Opel Stock

Шофьорите на електромобили са недоволни от ситуацията със зареждането

Шофьорите на електромобили са недоволни от ситуацията със зареждането

Шофьорите на електромобили са недоволни от ситуацията със зареждането

Реклама Renault Arkana
ADAC проучи въпроса как виждат шофьорите на електрически автомобили ситуацията с зареждането им в Германия? Резултатът - почти 40 процента не са особено доволни от нея при дълги пътувания. Освен това респондентите биха искали, наред с други неща, по-нататъшно разширяване на инфраструктурата за зареждане, опростяване на процесите, по-надеждни зарядни станции, както и по-ниски цени и по-бързо зареждане.

Интересно е че само около четвърт от запитаните (23 процента) се притесняват да не стигнат навреме до следващата станция за бързо зареждане. Страхът от недостатъчен пробег изглежда е проблем преди всичко за тези, които все още не притежават електрически автомобил.

Респондентите критикуват и цените - 27 процента казват, че те намират не са подходящи, две трети дори се опасяват, че зареждането ще става още по-скъпо в бъдеще. Има и място за подобрение в обработката на платежните процеси - ad hoc /за тази цел, временно/ плащанията с обикновени джиро, дебитни или кредитни карти чрез четец на карти биха направили процеса на плащане по-лесен с 67 процента. Съгласно новата наредба за таксуване, новите обществени зарядни станции трябва да бъдат оборудвани с четци за дебитни и кредитни карти от средата на 2023 г.

Потребители като ADAC също са критични към ценообразуването на станциите за бързо зареждане. „Шофьорите на електрически автомобили често не могат да видят кои цени всъщност се таксуват в зарядните станции, а в някои случаи цените за ad-hoc зареждане са два пъти по-високи от тези за договорни клиенти“ - казва технологичният президент на ADAC Карстен Шулце - „С оглед на разликите в цените и сложността на тарифите, клиентите не могат да изчислят разходите за процес на таксуване. Според нашето проучване само 38 процента от запитаните смятат, че информацията за разходите, направени за ad-hoc таксуване, е достатъчна.“

Една трета от респондентите вече са имали проблеми с намирането на станции за бързо зареждане - причините за това обикновено са дефектирали зарядни станции, неадекватна табела или лоша видимост. 32% заявяват, че опитите им за зареждане понякога или дори по-често са се проваляли. Наред с други неща, те отбелязват проблеми като неработещи станции за зареждане, проблеми с активирането или заявяват, че карти за зареждане или приложения не са били приети.

За много респонденти шофьорите, които не освобождават колонката бързо след зареждане, също са особено досадни. Почти три четвърти казаха, че биха били за такса за блокиране, ако електронен автомобил заема място за зареждане при дълги пътувания след като е зареден. Назад


Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Електромобили Dacia Renault

Новата Dacia Spring е "ценова декларация"!

Апр 23, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Авто глобус Електромобили Honda Kia NIO Tesla Volkswagen

Най-четеното от изминалата седмица (16/2024)

Апр 21, 2024
Авто Новини Бизнес /Business Електромобили

В Германия спада интересът към купуване на електрически автомобили

Апр 19, 2024