Плитките канали на гумите носят висок риск за инцидент
Сеп 30, 2022
Плитките канали на гумите носят висок риск за инцидент
На мокро спирачният път е опасно дълъг за гуми с недостатъчна дълбочина на протектора. Когато шофирате автомобил, състоянието на протектора може да е решаващо дали ще настъпи злополука в критична ситуация или не. Тестовете на експерта по безопасност Dekra отново доказват как спирачният път се увеличава с намаляване на дълбочината на протектора, особено на мокри пътища.
„Нашите тестове отново потвърждават, че законово предписаната минимална дълбочина на протектора от 1,6 мм е абсолютната долна граница“ - казва Кристиан Кох, експерт по гуми в Dekra - „В интерес на вашата собствена безопасност трябва да смените гумите си, преди да са се износили толкова много.“
Изпитанията на различни тестови трасета в Лаузицринг дават конкретна представа за влиянието, което дълбочината на протектора може да има сама по себе си върху поведението на автомобила при шофиране, свързано с произшествие.
„За да направим сравнението използвахме нови комплекти гуми от известни производители в два различни размера, след това дълбочината на протектора беше намалена“, обяснява Кох.
Направени са няколко теста с шофиране, всеки с дълбочина на протектора от 7 - 8 мм (ново състояние), 4 - 5 мм и 2 - 3 мм. В първата серия от тестове, автомобил с различни комплекти гуми беше напълно спиран от 100 км/ч както на мокри, така и на сухи пътища (ABS спиране съгласно DIN 70028). Спирачният път с най-ниската дълбочина на протектора е значително по-дълъг, отколкото когато е нов, особено на мокро.
„Измерихме увеличение на спирачния път между 16 и 18 процента за двата различни размера на гумите“, обяснява Кох. Петер Рюкер, ръководител на Dekra Accident Research, обяснява какво означава такава разлика при спешни случаи - „В точката, в която спрете с новите гуми, превозното средство с гуми с дълбочина на протектора от 2 - 3 мм все още има остатъчна скорост от около 30 км/ч. Ако се блъснете в задната част на камион с тази скорост, са възможни сериозни наранявания. Ако се сблъскате с велосипедист има вероятност той да получите сериозни наранявания, а в най-лошия случай дори смъртоносни. Назад
„Нашите тестове отново потвърждават, че законово предписаната минимална дълбочина на протектора от 1,6 мм е абсолютната долна граница“ - казва Кристиан Кох, експерт по гуми в Dekra - „В интерес на вашата собствена безопасност трябва да смените гумите си, преди да са се износили толкова много.“
Изпитанията на различни тестови трасета в Лаузицринг дават конкретна представа за влиянието, което дълбочината на протектора може да има сама по себе си върху поведението на автомобила при шофиране, свързано с произшествие.
„За да направим сравнението използвахме нови комплекти гуми от известни производители в два различни размера, след това дълбочината на протектора беше намалена“, обяснява Кох.
Направени са няколко теста с шофиране, всеки с дълбочина на протектора от 7 - 8 мм (ново състояние), 4 - 5 мм и 2 - 3 мм. В първата серия от тестове, автомобил с различни комплекти гуми беше напълно спиран от 100 км/ч както на мокри, така и на сухи пътища (ABS спиране съгласно DIN 70028). Спирачният път с най-ниската дълбочина на протектора е значително по-дълъг, отколкото когато е нов, особено на мокро.
„Измерихме увеличение на спирачния път между 16 и 18 процента за двата различни размера на гумите“, обяснява Кох. Петер Рюкер, ръководител на Dekra Accident Research, обяснява какво означава такава разлика при спешни случаи - „В точката, в която спрете с новите гуми, превозното средство с гуми с дълбочина на протектора от 2 - 3 мм все още има остатъчна скорост от около 30 км/ч. Ако се блъснете в задната част на камион с тази скорост, са възможни сериозни наранявания. Ако се сблъскате с велосипедист има вероятност той да получите сериозни наранявания, а в най-лошия случай дори смъртоносни. Назад
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Нови Модели Коли
Бизнес /Business
Електромобили
Ford
GM
Tesla