Lasurit eshop
Всичко за ... Новото Audi Q6 e-tron

Всичко за ... Новото Audi Q6 e-tron

Реклама Skoda Monte Carlo
• Новият Audi Q6 e-tron създава нови стандарти по отношение на мощността, пробега, зареждането, динамиката при шофиране и дизайна
• Главният изпълнителен директор на Audi Гернот Дьолнер: "Q6 e-tron на новата платформа PPE е следващият технологичен скок в премиум електрическата мобилност за нашите клиенти"
• Новият модел издига дигиталното изживяване при Audi на ново ниво”

Audi Q6 e-tron е първият сериен модел, изграден на електрическата платформа Premium Platform Electric (PPE) и e следващата стъпка от трансформацията на компанията в доставчик на електрическа мобилност от висок клас. Със своята продуктова същност електрическият SUV въплъщава девиза Vorsprung durch Technik. Моделът се характеризира не само с впечатляващите си характеристики при шофиране и зареждане, но и с повишената си ефективност и голям пробег. Audi Q6 e-tron олицетворява типичната за Audi SUV форма с последователно доразвит, специфичен за e-tron дизайнерски език. Новата философия на дизайна в интериора, както и авангардните технологии, които празнуват своята премиера в новия модел, отварят следващата глава на електрическата мобилност за марката с четирите пръстена на емблемата и пренасят девиза Vorsprung durch Technik в във всекидневието. С моделната серия Q6 e-tron електрическата мобилност за първи път идва от завода в Инголщат. Моделите Audi Q6 e-tron и SQ6 e-tron ще могат да се поръчват от март 2024 г. на цени за Германия, започващи от 74 700 евро и 93 800 евро, и ще бъдат доставени на клиентите през третото тримесечие на 2024 г. За България поръчките на модела ще бъдат възможни от края на март.”

Проектираната заедно с Porsche платформа PPE и основната електронна архитектура E3 1.2 са важен крайъгълен камък в разширяването на гамата от задвижвани с електричество модели на Audi. Те бележат началото на цялостно укрепване и подмладяване на моделното портфолио. Q6 e-tron1 затвърждава обещанието за предлагане на електрически модели във всички основни сегменти до 2027 г. „Базираният на новата PPE платформа Q6 e-tron1 е следващият технологичен скок в първокласната електрическа мобилност, предназначена нашите клиенти“, каза Гернот Дьолнер, главен изпълнителен директор на AUDI AG, по повод световната премиера в главния завод на марката в Инголщад. „PPE показва как обединяваме компетенциите в рамките на Volkswagen Group и по този начин правим електромобилността мащабируема.

Благодарение на PPE ние сме в състояние да пуснем на пазара модели в големи обеми, с високи технически стандарти в различни сегменти и по този начин допълнително да електрифицираме нашето портфолио“, добави изпълнителният директор на Audi.
Гъвкавостта на PPE спомага за това всеки от бъдещите модели да получи свой собствен характер и типичното ДНК на Audi, независимо от използването на аналогична техническа основа.
Q6 e-tron1 поставя стандарти в представянето на електрическото задвижване, пробега и зареждането. Моделът въплъщава идеята за спортен, динамичен SUV дизайн с последователно развивания дизайнерски език на Audi за електрически задвижвани модели и висока пригодност за всекидневна употреба. Благодарение на новата електронна архитектура E3 1.2, серията Q6 e-tron е технологичният връх в портфолиото на Audi.


