Lasurit

СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА НА НОВИЯ LEXUS NX

СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА НА НОВИЯ LEXUS NX

СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА НА НОВИЯ LEXUS NX

Реклама Honda ZR-V
Новият NX отваря нова глава в развитието на марката Lexus, представяйки нови насоки в екстериорния дизайн и интериорното пространство, нов тип задвижвания, сред които и първият plug-in хибрид на Lexus, редица подобрения в динамично отношение, които осигуряват по-приятно и вдъхновяващо шофиране, следващо поколение системи за мултимедия и комуникационна свързаност, както и използване на редица съвременни технологии, осигуряващи по-високи нива на безопасност, комфорт и удобство.
Новият NX замества модел, който донася много успехи на Lexus в Европа, с повече от 170 000 продадени автомобила от момента на представянето му през 2014 година. По-голямата част от тях са закупени от нови за Lexus клиенти, което го превръща в ключов фактор за растежа на марката в региона.
За да надгради това постижение и да предостави един наистина завладяващ нов продукт на клиентите, които днес очакват много повече от своя автомобил, Lexus преоткрива изцяло модела NX.
Амбицията и ангажираността на компанията личат добре в значителния напредък по отношение на динамичните характеристики, поведението на пътя и ефективността на задвижването, както и в забележителните 95% изцяло нови компоненти, вложени в новото поколение.
В цялостния процес на разработка в Lexus се придържат към изцяло ориентиран към човека подход, който е от ключово значение за предоставянето на емблематичното за новия NX послание „Усети повече във всеки момент“.
Новият NX ще дебютира на европейските пазари през последното тримесечие на 2021 година.


РАЗВОЙНАТА КОНЦЕПЦИЯ НА НОВИЯ NX
• Концепцията “Vital and Tech” („Жизнерадостен и технологичен”) съчетава пъргавината и динамиката с използването на модерни технологични решения;
• Тя отразява и първата стъпка в трансформацията на Lexus, като се възползва от новите подходи за разработка, проектиране и изпитание на новите продукти.

„Vital and Tech“ е обединяващата тема на цялостната концепция на разработката на новия NX – Vital отразява динамиката и пъргавината, а Tech е отражение на иновациите и използваните модерни технологии.
Главният инженер на проекта г-н Taкеаки Кaто споделя - „Новият NX е създаден с идеята да посрещне разнообразния начин на живот на нашите клиенти по целия свят с цялостно обновяване на своите основни силни страни - електрификация, дизайн, динамика и модерни технологии, за да увеличи атрактивността си за още по-широка аудитория.“
Този подход служи като основа за напредък в редица важни области, сред които създаването на нов дизайн език, разработката на първото plug-in хибридно задвижване, свързано и вдъхновяващо усещане на шофиране с Lexus Driving Signature, фокусирано арматурно табло с интуитивно управление на функциите в съответствие с новата архитектура Tazuna и прилагане на съвременни, ориентирани към човека, технологии за безопасност и удобство.
Развойната програма на новия NX води до голяма промяна в подхода на Lexus към разработката на нови модели автомобили с прилагане на цифрово моделиране и компютърни техники за постигане на по-интелигентен процес на проектиране и по-високо ниво на качеството. В същото време, вложените майсторските умения на човешките ръце, слух и зрение са от съществено значение за постигане на превъзходно сетивно качество на продукта.
Допълнително нововъведение в развойния процес е използването на професионални състезателни пилоти при тестовете на пистата на изпитателния полигон на Lexus в Шимояма, които да съдействат за усъвършенстване на динамичните характеристики на автомобила - особено по отношение на управлението и спирачните характеристики. Програмата е фокусирана и върху възможно най-ранното внедряване на нови технологии за безопасност и комфорт при същевременно ограничаване на разходите с цел осигуряване на достъпността на новия модел за клиентите.
Основните елементи от развойната концепция са обединени в духа на „Усети повече във всеки момент “ - мотото, което Lexus използва, за да улови богатата сетивна и динамична привлекателност на новия NX.


