New Dacia Duster

Шефът на Renault Лука де Мео атакува остро политиците - Спрете да ни регулирате бизнеса!

Шефът на Renault Лука де Мео атакува остро политиците - Спрете да ни регулирате бизнеса!

Шефът на Renault Лука де Мео атакува остро политиците - Спрете да ни регулирате бизнеса!

Реклама Skoda Monte Carlo
Тъй като евтините китайски електромобили представляват вече нарастващ риск за автомобилната индустрия, шефът на Renault предупреди политическите лидери, че „просперитетът на Европа е заложен на карта“ Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео сподели безпрецедентно „писмо до европейците“ преди изборите за Европейски парламент през юни, призовавайки политиците да се откажат от правилата, които спъват автомобилната индустрия, и вместо това да се съсредоточат върху мерки за подкрепа на устойчивата конкуренция.

В писмото си Де Мео изброява редица „едновременни предизвикателства“, пред които е изправена европейската автомобилна индустрия, като се започне с необходимостта да се постигне „нетна нула“ до 2035 г. „Никоя друга индустрия не е изправена пред амбиция от този мащаб“, казва той.
Други предизвикателства включват дигиталната революция, за която де Мео прогнозира, че до 2030 г. софтуерът ще представлява 40 процента от стойността на автомобила - спрямо 20 процента днес.

Шефът на Renault също така критикува от 8-е до 10 нови европейски регламента, въвеждани от парламентаристите всяка година. „Автомобилите трябва да бъдат едновременно по-усъвършенствани, по-икономични и по-евтини. Те трябва да отговарят на нови стандарти и да отговарят на нови екологични и социални изисквания, включващи набор от тестове и инспекции“.

Лука де Мео твърди, че правилата на ЕК вече са имали ефект, който е напълно контрапродуктивен: „леките автомобили сега са с 60 процента по-тежки средно аритметично. От 90-те години на миналия век тази политика обективно дава предимство на премиум моделите в ущърб на по-масовите модели”.

Де Мео казва още, че адаптирането към регулаторните ограничения на ЕК е коствало много работни места в Европа, тъй като производителите са били принудени да преместят производството, и цитира доклад, показващ, че през последните тридесет години са били загубени 40 процента от работните места в автомобилния сектор във Франция, докато цените на автомобилите са се увеличи с 50 на сто.

Откровенно също така посочва стратегическия дисбаланс в конкуренцията, сравнявайки стимулите за индустрията в САЩ и стратегическото планиране в Китай, с непрекъснато нарастващата рамка от нови регулации в Европа. Новите правила увеличават разходите и вредят на конкуренцията според де Мео, докато Китай доминира и САЩ стимулират, фокусът на Европа е върху екологичните и други правила.

„Средно между осем и десет нови регламента ще бъдат въвеждани всяка година от различните дирекции на Европейската комисия отсега до 2030 г.“, казва той, като твърди, че автомобилният бизнес се бори да спазва крайните срокове и трябва да отделя до 25 процента от бюджетите за научноизследователска и развойна дейност за прилагане на нови правила.

„Производството на автомобили в Европа струва повече - аовтомобил от C-сегмент, произведен в Китай, има ценово предимство между 6 и 7 хиляди евро (около 25 процента от общата цена) в сравнение с еквивалентен европейски модел.“ Де Мео казва, че Китай раздава все по-големи субсидии на производители, за които се смята, че достигат до 160 милиарда евро, докато САЩ са инжектирали 40 милиарда долара данъчни кредити за зелено производство. Междувременно „разходите за енергия са два пъти по-ниски в Китай и три пъти по-ниски в Съединените щати в сравнение с Европа. В същото време разходите за заплати са с 40% по-високи, отколкото в Китай“, твърди той.

Писмото на главния изпълнителен директор на Renault призовава за редица отговори от следващия Европейски парламент, включително разработването на общоевропейска стратегия за автомобилната промишленост и край на настоящата система „с непрекъснато въвеждане на нови стандарти, фиксирани срокове и заплаха от глоби за неприлагане“.

Той също така призовава Европейския парламент да приеме принципа на „технологична и научна неутралност“. „Това означава вече да не диктуваме „технологични“ избори на индустрията. Това означава да се поставят цели за индустрията, но не и как да се стигне до там“, казвайки, че това е старият подход, който е „за съжаление изоставен“ в надпреварата към екологични цели.

Е-горивата и водородът са сред технологиите, които де Мео иска да има свободата да изследва, но също така е категоричен относно необходимостта от насърчаване на малки, достъпни европейски автомобили. Той иска Европа да насърчи съвместни проекти за разработване и предлагане на пазара на малки произведени в Европа автомобили и да насърчи потребителите да ги купуват чрез бонуси като запазени места за паркиране, по-евтино паркиране и запазени точки за зареждане.

„Ако всички места за паркиране в Париж бяха оразмерени за малки градски автомобили, спестеното място ще бъде еквивалентно на 55 футболни стадиона в същия град“ - казва той - „Те също биха били идеална алтернатива на международната сцена - компактните автомобили са между 20 и 30 процента по-евтини от средните, те биха могли да създадат излишък на растеж за Европа (500 милиона евро БВП годишно) и да създадат над 10 000 работни места в индустрията.

„Преди предизборната кампания да започне със съпътстващите я аргументи, исках гласът ми да бъде чут, а не да влизам в политиката, да допринесе за вземане на решение за правилната политика” - пише шефът на Renault - „От 6 до 9 юни гражданите на ЕС гласуват, за да изберат своя парламент за следващите пет години. Веднага след тези избори нова комисия ще встъпи в длъжност в Брюксел” - продължава той - „и избраните членове на Европейския парламент ще обсъждат и одобряват най-важните решения за следващите години”.

Де Мео нарича предложенията си „амбициозни, но практични“. Те показват, че европейската автомобилна индустрия може бързо да се появи като решение на предизвикателствата, пред които е изправен континентът. Готови сме да си сътрудничим с всички участващи институции и заинтересовани страни, за да продължим напред с тези идеи. Просперитетът на Европа е заложен на карта.“ Назад


Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Авто глобус Lamborghini Maserati

На гости на Bridgestone в Рим

Апр 27, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Електромобили Nissan

Автосалон Пекин 2024: Nissan показа две електрически и две PHEV хибридни концепции (Видео)

Апр 27, 2024
Авто Новини Бизнес /Business Авто глобус Електромобили Audi BMW Citroen Dacia Ford Nissan Peugeot Renault Tesla Toyota Volkswagen Volvo

Март 2024: Макар и с 43% спад, Tesla Model Y отново е най-продаваната нова кола в Европа

Апр 27, 2024