Lasurit eshop

С пикапа Ford Maverick в Америка - видео

С пикапа Ford Maverick в Америка - видео

С пикапа Ford Maverick в Америка - видео

Реклама Renault Arkana
Специално за auto-press.net от Аксел Катън, Global Press,САЩ

Какво е Maverick? Име на пикап, произведен в мексиканския завод на Ford в Ермосило, насочен предимно към млади хора, начинаещи шофьори и новодошли в сектора на пикапите. Имаше доста Mavericks, на първо място, разбира се, холивудската легенда и състезателен пилот Джеймс Гарнър, който в оригиналния уестърн от 60-те години на миналия век играе точно онзи аутсайдер, който се противопоставя на всички правила и прави всичко както си иска.

В много по-глупавата – но все пак добра филмова адаптация с Мел Гибсън 30 години по-късно аутсайдерът не беше толкова фокусиран. А Maverick John McCain, американският републикански сенатор, който изглеждаше единственият останал със хладна глава, беше аутсайдер в собствената си партия поради тази причина. Имаше и няколко коли, всички Ford, които бяха известни повече с това, че служат на мейнстрийма. Първият Maverick, беше спортно купе, предлагано през 70-те години. В Австралия през 90-те години имаше голям SUV, базиран на Nissan Patrol, наречен Ford Maverick. В началото на 2000-те имаше американски компактен SUV Ford Escape, който вече не трябваше да се нарича Escape в Европа и затова получи името Maverick.

И сега, от миналата година, отново има Maverick и сега за първи път е пикап. Това, което звучи чуждо за европейските уши, е напълно разбираемо за американците. Да имаш пикап е част от нормалния автопарк там, част от шофирането, част от израстването. И с новия компактен пикап, който е дълъг само пет метра, Ford очевидно се обръща към много младо поколение, което, разбира се, не превозва търговски неща с него, а го използва за спорт.

За да разберем тази кола в САЩ първоначално прекарахме една седмица с примата на американската пикап вълна - F-150, най-продаваният автомобил в САЩ с 650 000 бройки годишно. Това говори много. Без чудовищата, които тежат няколко тона и често са дълги почти шест метра, нямаше да има кънтри музикална сцена и нито една реклама на дънки не би могла да бъде илюстрирана. В миналото вече имаше опити да се хареса на по-младото поколение купувачи с по-малки версии за по-малко пари, но малките пикапи, наречени Rangers, не го догониха.




Фактът, че новият Maverick е предназначен основно за превоз на хора и по-малко багаж или къмпинг конструкции, може да се види от акцента върху кабината. Петте места заемат по-голямата част от пространството. Поради високата позиция на седене, задната седалка е подходяща и за високи възрастни, които имат достъп до нея през две отделни врати. Това го прави по-скоро SUV с отворена товарна площ за европейските очи. Както и да е, в товарната зона при дължина от 137 сантиметра не можете да поберете нито мотоциклет, нито дори велосипед.

В съответствие с начина на живот, товарната площ може да бъде адаптирана към личния вкус и цел с всякакви екстри. Има пластмасови облицовки, капаци, които се плъзгат или търкалят, и дори се предлага багажник за каяк, но лодките висят повече извън малкия пикап, отколкото над легена.

Фактът, че Maverick е насочен предимно към младите хора и начинаещите шофьори, може да се види и от цената, която започва от интересните 22 000 щатски долара (почти 20 000 евро) на родния пазар. Нашият тестов автомобил с предно предаване и двулитров Ecoboost двигател с турбо компресор и автоматична старт-стоп система струва 28 000 щатски долара или около 25 000 евро в най-добре оборудваната версия Lariat. Не са големи суми, като се има предвид, че дори млади хора в САЩ вземат такива автомобили на лизинг. Добър пример за това беше Питър, 21-годишният син на нашите домакини, който „мечтаеше“ за моя тестов автомобил Maverick и вече беше поръчал собствения си чисто нов Maverick.

Във вътрешността на Maverick, който е почти тънък с 1,84 м ширина, бързо става ясно къде мениджърите на Ford са намалили разходите. Панелите на вратите са изработени от едно парче и представляват единен пластмасов пейзаж, всичко изглежда евтино, спестено, практично, но не много привлекателно.

2,0-литровият EcoBoost турбо двигател доставя 184 кВт/250 к.с. към предните колела (версия със задвижване на четирите колела е налична срещу допълнително заплащане) и според американските специализирани медии трябва да ускори Maverick до 100 км/ч с добрите шест секунди. Голямата част от заслугата за това се дължи на сравнително ниското собствено тегло от около 1,6 тона. Полезният товар от само 680 килограма обаче показва, че малкият Maverick не е работен кон.

Въпреки това, благодарение на въртящия момент от 376 Нм при 3000/мин, се казва, че версията със задвижване на всички колела може да тегли товари до 1,8 тона. В ежедневието малкият пикап изглеждаше жив, но шумен и доста груб при ускорение. След достигане на крейсерска скорост обаче общото ниво на шум беше приятно ниско.

Що се отнася до управлението, драстично по-ниското тегло в сравнение с "големите братя“ се оказва предимство, защото малкият аутсайдер може да се движи в завоите много повече като кола, отколкото гигантския бордови пикап.

Та ще има ли смисъл от такава кола и за нашите географски ширини? Като забавно превозно средство, ако началната цена е подходяща, е напълно възможно, защото малкият със сигурност има страхотен външен вид. Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Техника /Technics Дизайн / Design Екология /Ecology BMW

BMW Vision New Class X - видео

Мар 28, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Citroen

Citroen атакува Индия и Южна Америка с Basalt (Видео)

Мар 27, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Renault

Новото Renault CAPTUR с премиера след седмица

Мар 27, 2024