УСЕЩАНЕ ЗА ПОВЕЧЕ СЪВЪРШЕНСТВО – НОВА ПОСОКА В ДИЗАЙНА НА LEXUS
• „Функционалната красота“ в дизайна на NX е насочена директно в отговор на все по-разнообразните изискванията и предпочитания на клиентите;
• Запазване на модерното качество на NX с по-зряло, изтънчено и мускулесто излъчване;
• Формата на емблематичната вретеновидна решетка на Lexus остава неразделна част от цялостния дизайн на автомобила;
• По-широките предна и задна следа придават по-стабилна стойка на пътя, а изпъкналите арки на калниците са съчетани с джанти с диаметър до 20 инча;
• Оформлението на задната част се характеризира с нови L-образни светлини и осветление по цялата ширина на купето;
• Използването на надписа с името „LEXUS“ вместо емблемата L върху вратата на багажника създава по-изчистено и модерно излъчване.

Новият NX бележи началото на значителна еволюция в дизайна на Lexus и същевременно остава верен на основната стилистична философия „L-finesse” на марката – фино съчетание от първокласен дизайн и технологични решения. Новият модел засилва авангардната привлекателност на оригиналния NX, демонстрирайки по-изтънчено, динамично и зряло излъчване, съчетано с по-мускулест характер.
Целта на дизайнерския екип е да създаде „функционална красота“, изразявайки със стилистични средства способността на Lexus да отговори на все по-разнообразните изисквания и предпочитания на клиентите. Темата за „простотата, която се корени в технологиите “ се въплъщава в начина, по който изчистеният и опростен дизайн отразява привлекателността на иновативните функции и технологии, както и в способността на Lexus да бъде в крак с времето.
Новият NX се отличава със своите балансирани, мощни пропорции и могъща, стабилна осанка на пътя. В сравнение с първото поколение NX, общата дължина на каросерията е увеличена с 20 мм, междуосието с 30 мм, ширината с 20 мм, а височината с 5 мм. Тези размери осигуряват възможност за оптимална компановка с повече простор за пътниците на задните седалки.
Характерната вретеновидна решетка на Lexus играе още по-важна роля в дизайна на предната част на новия модел – поставена в по-изправена позиция и с по-фино изпълнение на рамката, тя задава общите форми и обеми на каросерията, които се развиват бурно в посока към задните калници. По-близкото до вертикала положение подобрява и охлаждащите възможности на радиаторната решетка. Впечатлението за мощ и пъргавина се засилва и от по-широките предна и задна следа (на основата на глобалната архитектурна платформа GA-K), от издължената, изискана форма на предния капак, от късите надвеси на каросерията и от внушителните с формите си арки на калниците с по-големи, до 20-инчови джанти на колелата.
Оформлението на задната част включва впечатляващи нови функции като L-образните комбинирани светлини с характерната за моделите на Lexus светлинна графика във вид на остриета, обхващащи цялата ширина на автомобила. Емблемата на Lexus е заменена от надпис с името „LEXUS“ върху вратата на багажника, което създава по-изчистено и модерно излъчване.
„Функционалната красота“ личи и в изпълнението на редица детайли, създадени в сътрудничество между дизайнерите на NX и инженерите по аеродинамика, натоварени със задачата за осигуряване на максимално ефективна обтекаемост на каросерията. Особено интересни са аеродинамичното оформление на праговете и новото изпълнение на защитния панел под двигателя, чиято релефна повърхност напомня на вдлъбнатините върху топките за голф и създава микровихри във въздушния поток под автомобила, повишавайки аеродинамичния ефект на притискане, а оттам и на стабилността при праволинейно движение с висока скорост.




УСЕЩАНЕ ЗА ПОВЕЧЕ КОНТРОЛ – НОВА КОНЦЕПЦИЯ ЗА АРХИТЕКТУРАТА НА КАБИНАТА
• Първият модел на Lexus, който впечатлява с новата концепция Tazuna на арматурното табло;
• Оформлението на контролните прибори и информационните източници са оптимизирани в съответствие с принципа „ръце на волана, поглед на пътя“, с интуитивен потребителски интерфейс, работата с който изисква минимални движения на погледа, главата и ръцете;
• Новият дизайн подобрява качествено усещането зад волана, вдъхвайки у водача чувство за увереност и неподправено усещане за връзка с автомобила.

