначално беше възпрепятстван от същите софтуерни проблеми като при VW Group, които забавиха още и електрическите Porsche Macan и Audi Q6 E-tron, които са базирани на новата PPE платформа на групата.

Версия на платформата също ще бъде в основата на Bentley EV, компанията каза по-рано. Забавянето сега е "по-скоро проблемите с батерията и архитектурата, които трябваше да нагласим по нашите атрибути и целеви нива", каза Холмарк. Bentley заяви, че се нуждае от достатъчна плътност на батерията, за да достигне обхват от 600 км, което му дава равенство с неговите автомобили с двигател с вътрешно горене.

Забавянето на модела ще го подобри в някои области. „Някои от автономните функции, които сега ще получим, са по-добри от тези, които щяхме да имаме“, каза Холмарк. Електрическият автомобил Bentley ще има усъвършенствана технология за подпомагане на водача, наречена „Ниво 2++“, включително функция за дистанционно призоваване, но не и автономно шофиране от ниво 3 без ръце и очи.

Bentley продаде 13 560 автомобила през 2023 г., което е с 11 процента по-малко спрямо предходната година, тъй като марката намали производството преди планираните промени в моделите, включително преминаване към plug-in хибриди. Компанията създаде и последния си модел V-12 през април. Bentley отчете малко по-ниски маржове на печалба за 2023 г. от 20,1% спрямо 20,9% година по-рано при приходи от 2,94 милиарда евро (3,19 милиарда долара). Намалените маржове се дължат отчасти на увеличените разходи за разработка на електромобили, каза Холмарк, добавяйки, че компанията има двойна инвестиция през последните три години. Назад


Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Volkswagen

Volkswagen Commercial Vehicles (VWN) представя новите модели Caddy

Апр 27, 2024
Авто Новини Бизнес /Business Авто глобус Електромобили Audi BMW Citroen Dacia Ford Nissan Peugeot Renault Tesla Toyota Volkswagen Volvo

Март 2024: Макар и с 43% спад, Tesla Model Y отново е най-продаваната нова кола в Европа

Апр 27, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Електромобили Ford GM Tesla

Още един сериозен играч в класа на EV-пикапите - GMC Sierra EV - видео

Апр 26, 2024