Впечатляващ пробег и висока мощност на зареждане
Мощни, компактни и изключително ефективни електрически двигатели, напълно нова литиево-йонна акумулаторна батерия, състояща се от 12 модула и 180 призматични клетки с общ брутен енергиен капацитет от 100 кВтч (94,9 кВтч нето) осигуряват пробег с едно зареждане до 625 километра. Новото Audi Q6 e-tron осигурява типично за Audi спортно представяне със системна мощност от 285 кВт (консумация на електроенергия в кВтч/100 км комбинираня: 19,4–17,0 (WLTP); CO2 емисии в г/км комбинирани: 0; CO2 клас: A ) и SQ6 e-tron със системна мощност, включваща допълнителна функция от 380 кВт (консумация на електроенергия в кВт„/100 км комбинирана: 18,4–17,5 (WLTP); CO2 емисии в г/км комбинирани: 0; CO2 клас: A). Q6 e-tron quattro ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди (комбинирана консумация на енергия в кВтч/100 км: 19,4–17,0 (WLTP); комбинирани CO2 емисии в г/км: 0; CO2 клас: A). SQ6 e-tron, включително допълнителната функция, се нуждае само от 4,3 секунди (комбинирана консумация на енергия в кВтч/100 км: 18,4–17,5 (WLTP); комбинирани CO2 емисии в г/км: 0; CO2 клас: A). Максималната скорост е 210 или 230 км/ч. Още два модела със задно задвижване ще последват на по-късен етап – в зависимост от конкретния пазар. Докато единият модел ще бъде проектиран с приоритет върху ефективността и пробега, другият модел ще бъде базов за моделното семейство на Q6 e-tron.
Благодарение на 800-волтовата технология и стандартната максимална DC мощност на зареждане от 270 кВт, с Audi Q6 e-tron1 са възможни съвсем кратки спирания на зареждане. Това означава, че пробег до 255 километра може да бъде презареден на съответната станция за зареждане (High Power Charging, HPC) само за десет минути. За около 21 минути състоянието на заряд (SoC) се увеличава от 10 на 80 процента. Интелигентното, високопроизводително и предсказуемо управление на топлината е основен компонент за това убедително представяне при зареждане. Оборудван с Plug & Charge, автомобилът се оторизира на съвместими станции за зареждане, когато кабелът за зареждане е включен и активира процеса на зареждане в станцията. Таксуването също е напълно автоматично. Ако зарядна станция използва 400-волтова технология, така нареченото банково зареждане е възможно за първи път с Audi Q6 e-tron. 800-волтовата батерия автоматично се разделя на две батерии с еднакъв волтаж, които след това могат да се зареждат паралелно с до 135 кВт. В зависимост от нивото на зареждане двете половини на батерията първо се изравняват и след това се зареждат заедно. AC зареждане с до 11 кВт е възможно на стандартни домашни зарядни станции тип уолбокс.
Важен компонент за повишаване на ефективността и следователно на пробега на Audi Q6 e-tron1 е допълнително усъвършенстваната система за рекуперация.
Около 95 процента от всички спирачни процеси, които се случват във всекидневието, могат да бъдат извършени чрез системата за рекуперация. Audi Q6 e-tron1 рекуперира с до 220 кВт.

Типичният за Audi SUV-дизайн: екстериорът
Audi Q6 e-tron се позиционира в премиум сегмента на средния клас. С дължина на каросерията от 4771 милиметра, широчина от 1939 милиметра и височина от 1648 милиметра, електрическият SUV предлага максимално пространство, комфорт и пригодност за всекидневна употреба. Междуосието от 2899 милиметра осигурява изобилие от място за краката седащите на втория ред седалки. Audi Q6 e-tron1 идва с перфектни пропорции благодарение на платформата Premium Platform Electric. Съотношението между дълго междуосие и много къси надвеси формира основата за добре познатия мощен, динамичен екстериорен пакет на моделите от серията Q от Audi. Q6 e-tron1 едновременно с това въплъщава и допълнително разработения, специфичен за e-tron дизайнерски език.
Неговата впечатляваща SUV визия гарантира внушителен, но същевременно спортен външен вид. Меките форми са в постоянно взаимодействие с кантовете и ръбовете на каросерията и създават динамична игра на сенки, дори когато автомобилът е неподвижен. Изправената предна част с напълно затворена, триизмерна решетка Singleframe и страничните отвори за въздух са обрамчени от маска в селенитно сребристо или гланцово черно. Високо разположените дигитални дневни светлини придават на Q6 e-tron1 силно отличителен и характерен външен вид.
Остъклената част на каросерията е ниска и се позиционира над мощното тяло на каросерията. Тя е леко изтеглена към задната част, а наклонените D-колони се вливат елегантно в мускулестите рамена на каросерията. Пробивът на D-колоните в покрива прави автомобила по-динамичен и кара кабината да изглежда по-източена и по-дълга. Характерна линия, която се простира от задните светлини до задните врати, подчертава горната част на така наречените quattro блистери – това са характерните контури на каросерията, върху които се поддържат наклонените D-колони. „Блистерите“ са основен елемент от ДНК на дизайна на Audi. Audi нарича този основен дизайнерски принцип „технология, която може да се види“. Динамично изтеглената задна част създава смесица от спортна елегантност и мъжествена сила. Тази изчистена и голяма задна архитектура заедно с непрекъснатата светлинна лента придава на Q6 e-tron1 яснотата и суверенитета, типични за Audi.

