New Dacia Duster

Новото BMW M3 Competition: Срещу течението и то с отворена уста (Видео)

BMW M3 Competition

BMW M3 Competition

Реклама Nissan X-Trail
От Леонид Селиктар

За да не влизам в обяснителен режим по-късно, започваме директно от вратата и директно за муцуната. Спомням си когато видях първите изображения на новото M3, че първото нещо, в което се прикова погледът ми беше челната решетка. Домирищото и като площ и като обем назад нейно изпълнение беше нетипично, всепоглъщащо погледа, безцеремонно там, право пред очите на всички. Неразбирайки изобщо какво е имал предвид авторът, оставих мисълта за "муцуната" да се избистри чисто като визия и за щастие, само няколко седмици след онлайн премиерата на новите M3 и M4, имах възможността да се докосна до новата генерация на BMW 4 Series и неговата също така изпълнена в стил "не-търся-вашето-одобрение" решетка.

Колкото рязка да беше първоначалната ми "онлайн" реакция към оформлението на решетката при новата четвърта серия, не по-малко изненадваща ми се стори и тази в реалния живот. Защото на живо муцуната на автомобила, макар и не на 100% хомогенно прилягаща на колата, придоби измерения на един приятен и интересен нов акцент на автомобила като цяло. Същото е и актуалното ми виждане и върху интегрирането на този дизайн елемент при новото M3.

Лично за мен, дизайн решението за муцуната на новите M3 и 4 Series е факт. Автомобилите изглеждат по този начин, решението е крайно и екипът на BMW не търси одобрение от никой. Преди обаче да си вадите изводи и крайни решения по картинки, вижте колите на живо.

Новото BMW M3 е истинско чудовищно удоволствие. Такова, което е в състояние да спре дъха, да накара космите не само да се изправят, но и да се строят в конфигурация "костенурка". Да те накара да задържиш дъха си и да усетиш как сърцето се мъчи да поддържа някакъв нормален ритъм на работа. Да те уплаши.



Разбира се, основният "виновник" за горните емоции е сърцето на новото M3, което е трилитрово, шестцилиндрово M TwinPower Turbo, с максимална мощност от 480 конски сили и максимален въртящ момент от 550 Нм, и се конфигурира с 6-степенна ръчна предавателна кутия.

Още по-драматична е ситуацията при версията Competition на M3, което идва с допълнителни 30 конски сили, максимален въртящ момент от 650 Нм, и в съчетание с 8-степенна M Steptronic роботизирана кутия с Drivelogic. Именно с тази версия, дооборудвана с няколко наистина впечатляващите предложения от гамата M Performance на баварската компания, имахме удоволствието да споделим един ден.

M Performance портфолиото аксесоари и елементи за M3 е разработено в сътрудничество с BMW M GmbH и добавя допълнително спортно ниво и динамика, като един от основните акценти тук са наистина впечатляващите спортни карбонови седалки. За разлика от стандартните състезателни седалки, на които много прилича предложението на BMW, карбоновият M Sport модел идва с регулируема облегалка, именно задната част на която е изпълнена с изключително леките, но и здрави въглеродни влакна. В резултат на употребата на този материал, от баварската компания са успяли да намалят теглото на всяка от двете седалки с по 5 килограма.

M Sport карбоновата седалка на новото M3, която също така е налична и при мовото M4, идва с интегриран подглавник, в предната част на който е оформена мека подложка. При каране на писта или затворен маршрут, тя може да бъде отстранена, като по този начин се оформя допълнително пространство и удобство при употребата на предпазна каска.

Интересно е и предложението с новата титаниева изпускателна система, създадена на базата на опита на BMW в пистовите състезания. По-лека с около 5 килограма в сравнение със серийната, титаниевата обещава по-динамичен и специално адаптиран към различните режими на работа на автомобила звук, а завършекът й е изпълнен в комбинация с четири накрайника с керамично покритие.

Собствениците на новите M3 и M4 могат също така да поръчат своите автомобили с оптимизирани спортно окачване и спирачна система, набор карбонови елементи за екстериора и интериора, допълнителни задни спойлери и други аеродинамични елементи, алуминиеви джанти с различен дизайн и размер до 21 цола, Alcantara тапицерия, M Performance Pro волан и други.

За да отметнем темата със сухите цифри, няма как да подминем и тези за динамичните показатели на M3. "Стандартното" BMW M3 се нуждае от 4.2 секунди за класическото ускорение от 0 до 100 км/ч, докато на M3 Competition само 3.9 секунди. По отношение на максималната си скорост на движение и двете коли безпроблем ще достигнат електронно ограничената си такава от 250 км/ч, а при желание от страна на клиента и след закупуването на M Drivers пакет, тя може да бъде увеличена до 290 км/ч.

Колкото и страховити да звучат горните показатели, традиционно за всички продукти на марката, и новото M3 е изключително балансиран автомобил, оборудван с всички най-модерни инженерни и технологични решения, с които разполага към момента марката. И те са абсолютно наложителни при автомобил като този, защото тук изразът "миг невнимание" е с още по-голяма тежест. Още по-интересно ще стане само след няколко седмици- през юли, когато BMW ще стартира производството на версията с четири задвижващи колела M xDrive на M3.

Подобно на останалите предложения на марката, и спортният модел идва с няколко първоначално конфигурирани режима на пътно поведение, но благодарение на добавените функционалности, водачът има изключително богата възможност за персонализиране на работата на волана, окачването, звука, системата за контрол на сцеплението на гумите с пътя и други, както и да преконфигурира два режима за бърз достъп чрез допълните M1 и M2 бутони на волана.

При поръчка на новото M3 с пакет M Drive Professional, водачът получава три специално конфигурирани и с бърз достъп чрез бутон от средната конзола режима на работа. Първите два от тях са Road и Sport, като имената им подсказват и тяхното предназначение за употреба. Адекватно на приложението си е и името на третия режим- Track, който е предназначен за употреба единствено на писта или затворена отсечка. При избор на този режим централният информационен дисплей се изключва, интелигентните системи за безопасност, както и по-голямата част от системите за повишаване на безопасността и асистиране на управлението, се деактивират.

За да гарантират адекватни на мощностните показатели спирачни параметри, от BMW са предвидили две възможни конфигурации на спирачната система. Стандартната идва с класически дискове с диаметър от 380 мм, но тя може да бъде надградена с карбон-керамични дискове (400 мм отпред и 380 мм отзад), които освен по-леки (13 килограма), обещават и по-добри експлоатационни и спирачни параметри.

На пътя, новото M3 впечатлява с изключително прецизното си пътно поведение. Цялостното изпълнение на колата- управление, окачване, работа на двигателя и предавателната кутия, вдъхва едно интересно и много типично за автомобилите BMW усещане на сигурност в това, което трябва да се случи, и онази увереност, че при адекватни изисквания, колата ще отиде точно там където е насочен погледът. Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Авто глобус Електромобили Hyundai

Hyundai IONIQ 5 N е без аналог (Видео)

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BYD Mazda

BYD Experience Day с Yangwang U8 - видео

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Китай Тестове Авто глобус BMW BYD Citroen Geely Mercedes-Benz MG Smart Tesla

Тестовете на ADAC сочат: китайските автомобили не са това което бяха!

Апр 23, 2024