Новият NX отбелязва първото реално приложение на новата концепция Tazuna на марката за дизайна на арматурното табло и мястото на водача. Името е възприето от японската дума, описваща контрола на ездача над коня посредством юздите, а същината на Tazuna се фокусира върху осигуряването на водача на директен, интуитивен контрол върху управлението на автомобила, следвайки принципа „ръце на волана, поглед на пътя“. Същевременно новата концепция има принос и за удоволствието от шофирането, вдъхвайки у водача чувство на увереност и контрол върху автомобила и заобикалящата го среда.
Ярък пример за интуитивното управление на функциите, което е ключов фактор в новата концепция, са сензорните прибори на волана, които могат да бъдат настроени индивидуално и да бъдат използвани за контрол на предпочитаните от водача функции. При докосване до сензорната повърхност, формата на съответния превключвател се показва като изображение на head-up дисплея, така че не се налага водачът да отклонява погледа си надолу към волана, за да провери задействането на съответната функция.
Усещането за пилотска кабина се създава от оформлението на пространството около водача, чиито извити форми преминават хармонично от вратата до централната конзола. Тук информационните източници – екранът на мултимедийната система, централният мултиинформационен дисплей, комбиметърът с един циферблат, централизираните показания на контролните прибори и (при включен в оборудването) head-up дисплеят - са групирани единно и компактно по начин, който да позволи тяхното съдържание да се следи с минимални движения на погледа и главата.
Подобен принцип е приложен и при подредбата на контролите за управление на различните системи и агрегати в автомобила - бутонът за стартиране, лостът на трансмисията, управлението на климатичната система и бутонът за избор на режим на шофиране са разположени на едно и също място, което улеснява достъпа, опростява работата с тях и я прави напълно интуитивна.
Дизайнерите на новия модел, съвместно с изкусните майстори-занаятчии „такуми“ на Lexus, усъвършенстват стилистичната връзка между волана и лоста за управление на трансмисията. Напречното сечение на волана е оформено точно по начин, който дава най-доброто усещане за захват и лекота на работа, докато формата на лоста на трансмисията е възможно най-компактна, но осигурява идеален ъгъл и максимално плътнен хват на ръката. Специалистите на Lexus осъществяват антропометрично изследване за разстоянието от рамото до пръстите на ръката при различни хора по целия свят, за да постигнат разположение и оформление, които да гарантират отличен контрол без нарушаване на оптималната стойка на тялото на водача.


УСЕЩАНЕ ЗА ПОВЕЧЕ ЛУКС - КОМФОРТ, ТИШИНА И „ОМОТЕНАШИ” ИЗЖИВЯВАНЕ
• Фокус върху оформлението на средата за пътниците, придаващ на интериора на новия модел усещането за луксозен салон;
• Майсторска занаятчийска изработка „такуми“ с изключително приятно усещане при докосване и висококачествени материали;
• Японското гостоприемство „омотенаши“ със светлинна функция за посрещане, индиректно вътрешно осветление в до 64 цвята и първата по рода си електронна ключалка e-latch за отключване само с едно докосване при Lexus;
• Дистанционни функции с приложението Lexus Link, сред които предварително подгряване или охлаждане на купето, както и заключване и отключване на вратите;
• По-бърза и по-тиха работа на механизма на вратата на багажника.

