Lasurit eshop

Проучване на инфраструктурата за зареждане на елкамиони

Проучване на инфраструктурата за зареждане на елкамиони

Проучване на инфраструктурата за зареждане на елкамиони

Реклама Renault Arkana
Тежките търговски превозни средства също се електрифицират все повече. Институтът Fraunhofer за системни и иновационни изследвания (Fraunhofer ISI) представи проучване по въпроса какво трябва да се вземе предвид при създаването на места за бързо зареждане за електрически камиони навсякъде.

В проекта „Високопроизводително зареждане на дълги разстояния за камиони“ („HoLa“) общо осем високоефективни зарядни точки с Megawatt Charging System (MCS) за камиони ще бъдат създадени на пет места по протежение на A2 между Берлин и Рурската област и използвани в реални логистични операции. Препоръките за действие са извлечени от резултатите от досегашните изследвания, които съдържат важни констатации за национално разширяване на инфраструктурата за зареждане. Всички резултати вече са представени на европейската конференция „HoLa“ в Берлин.

Предистория: За да се намалят емисиите на парникови газове в транспорта и особено от тежкотоварните камиони, всички държави-членки на ЕС трябва да изградят инфраструктура за алтернативни горива през следващите няколко години. Това включва по-специално развитието на обществена инфраструктура за бързо зареждане на камиони по магистралите. В същото време всички големи производители на камиони предлагат серийни модели, захранвани с батерии, което допълнително подчертава острата нужда от инфраструктура за зареждане.

Проектът „HoLa - високоефективно зареждане за превоз на камиони на дълги разстояния“, координиран от Fraunhofer ISI, е посветен на тази тема и създава общо осем високоефективни зарядни точки с Megawatt Charging System (MCS) на пет местоположения. Финансиращият проект включва три проектни части: планиране и избор на локации, изграждане и планиране на точки за бързо зареждане и съпътстващи научни анализи.

Регламент на ЕС вече поставя конкретни минимални цели по отношение на обществена инфраструктура за зареждане на камиони за всички държави-членки на ЕС. По отношение на Германия например до 2025 г. трябва да бъдат създадени общо 32 места за зареждане на камиони, до 2027 г. вече ще има 104 и до 2030 г. ще има 314 места за зареждане на камиони. Свързаният капацитет за зареждане на камиони ще се увеличи от около 66 мегавата през 2025 г. на 918 мегавата през 2030 г.

Регламентът на ЕС също така предвижда, че инфраструктурата за бързо зареждане за електрически камиони с батерии трябва да бъде достъпна на всеки 60 до 100 километра по най-важните германски магистрали. Това повдига въпроса за подходящите места, техния дизайн и броя на местата и точките за зареждане извън определеното минимално количество.

Изследователите стигат до извода, че една начална мрежа за Германия трябва да включва около 142 места за зареждане. Основният сценарий предвижда, че през 2030 г. камионите ще бъдат презареждани по време на законово изискваната почивка за шофиране от 45 минути след четири часа и половина пътуване и че около 15 процента от всички тежки камиони ще бъдат електрически с батерии, с максимум половината от процесите на зареждане, протичащи в обществената инфраструктура за зареждане. Назад


Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Техника /Technics Бизнес /Business Mazda Toyota

Новата Mazda2 Hybrid 2024 - видео

Апр 26, 2024
Авто Новини Техника /Technics Камиони / Trucks Електромобили Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Trucks: Зареждане с 1000 киловата!

Апр 23, 2024
Авто Новини Мотоциклети Техника /Technics

3-колесен верижен мотоциклет не се плаши и от най-жестокия терен!

Апр 19, 2024