Германия и зимните гуми
Окт 21, 2021
Германия и зимните гуми
Първо идват листата, след това ледът и снегът. През следващите месеци пътните условия в Германия отново ще бъдат особено предизвикателни за шофьорите и автомобилите. Зимните или целогодишните гуми осигуряват по-голяма безопасност през това време.
Както и през предходната година, технологичната компания Continental, заедно с института за пазарни проучвания forsa, тръгнаха да търсят това типично германско „промяна на поведението“ още в края на август. Като част от представително онлайн проучване бяха разпитани 1010 немски шофьори на възраст над 18 години. 74 % от участниците са използвали летни или зимни гуми през годината, докато останалите 26 % са използвали всесезонни гуми.
За потребителите на сезонни гуми, според проучването, времето за смяна е неизбежно и според основното правило "От О до О" - от октомври до Великден. Две трети от тези собственици на превозни средства планират да сменят гумите си през текущия месец. Забележимо е, че това се променя към по-късна дата с увеличаване на възрастта на анкетираните. Докато мнозинството от 18 до 29-годишните (81 процента) преобуват своите превозни средства през октомври, а тази цифра е само 63 процента сред шофьорите на възраст 60 и повече години.
Времето за смяна на гумите е добра възможност да проверите състоянието им и, ако е необходимо, да помислите за закупуване на нови. Решаващ фактор при това решение е оставащата дълбочина на протектора. Но според проучването на forsa, много малко собственици на автомобили знаят колко дълбок трябва да бъде профилът на зимните гуми според законовите изисквания. Само 16 процента от разпитаните са успели да кажат правилната дълбочина от 1,6 милиметра. Тези знания особено липсват сред начинаещите шофьори. Само дванадесет процента от анкетираните 18 до 29-годишни хора знаят законовата минимална дълбочина на протектора за зимните гуми, която се отнася и за летните гуми.
От Continental казват - "Гумите са единствената връзка между превозното средство и земята. Ако жлебовете на протектора са твърде плитки, превозното средство губи сцепление на земята при условията на мокра или снежна покривка и управлението на автомобила става по-трудно. Спирачният път става по-дълъг - особено на мокри или обикновено зимни пътища. За да се гарантира безопасността при шофиране, е важно редовно да се измерва дълбочината на протектора и налягането на въздуха. "
Ако има нужда от покупка на нови гуми поради недостатъчна дълбочина на протектора, собствениците на превозни средства трябва да решат какъв модел гума ще купуват. Според проучването различни критерии играят роля при покупката. 90 процента от анкетираните автомобилисти обръщат внимание на съотношението цена-производителност, 76 процента на дълголетието на гумата и 59 процента на съветите от специализирани дилъри.
Един на двама (51 процента) обмислят на кой производител да се спрат и обръщат внимание на тестовете в специализираните издания, преди да решат окончателно покупката на нови гуми. Интересно е, че когато правят подобна покупка, жените обръщат много повече внимание от мъжете на личните взаимодействия, като например съвети в специализирани магазини (67 %) или препоръки от приятели (37 %). Мъжете, от друга страна, все повече се доверяват на резултатите от тестове в специализираните издания (59 %). Назад
Както и през предходната година, технологичната компания Continental, заедно с института за пазарни проучвания forsa, тръгнаха да търсят това типично германско „промяна на поведението“ още в края на август. Като част от представително онлайн проучване бяха разпитани 1010 немски шофьори на възраст над 18 години. 74 % от участниците са използвали летни или зимни гуми през годината, докато останалите 26 % са използвали всесезонни гуми.
За потребителите на сезонни гуми, според проучването, времето за смяна е неизбежно и според основното правило "От О до О" - от октомври до Великден. Две трети от тези собственици на превозни средства планират да сменят гумите си през текущия месец. Забележимо е, че това се променя към по-късна дата с увеличаване на възрастта на анкетираните. Докато мнозинството от 18 до 29-годишните (81 процента) преобуват своите превозни средства през октомври, а тази цифра е само 63 процента сред шофьорите на възраст 60 и повече години.
Времето за смяна на гумите е добра възможност да проверите състоянието им и, ако е необходимо, да помислите за закупуване на нови. Решаващ фактор при това решение е оставащата дълбочина на протектора. Но според проучването на forsa, много малко собственици на автомобили знаят колко дълбок трябва да бъде профилът на зимните гуми според законовите изисквания. Само 16 процента от разпитаните са успели да кажат правилната дълбочина от 1,6 милиметра. Тези знания особено липсват сред начинаещите шофьори. Само дванадесет процента от анкетираните 18 до 29-годишни хора знаят законовата минимална дълбочина на протектора за зимните гуми, която се отнася и за летните гуми.
От Continental казват - "Гумите са единствената връзка между превозното средство и земята. Ако жлебовете на протектора са твърде плитки, превозното средство губи сцепление на земята при условията на мокра или снежна покривка и управлението на автомобила става по-трудно. Спирачният път става по-дълъг - особено на мокри или обикновено зимни пътища. За да се гарантира безопасността при шофиране, е важно редовно да се измерва дълбочината на протектора и налягането на въздуха. "
Ако има нужда от покупка на нови гуми поради недостатъчна дълбочина на протектора, собствениците на превозни средства трябва да решат какъв модел гума ще купуват. Според проучването различни критерии играят роля при покупката. 90 процента от анкетираните автомобилисти обръщат внимание на съотношението цена-производителност, 76 процента на дълголетието на гумата и 59 процента на съветите от специализирани дилъри.
Един на двама (51 процента) обмислят на кой производител да се спрат и обръщат внимание на тестовете в специализираните издания, преди да решат окончателно покупката на нови гуми. Интересно е, че когато правят подобна покупка, жените обръщат много повече внимание от мъжете на личните взаимодействия, като например съвети в специализирани магазини (67 %) или препоръки от приятели (37 %). Мъжете, от друга страна, все повече се доверяват на резултатите от тестове в специализираните издания (59 %). Назад
Предишна статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Нови Модели Коли
Бизнес /Business
Електромобили
Dacia
Renault
Новата Dacia Spring е "ценова декларация"!
Авто Новини
Нови Модели Коли
Бизнес /Business
Авто глобус
Електромобили
Honda
Kia
NIO
Tesla
Volkswagen
Най-четеното от изминалата седмица (16/2024)
Авто Новини
Бизнес /Business
Електромобили