Докато водачът на новия NX има възможност да се наслади на фокусираното, ангажиращо въздействие на новия дизайн Tazuna, пътниците се радват на по-добро усещане за простор и свобода с типичните за Lexus високи нива по отношение на комфорта, качеството на изпълнение и вниманието към детайла.
Комфорт и тишина
Основна цел на дизайна на пространството за пътника до водача е създаването на усещане за луксозен салон, в което да не се усеща влияние на различното оформление в зоната на водача. Това е постигнато чрез специфичната форма на арматурното табло с извита линия, която очертава и разграничава двете пространства.
Изпълнението на интериора изобилства от примери за майсторския похват „такуми“ на Lexus с използване на висококачествени материали, които изглеждат и се усещат еднакво добре. Комфортът е разработен в детайли като прецизното оформление на предните седалки, като е обърнато специално внимание върху формата на напречното сечение на седалката, разположението на страничните опори и дори на оформлението на страничните вдлъбнатини, които освобождат място за лактите на пътника. Тихата и спокойна атмосфера в купето е плод на сериозните мерки за поглъщане и изолиране на шума и вибрациите.
Нови възможности и удобства в духа на гостоприемството „омотенаши”
Новите възможности за подобряване на атмосферата в купето отразяват принципите на „омотенаши” в Lexus, които целят да предвидят това, от което хората се нуждаят и да ги накарат да се чувстват добре дошли и възможно най-удобно. Сред тях са последователният процес на осветяване на купето при влизане и стартиране, както личното приветствие на мултиинформационния дисплей пред водача. Системата за индиректно вътрешно осветление, което се предлага като серийно или като допълнително оборудване в зависимост от нивото на изпълнение на модела, на свой ред предлага избор от 64 цвята, които да отговорят на индивидуалното настроение на водача и неговите пътници.
Новият NX е първият модел на Lexus, оборудван с електронната система за отключване на вратите e-latch. При нея традиционната дръжка за отваряне на вратата отвътре е заменено с бутон, разположен до подлакътника в облицовката на вратата. Лекотата на използване с едно плавно и просто движение е вдъхновена от традиционните плъзгащи се хартиени врати „фусума”, които отделят помещенията в японските домове.
Удобството се осигурява и от функциите за дистанционно управление, достъпни за всички нови собственици на NX, използващи приложението за мобилни устройства Lexus Link. Те включват предварителното загряване или охлаждане на купето преди потегляне, както и заключването и отключването на вратите от разстояние.
Работата на механизма за задвижване на вратата на багажника също е подобрена – той вече е едновременно по-тих и по-бърз, като времето за отваряне или затваряне е намалено наполовина до около четири секунди.

УСЕШАНЕ ЗА ПОВЕЧЕ ВЪОДУШЕВЛЕНИЕ И ОТГОВОРНОСТ – ЗАДВИЖВАНЕ И ДИНАМИЧНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
• Напълно нови електрифицирани системи за задвижване с водещи в класа динамични показатели;
• NX 450h+ е първият plug-in хибриден модел на Lexus и флагманът на новата гама на NX, с максимална мощност от 306 к.с., 63 км автономен пробег изцяло на електричество (EV) и ниво на CO2 емисиите под 40 г/км;
• NX 350h използва хибридна система за задвижване на Lexus от четвърто поколение и се отличава с подобрена с 25% мощност и намалено с 10% ниво на емисиите .

В ролята си на модел за трансформация, новият NX предоставя на Lexus потенциал за по-дълбоко проникване на пазара, което е отразено и в по-широкия спектър от задвижващи агрегати с нови и усъвършенствани технологии, с които категорично предоставя най-добрите в този клас показатели. Те включват първия plug-in хибрид на Lexus, който ще влезе в ролята на нов еталон в сегмента по отношение на съчетанието от мощност, ефективност и възможност за движение на изцяло електрическа тяга. Гамата предлага и нов хибриден електрически модел със значително подобрени експлоатационни показатели и четвърто поколение хибридна технология за задвижване.
Новите бензинови двигатели от своя страна ще повишат значително конкурентоспособността на новия NX на пазара в Русия, но няма да се предлагат на българския пазар.
NX 450h+ - първият plug-in хибриден модел на Lexus
Инженерите на Lexus се възползват изцяло от предимството на над 15-годишния опит на компанията в областта на хибридните технологии, за да създадат първия plug-in хибриден модел (PHV) на Lexus в лицето на новия NX 450h+.
Флагманският електрифициран вариант в гамата на новото поколение NX разполага с 2,5-литров хибриден двигател и литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 18 кВтч, който е най-високият в този клас. Задвижването на четирите колела се осъществява с помощта на разположения на задния мост тягов електромотор, сумарната максимална мощност на plug-in хибридната система достига 306 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч следва да отнеме малко над 6 секунди. В същото време, очакваните CO2 емисии (комбиниран цикъл на WLTP) от под 40 г/км и средният разход на гориво под 3 л/100 км бележат най-добрите резултати в класа на NX.
Компактните размери и високият капацитет на акумулаторната батерия, съчетани с опита и знанията на марката Lexus в областта на високоефективните електрифицирани технологии за задвижване, осигуряват водещ в този клас автономен пробег на изцяло електрическа тяга от 63 км с максимална скорост до 135 км/ч.
Изключително важна е способността на plug-in хибридния модел на Lexus да поддържа висока ефективност и при работа с ниско ниво на заряд на акумулаторната батерия. При много конкурентни модели работният режим по подразбиране отрежда водещата роля на двигателя с вътрешно горене, докато при NX 450h+ по подразбиране се използва високоефективната самозареждаща се хибридна система. Благодарение на прилагането на тази схема се очаква ефективността при NX да бъде с 20% по-висока от тази на конкурентните системи на задвижване.
Използването на plug-in хибридната система не ограничава по никакъв начин практичните предимства на NX - багажникът има същия капацитет като хибридния модел, тъй като компонентите на задвижването не отнемат полезно пространство. Под дъното на багажника има и допълнително отделение с обем 21 литра за удобно съхранение на зарядните кабели. Имайки предвид обстоятелството, че клиентите в сегмента на NX обикновено използват своя автомобил и за по-дълги пътувания, вместимостта на резервоара за гориво от 55 литра също остава непроменена.
NX 350h с четвърто поколение хибридна технология за задвижване
Динамичните показатели и ефективността на хибридния NX 350h са изведени на ново, по-високо равнище с внедряването на четвъртото поколение хибридна технология на Lexus. Това нововъведение осигурява 25% по-висока мощност от тази на системата в актуалния хибриден модел - максималната й стойност е 244 к.с., което спомага за съкращаване на времето за ускорение от 0 до 100 км/ч с 15% до 7,7 секунди при едновременно намаляване на очакваните CO2 емисии с около 10%.
NX 350h ще се предлага както с предно, така и с двойно предаване. Максималният прикачен товар на версията FWD (предно предаване) вече е увеличен до 1500 килограма и се изравнява с възможностите на версията AWD в това отношение.

