Lasurit eshop

Запознайте се с Honda e - малък и високотехнологичен елавтомобил

Сеп 21, 2021
Запознайте се с Honda e - малък и високотехнологичен елавтомобил

Запознайте се с Honda e - малък и високотехнологичен елавтомобил

Реклама Nissan X-Trail
Идеята на компанията - автомобил за следващото десетилетие, реализиран с нивото на днешните технологии. Но какво предлага Honda e в ежедневната употреба днес?

Оценката зависи от начина, по който гледате на колата - за скептиците Honda e има малък пробег с едно зареждане и доста висока цена. За други това е точно правилната концепция за ново превозно средство, въпреки че все още няма достатъчно зарядни устройства за променлив ток, инсталирани в цялата страна.

Основната идея на модела - визия за 2030 г., реализирана с наличните днес технологии. Но има и още нещо - развитието на батериите и инфраструктурата наистина ще донесе плюсови промени през следващите години.

Тази основна идея е и в интериора - големи дисплеи на таблото, приключващи с два заместващи външните огледала, на чиито места са инсталирани камери, елегантни материали. Сивият плат на седалките и панелът с вид на дърво придават висококачествено усещане. Липсата на външни огледала не само е намалила габарита на колата, но и камерите осигуряват отлично изображение по всяко време, дори привечер със слънцето ниско в небето или в тъмното, като мониторите са позиционирани правилно. Взаимодействието със системата за предупреждение за проблеми в слепите петно работи без никакви грешки и е интуитивно разбираемо за всеки шофьор.

Взехме Honda e за кратък тест и бегло първо запознанство с колата. Тя идва у нас в два варианта – със 100 и 113 кВт мощност, като вторият е с малко по-добро оборудване от базовия модел. По време на краткия тест Honda показа разход на енергия от 13,9 кВтч/100 км в градския трафик и с кратък максимум от 140 км/ч. Консумацията, обаче може да достигне от 21 до 23 кВтч/100 км по магистрала, в зависимост от скоростта.

В режим на чисто градско каране може да се постигне пробег до 250 километра с батерията от 35,5 кВтч, ако условията са подходящи. Ако обаче профилът на шофиране включва и шофиране по магистрала, пробегът ще пада до около 150 километра през зимата. Така че начинът на шофиране е решаващ за консумацията, а оттам и за пробега.

Според Honda, обаче, дължината на пробега не е бил във фокус по време на разработката. „Дневният пробег на шофиране е 40 километра, така че за градски автомобил, от наша гледна точка, този размер на батерията е достатъчен“, казват от компанията - "Вместо повече клетки /капацитет/, способността за бързо зареждане очевидно е по-важна за нас."

Така че ни го демонстрираха от стенно зарядно устройство. При оптимални условия Honda твърди постигане до 60 кВт мощност на зареждане. Според дисплея на зареждащата станция е възможно да се зареди 17 кВтч за 29 минути, ако извадите около 10 % загуби от зареждане между зарядната станция и батерията, около 15,3 кВтч всъщност влизат в батерията на колата. Грубо сметнато, това е достатъчна мощност за 100 километра пробег при нашето потребление.

Пробегът не е проблем за къси разстояния при наличие на собствена точка за зареждане. Максималната мощност на зареждане в AC станция е 7,4 kкВт, което води до време за зареждане от 4,1 часа (до 100 %). Процесът на зареждане отнема цели 18,8 часа на домакински контакт.

Това означава, че ако имате редовен и надежден достъп до зарядно устройство за променлив ток с Honda e обхватът за кратки пътувания не е проблем - батерията се зарежда отново през нощта или през работно време. След това можете да пътувате и над 50 километра по магистралата със 130 км/ч дори през зимата, без да се притеснявате за обхвата.

Разбира се, историята е различна за уличните паркинги или за тези, които редовно трябва да шофират на дълги разстояния. Зареждането с 60 кВт DC за батерия от 35,5 кВтч звучи примамливо в брошурата. Трябва да направите пауза за половин час за да разчитате на следващите 100 километра.

След това идва въпросът за цената - за Honda e започват от 66 990 лв и 74 990 лв с пакета Advance. У нас, за разлика от другите евпейски страни няма държавна субсидия. Това са доста пари за малка кола, наистина с много технологии, но с ограничени засега практически ползи.

Тези, които предпочитат Honda e, обикновено не го правят от съображения за практическа стойност. Харесват дизайна или интериора с неговите пет монитора. Няма съмнение, че тук има специална пазарна ниша за премиум колите. Това е пазар, който може да се обслужва и в рамките на спецификациите за обхват и характеристики на зареждане с което Honda e се справя добре. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Audi

Първа среща с прототипа Audi e-tron GT

Апр 19, 2024
Авто Новини Тестове Техника /Technics Безопасност | Safety

Проучване - ниско е доверието в автономното шофиране!

Апр 19, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BG Авто Honda

Honda ZR-V : Когато разумът надделее (Видео)

Апр 17, 2024