Корейски консорциум купува Ssang Yong
Окт 22, 2021
Корейски консорциум купува Ssang Yong
Южнокорейският производител на електрически автобуси и камиони Edison Motors е малко известен дори и в страната си. Въпреки това оглавяваният от него консорциум, включващ инвестиционните фондове KCGI и Keystone Capital, както и фирмата Semisysco, стана единственият претендент за покупката на Ssanyong. Съдът по несъстоятелността в Сеул препоръча Edison Motors като "предпочитан търговец", съобщават местните медии.
Бъдещите нови собственици искат да превърнат специализираният в "офроуд" модели SsangYong в чисто електрическа марка. Заводът в Pyeongtaek ще бъде продаден и заменен от EV Factory. Електрическият модел Korando e-Motion ще се продава във Великобритания и Холандия от ноември, както съобщава пресата в тези страни.
Още две групи претендираха за SsangYong, но EL B&T (EV Electrical Life Business and Technology) не можа да докаже платежоспособност, а американският IndiEV се оттегли по други причини. Кой е печелившият?
В периода 1998–2015г. Edison Motors беше подразделение на гиганта Hankuk Fiber. След това е купен от китайския холдинг Taichi и преименуван на TGM (Taichi Green Motors), но през януари 2017 г. е продаден на корейската компания Energy Solutions Co., което прави дъщерното дружество най-големият производител на електрически автобуси в Сеул.
Амбиции Edison Motors има повече от достатъчно. Той обещава да „изпревари Tesla“ и „да стане еквивалент на Apple в индустрията на електрическите автомобили“. Патентовани са прототипите Smart S, Smart X, Smart A и Smart E. Те са сочени като конкуренти на Tesla Model S, SUV-ът Model X, седанът Model 3 и Mercedes E-class.
През първата половина на 2022 г. Edison Motors възнамерява да пусне на пазара седана с три мотора Smart S (480 кВт, 653 к.с., 3900 Нм) с ускорение до стоте за 2,5 секунди, с литиево-йонна батерия с капацитет от 100 кВтч, пробег с едно зареждане над 800 км, 48-инчов сензорен екран, аудио система с 20-30 високоговорителя и 5G комуникация.
Очаква се броят на EV-моделите на комранията през 2025 г. да достигне двадесет, а до 2030 г. - тридесет. Целта е годишно производство от 300 000 бройки. Но първо трябва да плати за SsangYong от 800 милиарда до 1 трилион вона (500 -700 милиона евро), което ще стане с помоща на местните банки, включително и държавната, които са готови да ги отпуснат на консорциума.
От януари до август продажбите на Ssanyong паднаха със 17% до 61 854 автомобила. Приблизително 4700 служители се съгласиха да им съкратят заплатите плащанията, да им спрат социалните помощи до юни 2023 г. и някои да излязат в неплатен отпуск. Пандемията и недостигът на полупроводници усложняват нещата. Меморандум за разбирателство между Mahindra и Edison Motors трябва да бъде подписан в края на октомври. Назад
Бъдещите нови собственици искат да превърнат специализираният в "офроуд" модели SsangYong в чисто електрическа марка. Заводът в Pyeongtaek ще бъде продаден и заменен от EV Factory. Електрическият модел Korando e-Motion ще се продава във Великобритания и Холандия от ноември, както съобщава пресата в тези страни.
Още две групи претендираха за SsangYong, но EL B&T (EV Electrical Life Business and Technology) не можа да докаже платежоспособност, а американският IndiEV се оттегли по други причини. Кой е печелившият?
В периода 1998–2015г. Edison Motors беше подразделение на гиганта Hankuk Fiber. След това е купен от китайския холдинг Taichi и преименуван на TGM (Taichi Green Motors), но през януари 2017 г. е продаден на корейската компания Energy Solutions Co., което прави дъщерното дружество най-големият производител на електрически автобуси в Сеул.
Амбиции Edison Motors има повече от достатъчно. Той обещава да „изпревари Tesla“ и „да стане еквивалент на Apple в индустрията на електрическите автомобили“. Патентовани са прототипите Smart S, Smart X, Smart A и Smart E. Те са сочени като конкуренти на Tesla Model S, SUV-ът Model X, седанът Model 3 и Mercedes E-class.
През първата половина на 2022 г. Edison Motors възнамерява да пусне на пазара седана с три мотора Smart S (480 кВт, 653 к.с., 3900 Нм) с ускорение до стоте за 2,5 секунди, с литиево-йонна батерия с капацитет от 100 кВтч, пробег с едно зареждане над 800 км, 48-инчов сензорен екран, аудио система с 20-30 високоговорителя и 5G комуникация.
Очаква се броят на EV-моделите на комранията през 2025 г. да достигне двадесет, а до 2030 г. - тридесет. Целта е годишно производство от 300 000 бройки. Но първо трябва да плати за SsangYong от 800 милиарда до 1 трилион вона (500 -700 милиона евро), което ще стане с помоща на местните банки, включително и държавната, които са готови да ги отпуснат на консорциума.
От януари до август продажбите на Ssanyong паднаха със 17% до 61 854 автомобила. Приблизително 4700 служители се съгласиха да им съкратят заплатите плащанията, да им спрат социалните помощи до юни 2023 г. и някои да излязат в неплатен отпуск. Пандемията и недостигът на полупроводници усложняват нещата. Меморандум за разбирателство между Mahindra и Edison Motors трябва да бъде подписан в края на октомври. Назад
Предишна статия
Stellantis ще произвежда батерии в Северна Америка и със Samsung
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Нови Модели Коли
Бизнес /Business
Електромобили
Dacia
Renault
Новата Dacia Spring е "ценова декларация"!
Авто Новини
Нови Модели Коли
Бизнес /Business
Авто глобус
Електромобили
Honda
Kia
NIO
Tesla
Volkswagen
Най-четеното от изминалата седмица (16/2024)
Авто Новини
Бизнес /Business
Електромобили