Световна новост при светлинната технология
С модела Audi отваря нова глава не само в сферата на електрическата мобилност, но и в друга важна за ДНК на Audi област: светлинните технологии. С първия в света активен цифров светлинен подпис, електрическият SUV въвежда нова ера, характеризираща се с уникален дизайн и естетика, които се предлагат само от Audi.
Софтуерен модул в един от петте домейн компютъра на Audi Q6 e-tron1 прави възможно постигането на тази форма на светлинния подпис. При второто поколение дигитални OLED задни светлини, шестте OLED панела с общо 360 сегмента генерират ново изображение на всеки десет милисекунди, използвайки специално разработен алгоритъм.
Благодарение на перфектната симбиоза между дизайна на светлините и новата технология, светлината в новото Audi Q6 e-tron1 изглежда по-жива и интелигентна от всякога. Активният дигитален светлинен подпис също така сочи пътя към бъдещето на осветителната технология на Audi.
Отпред активният цифров светлинен подпис се създава чрез взаимодействието на алгоритъма с дванадесет сегмента, които се затъмняват нагоре и надолу. В задната част за целта се използват всички дигитални OLED сегменти. Отделните светлинни сегменти си взаимодействат по такъв начин, че цялостният външен вид на светлинния подпис не се променя по отношение на интензитета на светлината.
С второто поколение дигитални OLED задни светлини, Audi Q6 e-tron1 издига дизайна на светлините, набора от функции и по този начин безопасността на пътя на ново ниво. За първи път дигиталните OLED задни светлини могат да комуникират по целенасочен начин с непосредствената среда (Car-to-X). Audi също така развива функциите за безопасност до ново ниво. Разпознаването на приближаване, което вече е познато от други модели на Audi, е разширено, за да включи комуникационната светлина в новия Q6 e-tron1. Той предупреждава останалите участници в движението за места с произшествия и аварии. За тази цел комуникационната светлина проактивно показва специфичен статичен подпис на задните светлини с интегрирани предупредителни символи в дигиталните OLED задни светлини при регистриране на опасност от критични ситуации в допълнение към обичайната графика на задните светлини.

Нова дизайнерска философия влиза в серийно производство с Q6 e-tron
Интериорът на Audi Q6 e-tron1 е подчертано насочен към нуждите на клиентите. Триизмерната и висококонтрастна структура на интериора умишлено поставя елементи на преден план или заден план, като по този начин създава пространствена архитектура, която е проектирана и ергономично съобразена с пасажерите. Панорамният дисплей на Audi MMI и този за пътниците на MMI образуват визуално ясно проектирана цифрова сцена. Интериорът впечатлява със своята атмосфера, създаваща домашен уют. Така наречената мека обвивка се простира от вратите през целия кокпит до централната конзола и по този начин създава хомогенно и обгръщащо усещане за пространство. Цветовете и висококачествените материали, някои от които са направени от рециклирани суровини, могат да бъдат намерени и в седалките. Използваните материали са избрани от функционална гледна точка и в същото време осигуряват ясно дизайнерско разграничение между различните зони на интериора. Комфортните зони са проектирани с щедри повърхности и меки материали. За разлика от това, прецизно очертаните работни зони във висококачествено блестящо подчертават яснотата при взаимодействие с автомобила.