УСЕЩАНЕ ЗА ПОВЕЧЕ УВЕРЕНОСТ - LEXUS DRIVING SIGNATURE И НОВАТА АРХИТЕКТУРНА ПЛАТФОРМА GA-K
• Lexus Driving Signature съчетава комфорта на возене с реакции на управлението, подаването на газта и спирачната система, отговарящи изцяло на намеренията и очакванията на водача;
• Новият модел е конструиран на основата на модерната платформа GA-K на Lexus и се възползва изцяло от нейните предимства в динамично отношение;
• Висока устойчивост на каросерийната структура, допълнена от първото в световен мащаб прилагане на усъвършенствани материали и иновативни конструктивни методи;
• Динамичното поведение на пътя е постигнато с настройки, плод на прякото участие на професионални състезателни пилоти в развойната и изпитателна програма;
• Повишени динамични показатели на системата за двойно предаване.

Процесът на разработка на динамичното поведение на пътя на новия NX е фокусиран върху постигането на типичния за марката Lexus Driving Signature - идеална комбинация от отличен комфорт на возене и реакции на управлението, подаването на газта и спирачната система, отговарящи изцяло на намеренията и очакванията на водача във всеки момент, създавайки у него чувство на увереност и удовлетворение от пряката и непосредствена връзка с автомобила .
Основна роля за постигането на тази цел е използването на конструктивната основа на платформата GA-K (Global Architecture K) на Lexus. Тя дава възможност за постигане на по-нисък център на тежестта (-20 мм), увеличение на предната и задната следа и подобрен теглови баланс между предния и задния мост – важни фактори, които благоприятстват в еднаква степен както поведението на пътя, така и удоволствието от шофирането. Разработена е много по-устойчива структура на каросерията, в която са използвани редица иновативни леки материали, които дават възможност за подобряване на здравината на конструкцията с допълнителни укрепващи елементи без увеличение на тежестта. За първи път в автомобилната индустрия в световен мащаб в носещата структура е използвана високоякостна стомана 1180 MPa в усилващите елементи на праговете и стомана 1470 MPa за елементите на покривната конструкция. Предните калници и предният капак са изработени от алуминий. Използвана е конструкция с два механизма за заключване на капака с напречно усилване между тях, като по този начин увеличената здравина на капака допълва устойчивостта на цялостната структура на каросерията.
Изпитателна програма с професионални пилоти
Новият NX е преминал през задълбочена изпитателна програма на полигона Шимояма на Lexus, като в екипа са включени професионални състезателни пилоти. Техните изключително полезни и подробни отзиви за качествата и поведението на автомобила на пътя са използвани непосредствено в настройките на ходовата част и другите системи с отношение към динамичните характеристики, спомагайки за постигането на съществени подобрения в реакциите и усещането при управление и спиране.
Система за задвижване на четирите колела
Системата за двойно предаване в новия plug-in хибрид NX 450h+ и хибридния NX 350h е съществено модернизирана – при нея разположеният на задния мост тягов електромотор работи постоянно и осигурява по-голям въртящ момент, с което дава на водача по-добро усещане за качеството на контакта и сцеплението на автомобила с пътя.

