Lasurit

Половин век на патента на Mercedes-Benz за въздушни възглавници

Половин век на патента на Mercedes-Benz за въздушни възглавници

Половин век на патента на Mercedes-Benz за въздушни възглавници

Реклама Nissan X-Trail
Патентната спецификация за „устройство за защита от удари за пътниците в моторно превозно средство“ на Mercedes-Benz е от 1971 г. Но първите версии на Mercedes-Benz S-Class с въздушни възглавници за водача бяха предложени едва в края на 1980 г. Тогава беше представен и обтегачът на предпазните колани.

Въздушната възглавница е една от изключителните иновации на Mercedes-Benz в областта на пасивната безопасност. 23 октомври 1971 г. е важна дата - на този ден тогавашната Daimler-Benz AG кандидатства за патент, озаглавен „Устройство за защита от удари за пътниците в моторно превозно средство“ (патентна спецификация DE 21 52 902 C2). Инженерите на марката са работили върху надуваемата въздушна възглавница още от 1966 г.

В края на 1980 г. първите салони от S-класа (серия 126) бяха доставени с комбинираната въздушна възглавница за водача и обтегач на предпазните колани. Тази система за задържане отпразнува публичната си световна премиера на Международното автомобилно изложение в Амстердам (IAMS) от 5 до 15 февруари 1981 г.

През 1992 г. въздушните възглавници за пътниците отпред бяха въведени като стандартно оборудване, първоначално в моделите S-Class, SL и 400 E и 500 E (модел серия 124). За всички останали модели системата за безопасност се предлагаше като опция.

Това „устройство за защита от удари“ намери място в почти всички нови автомобили, произведени през последните четири десетилетия. В САЩ, например, инсталирането на предни въздушни възглавници за водача и пътника отпред бе законово изискване през 1997 г.

В интерес на безопасността Mercedes-Benz непрекъснато развива въздушните възглавници. Важни допълнителни иновации са страничната въздушна възглавница (1995 г.), въздушната възглавница на прозореца (1998 г.), страничната възглавница за главата/гръдния кош (2001 г.), тази за колената (2009 г.). През 2013 г. беше представена страничната възглавница за гръдния кош/таза и въздушната възглавница на коланаи.

В S-класата от моделната серия 221, представена през 2005 г., газовият генератор пълнеше въздушните възглавници на водача и предния пътник на два етапа, в зависимост от тежестта на произшествието. В сегашната S-класа (модел от серия 223) за първи път се предлагат предни въздушни възглавници за двете външни задни седалки.

Четиридесет години след въвеждането на въздушни възглавници, това е първият път, в който се прилага напълно нова концепция, която е особено подходяща за условията за безопасност отзад. Големият брой активни и пасивни системи за безопасност и иновации, много от които на Mercedes-Benz, допринасят за намаляване на броя на ранените или загиналите по пътищата. Например броят на смъртните случаи в трафика в Германия спадна от 18 753 през 1971 г. на 2719 през 2020 г. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Ретро Авто глобус Porsche

Porsche празнува „50 години Turbo“

Апр 16, 2024