Благодарение на новата платформа PPE, която е разработена специално за електрическа мобилност, автомобилът предлага щедро усещане за простор и голям обем, както и високо ниво на пригодност за всекидневна употреба.

Интериорът предлага много място за съхранение на предмети. По-високият комфорт отзад е типичен за електрически автомобил с дълго междуосие (2899 мм) и без централен тунел. Багажникът предлага 526 литра място за товари. Ако задната седалка се сгъне, товарното пространство се увеличава до 1529 литра. Задните седалки могат да се сгъват отделно (40:20:40). Освен това има още 64 литра в т. нар. frunk (преден багажник) под предния капак - там могат лесно да се съхраняват например по-малки пътни чанти.
Следователно Audi Q6 e-tron1 предлага достатъчно място за петима пътници и техния багаж. С високата си полезна стойност, той ясно отговаря на изискванията, които клиентите поставят към един SUV на Audi.

E3 1.2 – електронна архитектура, насочена към бъдещето
С новоразработената електронна архитектура E3 1.2 клиентите изживяват дигитализацията в автомобила по-директно от всякога. Означението E3 идва от End-to-End Electronics Architecture. Основната цел по време на разработката беше да се създаде устойчива, единна рамка на електронната архитектура. Функционално-ориентираната архитектура се основава на нова компютърна структура на домейн с пет високопроизводителни компютъра (High-Performance Computing Platform, HCP), които контролират всички функции на автомобила - от инфо-развлечение, през функции за шофиране, до частично автоматизирано шофиране в по-късни етапи от еволюционното развитие на технологията. Най-мощната електронна архитектура до момента по отношение на изчислителната мощност е последователно съобразена с нуждите на клиентите. Специален фокус по време на разработката е поставен върху високопроизводителното и сигурно свързване в мрежа на компютри в домейна, контролни устройства, сензори и задвижващи механизми. E3 1.2 се характеризира също така с високопроизводителна и безпроблемна връзка към задната част за приложения за групови данни Car-to-X и интензивни изчислителни функции извън борда. Той празнува своята премиера в Audi Q6 e-tron1, предназначен е за използване във всички модели и е основата за бъдещи иновации.

Дигитална еволюция: нова концепция на контролните уреди и управлението на функциите
Моделното семейство на Audi Q6 e-tron получава изцяло свързан и дигитализиран интериор, базиран на новата електронна архитектура. Така нареченият Digital Stage оформя интериора с комбинацията от панорамния дисплей Audi MMI и дисплея MMI за пътниците. Ясно групираните дисплеи са прецизно интегрирани в дизайнерската концепция и придават на интериора усещане за простор. Тънкият, свободно стоящ панорамен дисплей Audi MMI има извит дизайн и OLED технология и се състои от 11,9-инчов Audi virtual cockpit и 14,5-инчов MMI сензорен дисплей. Обхватът на водача е проектиран като крива, а извитата форма на дисплея е насочена към водача. Освен това формата на извития дисплей напомня типичната за Audi решетка Singleframe.

Амбиентното осветление кара извития дисплей буквално да се носи през нощта и осигурява подобаваща атмосфера. Audi последователно и индивидуално допълва дигиталната сцена за пътниците отпред с 10,9-инчовия MMI пътнически дисплей с Active Privacy Mode, който не позволява на водача да бъде разсейван по време на шофиране. Това позволява на пътниците да стриймват филми и видео съдържание, да помагат при навигацията или, например, да намерят станция за зареждане.