УСЕЩАНЕ ЗА ПОВЕЧЕ СВЪРЗАНОСТ – ПО-БЪРЗА И ИНТЕЛИГЕНТНА СВЪРЗАНОСТ
• Изцяло нова мултимедийна система, осигуряваща по-бързи реакции, редица допълнителни функции и удобство при свързване;
• Интелигентен потребителски интерфейс с интуитивно управление, съчетаващо предимствата на сензорния екран и директните бутони;
• Навигация с директна свързаност с „облака” и достъп до информация за маршрута на пътуването и пътнотранспортната обстановка в реално време чрез вградения в автомобила модул за обмен на данни - без използване на смартфон план за мобилни данни;
• 14-инчов екран Lexus Link Pro с висока разделителна способност, предлаган при високите нива на оборудване;
• 50% по-бързо безжично зареждане на смартфон;
• Смартфон интеграция Apple CarPlay;
• Редица дистанционни функции посредством приложението Lexus Link, включително предварителна климатизация на купето преди пътуване.

Новият NX бележи внедряването на изцяло новата мултимедийна платформа на Lexus, която издига производителността в сравнение с актуалната система на напълно ново равнище, отговаряйки на промяната в приоритетите и нарасналите изисквания на потребителите по отношение на бързата и интуитивна свързаност в автомобила. В резултат на промяната работата с онлайн функциите и мултимедията е толкова лесна и проста, колкото и използването на обикновен таблет.
Новата платформа включва множество интелигентни услуги, сред които усъвършенствана „облачна“ навигация (на пазарите, където технологията се поддържа) чрез вградения в атомобила модул за обмен на данни DCM (Data Communication Module). По този начин водачът получава информация за пътуването в реално време и актуални сведения за пътнотранспортната обстановка, без да се използва планът за мобилни данни на собственика. Системата предлага и услугите на новия гласов асистент ‘Hey Lexus’, който отговаря на гласови команди с естествени фрази.
Включената в серийното оборудване система Lexus Link Connect използва сензорен екран с диагонал 9,8 инча и покритие против отблясъци в съчетание с директни бутони за лесен и интуитивен достъп до най-често използваните функции. Увеличената изчислителна мощ дава възможност за постигане на значително по-бързи реакции в сравнение с работата на предишната система.
Системата Lexus Link Pro използва нов сензорен екран с диагонал 14 инча, който е един от най-големите в този клас. Екранът с висока разделителна способност се отличава с ясна картина независимо от условията на осветление, а мощността на централния процесора осигурява 3,6 пъти по-бързо действие от това при актуалната система.
Удобство при зареждане на мобилни устройства за всички пътници
За удобството на всички в купето се грижат четири USB порта - по два за пътниците на първия и на втория ред седалки. Три от тях използват стандарта USB-C и могат да се използват за зареждане на мобилни устройства. Това удобство е станало възможно благодарение на по-бързия процесор на платформата. В допълнение, съвместимите устройства могат да се зареждат безжично на зарядния панел за 50% по-кратко време, а интеграцията на смартфони с Apple CarPlay вече може да се осъществява без кабел Налице е и възможност за кабелна връзка с Android Auto.
Lexus Link
Смартфон приложението Lexus Link осигурява дистанционен достъп до още по-широк спектър от услуги и функции, сред които заключване или отключване на автомобила от разстояние и дистанционно включване на климатичната инсталация за предварително загряване или охлаждане на купето преди пътуване.
Собствениците на plug-in хибридния NX 450h+ могат да използват приложението, за да следят, планират и настройват процеса на зареждане на акумулаторната батерия по свое желание.


