Opel Stock

Прототип на BMW iX5 Hydrogen в практически тест

Прототип на BMW iX5 Hydrogen в практически тест

Прототип на BMW iX5 Hydrogen в практически тест

Реклама Peugeot 408
Специално за auto-press.net от Юта Бернхард, Global Pres, Мюнхен

BMW е в десетката на най-ценни световни марки. И не напразно - базираната в Мюнхен компания работи усилено по внедряване на нови и приятелски настроени към природата технологии. Баварците вече предоставят водородната си пилотна серия BMW iX5 Hydrogen за тестови карания. След това автопаркът отоколо сто такива превозни средства ще бъде използван в международен план за демонстрационни и тестови цели.

Прототипът ни беше доставен в затворен камион, а BMW помоли редакционния екип да бъде на разположение денонощно цяла седмица. Практическият тест бе одобрен само за един човек, който трябва да има най-малко 50 000 километра шофьорски опит през последните пет години. Симпатичен служител на BMW дойде на предаването, за да обясни колата и да демонстрира процеса на зареждане на станцията за зареждане с водород.

„Като универсален източник на енергия, водородът ще играе ключова роля в енергийния преход и по този начин в опазването на климата“ - казва Оливър Зипс, главен изпълнителен директор на BMW AG - „Този потенциал трябва да се използва за ускоряване на трансформацията на сектора на мобилността. В BMW Group последователно движим напред развитието на технологията за водородни горивни клетки.“

BMW iX5 Hydrogen е разработено на базата на актуалното BMW X5 и производството се извършва в пилотния завод на FIZ (Център за изследвания и иновации) в Мюнхен. Всеки нов модел от марките на BMW Group първо се реализира в тази връзка между разработка и производство.

В горивната клетка протича химическата реакция между газообразния водород от двата резервоара за водород и кислорода от околния въздух. Toyota Motor Corporation е дългогодишен партньор на BMW и произвежда горивните клетки. Постоянната електрическа мощност на системата с горивни клетки е 125 кВт/170 к.с. Резервоарът за водород има капацитет от шест килограма газообразен водород. Пробегът е посочен от производителя като 504 километра според WLTP.

Започваме нашия тест драйв с водородния SUV и в рамките на един ден ни питат околни няколко пъти за прототипа, който има доста забележими стикери. Изработката е типична за BMW на премиум ниво. На борда има много възможности за свързване и има място за петима пътници. Огромният багажник прави впечатление, а усещането за лукс не отнема много време, след като седнете на кожените столове.

При нормална работа задвижващата технология е незабележима - може да си помислите, че карате класически BMW електрически SUV. Спринтът от нула до сто километра в час е завършен за под шест секунди, 2,5-тонната водородна кола излита яко! Работата е тиха като при чисто електрическо превозно средство, педалът на газта реагира незабавно и когато го отпуснете, при намаляване на скоростта се задейства рекуперация.

Оставащият пробег варира в зависимост от вашия стил на шофиране - лесно достигаме от 180 оставащи километра по показателя до 225 километра с подходящия стил на шофиране. По време на следващите 300 километра шофиране по селски пътища и магистрали следяхме консумацията защото тайно всъщност имахме малко притеснение за пробега.

Това обаче се оказва напълно неоснователно. В цикъла WLTP изразходваме 1,21 килограма водород на 100 километра. Разбира се, преди да тръгнем, използвахме приложението BMW, за да разберем къде има станции за зареждане с водород в района. И сме изненадани – предлаганият избор изобщо не е лош! В радиус от 40 километра, започвайки от Лорелай, има работещи и лесни за използване зарядни станции в Кобленц, Висбаден, Франкфурт и на дестинацията в Хиршберг.

BMW ни даде карта за гориво, която се използва за активиране на помпата, свързвате машината със зарядната колонка, след това поискаха километража и не на последно място регистрационния ни номер. Не знаем защо, но послушно следваме инструкциите. Кранът се свързва бързо към автомобила и процесът на отключване започва след натискане на бутона „Старт“ на станцията за зареждане с водород.

Според дисплея се проверяват наляганията и след кратко време процесът на зареждане приключва за по-малко от пет минути. Пробег от около 400 километра струва точно 64,20 евро. Машината е напълно екологична, тъй като единствената емисия от BMW i5X Hydrogen се състои от водни пари.

Има ли бъдеще технологията? След седмица практически тестове, ние сме нови фенове на технологията за водород и горивни клетки. Голямото предимство е изключително краткото време за зареждане. Да бъдеш CO2 неутрален ви дава онова наистина добро усещане за „зелена съвест“. Ако инфраструктурата в Германия бъде разширена още повече, това определено ще бъде още една алтернатива за предстоящия енергиен преход.

Но има и тъмни страни - Hyundai беше пионер с модела Nexo с водородно задвижване. Може би корейците присъстваха на немския пазар твърде рано с тази технология? Във всеки случай водородната станция в помещенията на централата на Hyundai Motor Europe в Офенбах вече е окончателно затворена. В момента по темата има сериозни разногласия и премиум производител като BMW навярно ще помисли доста по производството на BMW iX5 Hydrogen в малки серии. Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Авто глобус Lamborghini Maserati

На гости на Bridgestone в Рим

Апр 27, 2024
Авто Новини Тестове Авто глобус Електромобили Hyundai

Hyundai IONIQ 5 N е без аналог (Видео)

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BYD Mazda

BYD Experience Day с Yangwang U8 - видео

Апр 24, 2024