С опционалния head-up дисплей с добавена реалност, друг централен елемент на дигиталната сцена, Audi прави голяма крачка в технологията на дисплея. Той отразява голяма, наклонена равнина на изображение в предното стъкло към водача и показва подходяща информация като скорост, пътни знаци, символи за помощ и навигация. Равнината на изображението е наклонена напред, за да се подобри впечатлението за добавена реалност. Фокусът на човешкото око се движи заедно с него. Този процес и голямото виртуално разстояние на изображението създават впечатлението, че показаните елементи се носят на разстояние до 200 метра пред автомобила. Виртуалното съдържание е безпроблемно интегрирано в реалността. Дисплеите могат да се видят бързо, без да дразнят или разсейват водача. Зрителното поле за съдържанието с добавена реалност съответства на диагонал от около 88 инча от гледна точка на водача.
Множество функции на автомобила могат да се управляват с помощта на автономно обучаващия се гласов асистент на Audi -Audi Assistant. Дигиталният асистент с поддръжка на AI е дълбоко интегриран в автомобила и се показва за първи път с помощта на аватар в централния сензорен дисплей на MMI и в head-up дисплея с добавена реалност. Разпознава повече от 800 гласови команди. Той може да бъде извикан и чрез сензорни полета, както и чрез приложението myAudi. Асистентът се учи от текущото поведение на потребителя и по този начин подпомага шофиращия. Тази поддръжка може да бъде разделена на три категории: проактивни предложения (контекстната информация се използва за използване на тази база данни за проактивно и ситуационно предлагане на функции за активиране), интелигентни рутинни процедури (разпознават се автоматично повтарящи се работни последователности, като например използването на климатизиране на седалката при определени външни температури) и интелигентни списъци (като списъци с повиквания).

Инфотейнмънт, който интегрира дигиталния свят на клиентите
Новата информационно-развлекателна система за първи път използва Android Automotive OS като операционна система. Съдържанието се актуализира чрез актуализации по въздуха. Най-новите услуги на Audi connect и доразвитият стандартен e-tron маршрутизатор са винаги актуални.Приложения като YouTube са достъпни чрез магазина за приложения на трети страни, който е интегриран директно в MMI и не изисква използване на смартфон. Магазинът предоставя на клиентите достъп до различни приложения.
Следните приложения са достъпни при стартиране от следните категории: музика, видео, игри, навигация, паркиране и зареждане, продуктивност, метеорологични и новинарски услуги. Магазинът непрекъснато се разширява и портфолиото от приложения е специфично за различните пазари.

Сърцето на Bang & Olufsen Premium Sound System е високоефективен усилвател. Озвучителата уредба разполага с 20 високоговорителя с 830 вата мощност. Четири от тях са интегрирани в подглавниците на на предните седалки, което прави възможно за първи път при Audi създаването на така наречените звукови зони.

Светлината за динамично взаимодействие предлага разнообразие от комуникационни функции и по този начин подпомага взаимодействието на автомобила с пътниците. Тя обхваща интериора и кокпита посредством обширна арка.

Прецизна динамика на пътя благодарение на новото управление и разпределението на тягата
Системите и компонентите, свързани с ходовата част, са преобладаващо нови разработки. Типично за Audi е превъзходното и лесно контролируемо ускорение във всички ситуации на шофиране, както и превъзходното спиране. По отношение на ходовата част е използвана точно определена философия за настройка. Включените системи за контрол на ходовата част са прецизно координирани една с друга. Характеристиките на динамиката при шофиране на Q6 e-tron1 са значително повлияни от частично новопроектирания преден мост. За първи път при модел на Audi водещите рамена са разположени пред опорните рамена по посока на движението.

Това носи със себе си конструктивни предимства, по-специално що се отнася до разположението на високоволтовата батерия. Новоразработените компоненти водят до подобрени кинематични свойства. Кормилното управление вече е солидно закрепено към подрама. Усъвършенстваната кинематика на моста осигурява значително по-впечатляваща динамика при шофиране. Новото окачване на предния мост подобрява и поведението на кормилното управление. Това кара автомобила да се усеща значително по-пъргав.

Променливото двойно задвижване с акцент върху задвижването на задните колела също насърчава динамичните качества на шофиране на Q6 e-tron1. Различните размери на електродвигателите на задния и предния мост позволяват разпределение на по-голямата част от въртящия момент отзад дори при пълно натоварване. За да се подчертае акцента върху задвижването на задните колела и за постигане на още повече сцепление и динамика при шофиране, задните гуми на Audi Q6 e-tron1 са по-широки от предните.