УСЕЩАНЕ ЗА ПОВЕЧЕ СИГУРНОСТ – МОДЕРНИ СИСТЕМИ ЗА БЕЗОПАСНОСТ И АСИСТЕНЦИЯ НА ВОДАЧА
• Трето поколение Lexus Safety System+ с пълна гама системи за активна безопасност и асистенция на водача;
• Lexus Safety System+ е част от серийното оборудване на всички версии на новия NX на всички европейски пазари, осигурявайки още по-широк достъп до модерните технологии за безопасност;
• Разширен функционален обхват и подобрена работа на системите, които осигуряват мерки за защита срещу по-широк спектър от предпоставки за възникване на злополуки;
• Настройките на системите дават по-естествено усещане, което подобрява увереността и спокойствието на водача;
• Нова система за асистенция за безопасно напускане на автомобила, свързана със системата за електронно отключване на вратите e-latch.

Новият NX е първият модел на Lexus, оборудван серийно с третото поколение Lexus Safety System+, което включва пълна гама от функции за активна безопасност и асистенция на водача и демонстрира, нови, по-високи стандарти по отношение на мерките за откриване и предотвратяване на риска от злополуки.
Водещата роля на Lexus в областта на безопасността върви ръка за ръка с ангажимента на марката да направи тези технологични достижения достъпни за по-широк кръг потребители. Именно с тази цел марката предлага Lexus Safety System+ като неразделна част от серийното оборудване на всички версии на новия NX и на всички европейски пазари.
В последното поколение на Lexus Safety System+ са внедрени редица нови функции, както и допълнения в работата и възможностите на други от тях. Настройките на отделните системи също са подбрани така, че да осигурят по-естествено усещане на водача и по този начин да му вдъхнат чувство за спокойствие и увереност при шофиране, вдъхновено от новата конструктивна платформа и гама от задвижващи системи на NX. С тази своя еволюция Lexus Safety System+ преминава на следващото ниво в качеството си на своеобразен личен асистент на водача.
Подобренията, въведени при новия NX, включват по-нататъшно разширяване на възможностите на Системата за предотвратяване на сблъсък – системата вече е в състояние да разпознава мотоциклетите и някои масивни предмети като дървета, стени и стълбове на пътя пред автомобила. Нова е и функцията за установяване на риска от сблъсък с превозно средство от насрещното движение или с пресичащи пешеходци при завой на кръстовище. Реакцията на системата след установяване на рискова ситуация е по-бърза, а способността за предотвратяване на евентуален удар се увеличава с добавянето на функцията за аварийна асистенция в управлението Emergency Steering Assist.
С тези нови технологични разработки системата за превантивна реакция преди сблъсък (Pre-Collision System) е в състояние да разпознае и да спомогне за предотвратяването на 36% по-голям брой потенциални ситуации за произшествия.
Направени са промени и в работата на Адаптивния круз контрол (АСС), който установява по-бързо движението на превозните средства пред NX и заедно с подобренията при Асистиращата функция за поддържане на лентата за движение (Lane Trace Assist), следва по-естествена траектория в завоите. Взаимодействието на ACC с Асистента за разпознаване на пътните знаци също е разширено, за да реагира адекватно на по-голям брой знаци и команди, включително червен сигнал на светофара и знаци STOP. При разпознато ограничение на скоростта, системата предупреждава водача да съобрази актуалната скорост на движение.
Система за безопасно напускане на автомобила Safe Exit Assist
Новата електронна система за отваряне на вратите e-latch е свързана със системата за следене за опасност в „мъртвите” зони в полезрението на водача (Blind Spot Monitor), която подава предупредителни сигнали при приближаващи отзад превозни средства или колоездачи. Ако бъде установен такъв риск, освен предупредителна светлина и сигнал, новият NX ще деактивира и отключването, респективно възможността за отваряне на вратата. Специалистите на Lexus са убедени, че тази система може да спомогне за предотвратяване на 95% от инцидентите, причинени от невнимание при отваряне на вратите.

*Източник: www.lexus.bg Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Официални вносители- новини Renault

RENAULT ПРЕДСТАВЯ SYMBIOZ E-TECH FULL HYBRID

Апр 25, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Aston Martin

Aston Martin DBX707 – SUV с ултралукс, V8, 707 к.с. и 900 Нм!

Апр 25, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Електромобили Peugeot

Peugeot E-Expert фейслифт: старт на поръчките

Апр 25, 2024