Lasurit

Продажбите на летни гуми в България са намалели с 31,3%, а на зимни гуми с 29,5%. Тенденцията в региона също е намаляваща

Продажбите на летни гуми в България са намалели с 31,3%, а на зимни гуми с 29,5%. Тенденцията в региона също е намаляваща

Продажбите на летни гуми в България са намалели с 31,3%, а на зимни гуми с 29,5%. Тенденцията в региона също е намаляваща

Реклама Nissan X-Trail
Пазарът на гуми за пътнически автомобили и микробуси в България през 2020 г. е намалял с 29,8% в сравнение с 2019 г. В същото време продажбите на летни гуми са спаднали с 31,3%, на зимни гуми с 29,5%, докато продажбите на всесезонни гуми са най-малко засегнати от ситуацията с коронавируса, така че са спаднали само с 11,4%. Това показват данните, споделени от Continental – една от водещите световни компании за производство на автомобилни гуми.

Ако резултатите в България се сравнят със страните от региона, очевидно е, че тенденцията за намаляване на продажбите е налице и в Сърбия, където има спад на пазара съответно с 16% спрямо 2019 г. Тази тенденция за намаляване на продажбите е засегнала и целия Европейски съюз, където пазарът на гуми е спаднал с 12,1% в сравнение с 2019 г. Разглеждайки продажбите по категории, пазарът на летни гуми е намалял с 12,1%, на зимни гуми е намалял с 18,5%, но пазарът на всесезонни гуми се е увеличил с 6,7%.

Цифрите за предходните десет години са променливи, като има периодични възходи и спадове. Справка с данните от изминали години показва, че пазарът на гуми в България е нараствал между 2012 и 2017 г., като от 2017 г. насам постоянно намалява.

При разглеждане на отделните категории в случая на летните гуми данните показват, че продажбите на гуми за пътнически автомобили през 2020 г. са намалели с 31%, на гумите за джипове с 30,4%, докато продажбите на гуми за микробуси са спаднали с 35% в сравнение с предходната година.

Според същите данни, разглеждайки размерите на гумите, можем да видим, че всяка инчова категория до 19-инчовите гуми е спаднала с повече от 20%, като същевременно намаляването е доста драстично в сегмента на по-малките размери (15 инча и надолу), където е повече от 40%.

Пазарът на зимни гуми е намалял с 29,5% в сравнение с 2019 г. Това намаление е среднопретеглена стойност от 29,6% намаление на гумите за пътнически автомобили, 26,4% намаление на гумите за джипове и 31,8% намаление на гумите за микробуси. Като разглеждаме размерите в инчове, можем да кажем, че продажбите на двата най-важни размера на пазара (15 и 16 инча) са намалели с 36,1% и 31,9%, но всяка инчова категория между 13 и 20 инча е загубила най-малко 20% от обема на продажбите си.

Пазарът на всесезонни гуми е спаднал с 11,4% през 2020 г. поради спада от 13,1% на гумите за пътнически автомобили и 14,5% на гумите за джипове. Реализираният обем продажби на гуми за микробуси е с 13,1% повече в сравнение с 2019 г. Анализирайки разделението на инчове, не можем да установим ясна тенденция, тъй като загубата от продажби е между -8,5% и -48,5%. Ако трябва да споменем трите най-важни категории инчови размери – 14, 15 и 16 инча, загубата е съответно 17,7%, 48,3% и 38%.

Поради влиянието на COVID-19 се наблюдава спад в продажбите на нови превозни средства, но също така в използването на автомобили като цяло. Това допълнително доведе до спад в пазара на гуми.

„2020 година беше особена година във всички аспекти, тъй като пандемията прибави допълнителна несигурност в света. Адаптирахме се добре, въпреки че пиковете на здравната криза съвпаднаха с двата основни пика през годината за гумената индустрия и това нямаше как да не се отрази на резултатите. Спадът беше очевиден не само на местно ниво, но също в регионален и европейски аспект. Като цяло все още можем да видим, че атмосферните условия и местното законодателство играят важна роля, когато става въпрос за отношението на хората към гумите, но също така е важно да се отбележи, че в днешно време хората са много по-осъзнати относно факта, че тези четири кръгли неща са единственото нещо, което свързва техните превозни средства с пътя. Всесезонните гуми все повече се превръщат в решение за определен тип шофьори и среди, въпреки че все още можем да видим, че повечето самосъзнателни шофьори, които изминават значително количество километри всяка година, разбират значението на това да имат гуми, които са създадени или за летни, или за зимни условия“, посочи Вилмос Токаджи, ръководител продажби за Югоизточна Европа в Continental.

ххх
Continental разработва първи по рода си технологии и услуги за устойчива и свързана мобилност на хора и стоки. Основаният през 1871 г. технологичен концерн предлага безопасни, ефикасни, интелигентни и достъпни решения за превозни средства, машини, трафик и транспорт. През 2019 г. Continental постигна продажби на стойност 44,5 милиарда евро и понастоящем има повече от 233 000 служители в 59 държави и пазари. През 2021 г. компанията празнува своята 150-годишнина.
Бизнес подразделението за гуми има 24 обекта за производство и развойна дейност в цял свят. Continental е един от водещите производители на гуми с над 56 000 служители и осъществи продажби на стойност 11,7 милиарда евро през 2019 г. Continental се нарежда сред технологичните лидери в производството на гуми и предлага богата гама продукти за пътнически автомобили, товарни и специализирани превозни средства, както и за велосипеди и мотоциклети. Чрез непрекъснатите си инвестиции в научноизследователска и развойна дейност Continental има голям принос за безопасната, рентабилна и екологично ефективна мобилност. Портфолиото на бизнес подразделението за гуми включва услуги за търговци на гуми и за автомобилни паркове, както и цифрови системи за управление за гуми. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Електромобили Dacia Renault

Новата Dacia Spring е "ценова декларация"!

Апр 23, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Авто глобус Електромобили Honda Kia NIO Tesla Volkswagen

Най-четеното от изминалата седмица (16/2024)

Апр 21, 2024
Авто Новини Бизнес /Business Електромобили

В Германия спада интересът към купуване на електрически автомобили

Апр 19, 2024