Skoda Monte Carlo

Плитките канали на гумите носят висок риск за инцидент

Плитките канали на гумите носят висок риск за инцидент

Плитките канали на гумите носят висок риск за инцидент

Реклама Renault Arkana
На мокро спирачният път е опасно дълъг за гуми с недостатъчна дълбочина на протектора. Когато шофирате автомобил, състоянието на протектора може да е решаващо дали ще настъпи злополука в критична ситуация или не. Тестовете на експерта по безопасност Dekra отново доказват как спирачният път се увеличава с намаляване на дълбочината на протектора, особено на мокри пътища.

„Нашите тестове отново потвърждават, че законово предписаната минимална дълбочина на протектора от 1,6 мм е абсолютната долна граница“ - казва Кристиан Кох, експерт по гуми в Dekra - „В интерес на вашата собствена безопасност трябва да смените гумите си, преди да са се износили толкова много.“

Изпитанията на различни тестови трасета в Лаузицринг дават конкретна представа за влиянието, което дълбочината на протектора може да има сама по себе си върху поведението на автомобила при шофиране, свързано с произшествие.

„За да направим сравнението използвахме нови комплекти гуми от известни производители в два различни размера, след това дълбочината на протектора беше намалена“, обяснява Кох.

Направени са няколко теста с шофиране, всеки с дълбочина на протектора от 7 - 8 мм (ново състояние), 4 - 5 мм и 2 - 3 мм. В първата серия от тестове, автомобил с различни комплекти гуми беше напълно спиран от 100 км/ч както на мокри, така и на сухи пътища (ABS спиране съгласно DIN 70028). Спирачният път с най-ниската дълбочина на протектора е значително по-дълъг, отколкото когато е нов, особено на мокро.

„Измерихме увеличение на спирачния път между 16 и 18 процента за двата различни размера на гумите“, обяснява Кох. Петер Рюкер, ръководител на Dekra Accident Research, обяснява какво означава такава разлика при спешни случаи - „В точката, в която спрете с новите гуми, превозното средство с гуми с дълбочина на протектора от 2 - 3 мм все още има остатъчна скорост от около 30 км/ч. Ако се блъснете в задната част на камион с тази скорост, са възможни сериозни наранявания. Ако се сблъскате с велосипедист има вероятност той да получите сериозни наранявания, а в най-лошия случай дори смъртоносни. Назад


Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Електромобили Ford GM Tesla

Още един сериозен играч в класа на EV-пикапите - GMC Sierra EV - видео

Апр 26, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Renault

Renault Captur facelift: с ново лице и Google

Апр 26, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Audi

Новите Audi A3 и A3 Allstreet - видео

Апр 26, 2024