Skoda Monte Carlo

Звезда в средния клас - Mercedes C300 4MATIC

Звезда в средния клас - Mercedes C300 4MATIC

Звезда в средния клас - Mercedes C300 4MATIC

Реклама Renault Arkana
Специално за auto-press.net от Майк Нойман, Global Press, Гросгерау, Германия

Mercedes ще се фокусира поще овече върху луксозния пазарен сегмент в бъдещето. Това може да се види ясно в новата C-класа, която наследява много технологии от флагманската S-класа. Имах възможноста да изпробвам интензивно този "Mini S Class" в двуседмичен тест.

Тестовият автомобил е в цвят „Manufaktur Opalithweiß Bright“ и той наистина блести на слънце. Сребристите 19-инчови алуминиеви джанти с много спици допълват първото впечатление. Новата С-класа е дискретна, някои биха казали консервативна. По-скоро го описваме като стилен модел – наистина вече луксозен седан от среден клас.

C300 се задвижва от 2,0-литров, 4-цилиндров, бензинов двигател с турбокомпресор, който може да използва интегриран стартерен генератор (ISG) с 48В мрежа, така че е мек хибрид. По отношение на производителността, тази комбинация дава 190 кВт/258 к.с. мощност и 400 Н максимален въртящ момент, който се отприщва върху четирите колела (4MATIC). Превключването е облекчено чрез деветстепенна автоматична скоростна кутия.

Машината ускорява до 100 км/ч за 5,9 секунди и можете да се возите наравно с големите по аутобана заради максималната скорост от 250 км/ч. С 50-литровия резервоар можете да изминете цели 714 километра благодарение на потреблението от седем литра на 100 километра WLTP. Ако това не е достатъчно, по желание можете да надстроите поръчката си с 66-литров резервоар, който увеличава пробега до 942 км. При нашия тест с малко по-бърз стил на шофиране дисплеят показа 7,6 литра/100 километра в края.

Много технологии са наследени от S-класата, цифровата светлина осигурява 1,3 милиона пиксела на фар, така че нощното шофиране е спокойно и с отлична видимост. В C-класата има и кормилно управление на задния мост, което осигурява завиване с максимум до 2,5 градуса (при S-класа стандартно е 4,5, опционално 10 градуса) и съответно помага за намаляване на диаметъра на завой. Ако маневрите за паркиране са в малко по-тесни место, Mercedes ще помогне с първокласен асистент за паркиране, 360-градусов изглед (който може да се регулира) и включени камери с висока разделителна способност.

Вътре седим на много удобни кожени седалки, включително с вентилация и отопление, което може да се активира чрез бутони. Гърбът не боли при по-дълги пътувания от над 500 километра, благодарение на удобното окачване. C300 също не се превръща в спортна кола в спортен режим, но помага при по-високи скорости с малко повече стабилност. Външните седалки отзад също могат да бъдат отопляеми. Спортният мултифункционален волан се чувства добре в ръката и се управлява с помощта на сензорни панели и бутони.

Първоначално бях скептичен относно тази операционна концепция, но противно на очакванията тя работеше много добре в теста. Сензорната оргия продължава с инфотейнмънт системата MBUX, климатроника, навигацията, озвучителната система – тук всичко се управлява с докосване. В края на краищата системата работи безупречно досега и има също нещо толкова важно - тя реагира бързо на входове.

За да деактивирате асистиращите системи, трябва да направите пет неудобни кликвания в менюто, за съжаление те не могат да бъдат деактивирани чрез гласово управление - което може да направи почти всичко останало и вероятно дори би поръчало пица, ако желаете. От гледна точка на науката, разбира се, трябваше да го опитаме: не можете да поръчате, но навигационната система предложи списък с близки ресторанти, към които да се отправите.

Звуковата система Burmester 3D, която използва 15 високоговорителя и 710 Вата мощност на усилвателя, осигурява фоновата музика по време на спокойното пътуване. Тук си струва да поставите отметка в квадратчето за конфигурация. Навигационната карта се показва на 11,9-инчов мултимедиен дисплей, който е наклонен към водача под ъгъл от 7 градуса, като алтернативно може да се показва в 12,3-инчовия дигитален кокпит. Ако изберете голямата версия на head-up дисплея, получавате функция за разширена реалност, която проектира стрелки за посока.

Броим общо шест модерни USB-C гнезда, мобилният телефон може да се зарежда безжично. 12V контакт се предлага само отзад. На задната седалка без проблем се настаняват по-едри хора, а 455-литровият багажник е приличен за седан. Както е типично за Mercedes, интериорът е завършен по много висок стандарт, дървените апликации са облагородени с метал, а кожата е завършена по висок стандарт. Единствено покритите с пиано лак повърхности бързо привличат прах и пръстови отпечатъци – помислихме и за това и откриваме микрофибърна кърпа в централната конзола.

Ако ви харесва светлото, трябва да поръчате големия панорамен стъклен покрив, който гарантира, че интериорът ще е красиво залят от светлина. C-класата трябва да бъде луксозна туристическа лимузина и тя изпълнява сто процента това клише. Но ценовата листа също е луксозна - най-малката C-класа в момента започва от 43 881 евро, докато двигателят C300 започва от 53 014 евро. Ако поставите отметка във всички квадратчета в много подробната конфигурация, за да получите оборудването и лукса на нашето тестово превозно средство, ще получите почти два пъти по-висока цена от базовия модел - тестовото C300 4MATIC струва сериозните 84 228 евро.

Технически данни Mercedes C300 4MATIC 9G-Tronic:
Дължина / ширина / височина: 4741 / 1820 / 1437 метра
Двигател: 4-цилиндров, турбо бензинов двигател + 48V стартер генератор Работен обем: 1,991 куб.см
Мощност: 190 квт/258 к.с
Максимален въртящ момент: 400 Нм
Предавателна кутия: деветстепенна автоматична
Ускорение: 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди
Максимална скорост: 250 км/ч
Комбиниран разход на гориво WLTP според производителя: 7,0 литра/100 км Емисии на C02: 160 г/км Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Audi

Първа среща с прототипа Audi e-tron GT

Апр 19, 2024
Авто Новини Тестове Техника /Technics Безопасност | Safety

Проучване - ниско е доверието в автономното шофиране!

Апр 19, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BG Авто Honda

Honda ZR-V : Когато разумът надделее (Видео)

Апр 17, 2024