Винаги готови да помогнат – асистиращите системи
Що се отнася до системите за подпомагане на водача в новия Q6 e-tron1, Audi предоставя разнообразие от функции, които улесняват всекидневието и значително повишават пътната безопасност за всички участници в движението. Новост за Q6 e-tron1 е адаптивният асистент за шофиране plus. Той владее не само ускорение, поддържане на скорост, спазване на дистанция и насочване в лентата, но също така използва данни от карти с висока разделителна способност и базирани на облачна технология групови от други превозни средства, за да подобри поведението при шофиране на Q6 e-tron1. SUV използва радарните сензори, предната камера и ултразвуковите сензори, за да осигури комфортно шофиране. Автомобилът използва събраната информация, за да създаде виртуален маршрут и го следва надеждно и възможно най-удобно в целия скоростен диапазон, включително и в задръствания.
С пускането на пазара помощ при паркиране отзад, темпомат, предупреждение за напускане на лентата, асистент за ефективност, активен преден асистент, както и предупреждение за разсейване и умора ще бъдат част от серийното оборудване.
По желание клиентите могат да получат допълнителни асистиращи системи и пакет за безопасност в рамките на различни пакети оборудване.

Материали, направени от рециклирани суровини
Материалите, направени чрез процеси на рециклиране, намаляват използването на ресурси при производството на Audi Q6 e-tron1 и осигуряват затворен и следователно ефективен и устойчив цикъл на материалите. В допълнение към материалите, изработени от рециклиран полиестер, пластмасовите компоненти, типични за електрическите модели, като предния багажник и прилежащите капаци в предната част на Q6 e-tron1, също са направени от рециклиран материал. Това важи и за резервоара за вода и всмукателния отвор на климатика.

За производството на стоманата, необходима за всички варианти на външната част на покрива, Audi използва стоманен скрап, който отчасти идва и от излезли от употреба превозни средства, които вече са били използвани от клиенти. Делът на производството на стомана е средно до 15 процента (баланс въз основа на текущо планираните производствени данни).
Компонентът е добър пример за това как в бъдеще Audi планира да използва все повече вторични материали, произведени от вече използвани суровини в своите продукти.

Устойчиво и гъвкаво: производството на Audi Q6 e-tron1
Моделното семейство на Q6 e-tron, първата изцяло електрическа серия, излизаща от завода в Инголщат, представя заявката на Audi да работи устойчиво. От производството до крайния продукт. За да произвежда изцяло електрически модели, компанията постепенно преобразува всички съществуващи производствени обекти, вместо да изгражда нови. С ранното решение за постепенно премахване на двигателите с вътрешно горене Audi също интензивно насърчи трансформацията на своите служители и квалифицира работната сила за бъдещи проекти, като новия монтаж на батерии в Инголщат. По този начин Четирите пръстена увеличават дълбочината на производството и пренасят важни компетенции директно на място. В същото време Audi създава нови възможности за работа.

За да произвежда серията Q6 e-tron устойчиво и същевременно ефективно, Audi последователно използва съществуващите структури и системи. Четирите пръстена интегрират безпроблемно серията в съществуващи поточни линии, например производството на каросериите за PPE. Каросерията за моделите, базирани на PPE, се произвеждат в завода в Инголщат на площ от около 148 000 квадратни метра. 328 служители на смяна и 1150 робота произвеждат компонентите на каросерията на серията Q6 e-tron с ниво на автоматизация от 87 процента.

*Източник: www.audi.bg Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Maybach Mercedes-Benz

Mercedes AMG GT 63 S E Performance бе с премиера в Шанхай - видео

Апр 28, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Lamborghini

Специален модел Lamborghini Huracan Sterrato All-Terrain - видео

Апр 28, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Volkswagen

Volkswagen Commercial Vehicles (VWN) представя новите модели Caddy

Апр 27, 2024