New Dacia Duster

Renault в търсенето на добрия звук

Renault в търсенето на добрия звук

Renault в търсенето на добрия звук

Реклама Peugeot 408
Звукът прави музиката. И френският производител на автомобили Renault полага сериозни усилия в търсенето на максимално качествения звук в автомобилите си. Звуковите дизайнери на компанията не жалят ушите си, когато задействат търсене на подходящ звук за акустичните сигнали на индикаторите, като от помощника за паркиране и други полезни функции на автомобила.

Причината за усилената работа по темата - водачът възприема множество шумове всеки път, когато шофира. Те са част от ежедневието му и на пръв поглед може да изглежда маловажно какви са, но са резултат от сложна развойна работа. Уилям Родригес, звуков дизайнер от Renault Design, разкрива предизвикателствата, пред които той и неговите колеги трябва да се изправят, когато разработват интериорните звуци в автомобилите на Renault и творческите процеси зад тях.

"Колата е инструмент, който трябва да бъде настроен. Той създава абстрактни звуци, които водачът трябва да разбере" - подчертава Уилям Родригес - „Ние не правим музика, ние комуникираме съобщения със съзнателна естетика, като същевременно запазваме и укрепваме ДНК на марката.“

Звуковият дизайн в интериора се фокусира върху три големи групи звуци: "регулаторни" тонове с информационен и предупредителен характер, като тези, използвани за индикатори и предупрежденията за предпазните колани. Звуци в помощ на водача, като помощ при паркиране и предупреждение за напускане на лентата. И накрая мултимедийните звуци, които звучат, когато управлявате централния сензорен екран.

Има няколко причини за формулиране на добра стратегия за звуков дизайн. Първо, да създадете специално потребителско изживяване чрез идеалния баланс между звуците и другите визуални или осезателни стимули. Второ, да се създаде звуков пейзаж, който да е типичен за марката Renault. Звуковите елементи, които оживяват купето, и мултимедийните системи в автомобилите укрепват идентичността на марката, както лекият подпис или рекламния лозунг, според производителя.

„Обърнахме голямо внимание на емблематичния характер на звуците, за да създадем истинска звукова идентичност на Renault“ - казва акустичният дизайнер - "Искахме звуците на Renault да съответстват на идентичността на марката: смислени, но и грижовни, позитивни и забавни."

Понастоящем отделът за потребителски опит на Renault Design работи върху изцяло ново поколение звуци в автомобила, които ще бъдат представени в серии през следващите няколко години, започвайки с Megane E-Tech Electric. Както при класическия процес на индустриален дизайн, звукови скици се създават за всеки звук в процеса на неговия дизайн.

За основа служи звукова библиотека със звукови ефекти. Най-добрият източник на вдъхновение за изразяване на чувства и създаване на привлекателни звуци се оказа природата. „Работихме с цяла гама звуци, вдъхновени от природата: парчета дърво, които се търкат едно в друго, ударни звуци, капки вода“, казва звуковият експерт. И това навярно ще звучи като музика за ушите на шофьорите на френската марка. Назад


Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Техника /Technics Електромобили Polestar

Polestar 5 презарежда от 10 до 80 % в рамките на десет минути! - видео

Май 01, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Техника /Technics Бизнес /Business Audi

Audi Q7 и Q8 PHEV: по-голяма батерия, по-голям пробег

Апр 29, 2024
Авто Новини Техника /Technics Авто глобус Безопасност | Safety

Системите за подпомагане - кой ще е отговорен при катастрофа?

Апр 29, 2024