Хомяк – нито риба, нито рак! - видео
Апр 16, 2021
Хомяк – нито риба, нито рак! - видео
Русия ражда невероятни таланти когато става дума от нищо да се направи нещо уникално и интересно. Проблемът е че дори гениални нещо стават само в единични бройки и в тази страна трудно се подържа качество в крупно серийното производство.
Наскоро още един руски Кулибин добави още едно творение в списъка на интересните неща със своя Хомяк /Хамстер/ - едноверижен всъдеходен „мотоциклет“, всъщност нито риба, нито рак, нещо като нищо на света.
Името на изобретателя е Едуард Лузянин и той е нарекъл машината си Хомяк поради външния й вид и способността му да преодолява всякакви терени. Освен това името подхожда и заради малкия габарит на машината. Интересното е че машината няма кормилна уредба, а само дружки за които да се придържате към нея.
Най-често задавният въпрос към изобретателя е – Как се завива? И отговорът е – Никак! И все пак на по-меки повърхности - пясък, блато, сняг завиването става с пренасяне встрани на тежеста на ездача. По-трудно е на твърда повърхност, но все пак има няколко масрафа – от запъване на крак в нужната посока, до газ до дупка и пренасяне на тежеста когато машинката се изправя на „задни крака /крак“.
Задвижването е с автоматик, подобно на тези при моторните шейни. Като се има предвид, че отсътва окачване, трябва сериозно да се подготвите в областа на кръста. Налице е фар, малко място за съхранение на инструменти и резервоар за гориво, който поради малкия си размер той се побира в задната част на машинката. Резервоарът побира 10 литра, разходът на гориво е 1 литър на час. За всеки случай има и резервна петлитрова туба.
Технически "Хомяк" наистина е прост и невзискателен. Двигателят е от китайски скутер, има ходов обем 150 см3, вариаторът също е от китайския скутер.
Двигателят е с електростартер, затова акумулаторът е 12 волтов. Въртящият момент се предава си помоща на верижна предавка от ИЖ. Гъсеницата е от снегохода "Буран", трите двойки амортизиращи ролки също са от него.
Миниатюрния всъдеход има два багажника – по един отпред и отзад. Налице е и набор инструменти, под седалката е скрита малка брадва и сгъваем трион. На резервоара са закрепени фар, компас и термос. Отстрани е прикрепено 15-метрово въже.
Максималната скорост на Хомяк е 43 км/ч. Но по думите на Едуард да се кара с нея не е много комфортно. Оптималната скорост според изобретателя е 20 км/ч. Теглото на машинката е 85 кг и тя лесно се побира в багажник на автомобил. Назад
Наскоро още един руски Кулибин добави още едно творение в списъка на интересните неща със своя Хомяк /Хамстер/ - едноверижен всъдеходен „мотоциклет“, всъщност нито риба, нито рак, нещо като нищо на света.
Името на изобретателя е Едуард Лузянин и той е нарекъл машината си Хомяк поради външния й вид и способността му да преодолява всякакви терени. Освен това името подхожда и заради малкия габарит на машината. Интересното е че машината няма кормилна уредба, а само дружки за които да се придържате към нея.
Най-често задавният въпрос към изобретателя е – Как се завива? И отговорът е – Никак! И все пак на по-меки повърхности - пясък, блато, сняг завиването става с пренасяне встрани на тежеста на ездача. По-трудно е на твърда повърхност, но все пак има няколко масрафа – от запъване на крак в нужната посока, до газ до дупка и пренасяне на тежеста когато машинката се изправя на „задни крака /крак“.
Задвижването е с автоматик, подобно на тези при моторните шейни. Като се има предвид, че отсътва окачване, трябва сериозно да се подготвите в областа на кръста. Налице е фар, малко място за съхранение на инструменти и резервоар за гориво, който поради малкия си размер той се побира в задната част на машинката. Резервоарът побира 10 литра, разходът на гориво е 1 литър на час. За всеки случай има и резервна петлитрова туба.
Технически "Хомяк" наистина е прост и невзискателен. Двигателят е от китайски скутер, има ходов обем 150 см3, вариаторът също е от китайския скутер.
Двигателят е с електростартер, затова акумулаторът е 12 волтов. Въртящият момент се предава си помоща на верижна предавка от ИЖ. Гъсеницата е от снегохода "Буран", трите двойки амортизиращи ролки също са от него.
Миниатюрния всъдеход има два багажника – по един отпред и отзад. Налице е и набор инструменти, под седалката е скрита малка брадва и сгъваем трион. На резервоара са закрепени фар, компас и термос. Отстрани е прикрепено 15-метрово въже.
Максималната скорост на Хомяк е 43 км/ч. Но по думите на Едуард да се кара с нея не е много комфортно. Оптималната скорост според изобретателя е 20 км/ч. Теглото на машинката е 85 кг и тя лесно се побира в багажник на автомобил. Назад
Галерия
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Нови Модели Коли
Авто глобус
Електромобили
Audi