Opel Stock

Концептът SCC на Volvo за безопасност е пионер от преди 20 години

Концептът SCC на Volvo за безопасност е пионер от преди 20 години

Концептът SCC на Volvo за безопасност е пионер от преди 20 години

Реклама Skoda Stock
Въпросът за безопасността е сред приоритетите на производителите на автомобили. Шведският производител Volvo доказа че е начело в тази посока още през януари 2001 г. с концептуалния си автомобил за безопасност (SCC), представен на автомобилното изложение в Детройт.

Автомобилът наистина беше пионер в областа с неговите 16 системи за безопасност, представени за първи път в света именно във Volvo SCC, а те по-късно влязоха и в серийното производство. Днес концептуалната кола на Volvo е акцент в колекцията на музея на Volvo в централата в Гьотеборг.

Една от най-важните цели в развитието на SCC беше да се комбинират предпазни средства с най-високо качество и атрактивен дизайн в сравнително малък компактен автомобил. Концепцията за безопасност не беше стандартно проучване както много други концептуални автомобили. Volvo SCC демонстрира като напълно ежедневен за каране прототип от есента на 2001 г. в тестови шофирания, проведени по целия свят, че революционното оборудване за безопасност може да бъде внедрено и в компактни класове превозни средства.

Само година след представянето на този концептуален автомобил, Volvo започна да адаптира иновациите му в областта на безопасността за серийно производство. Те включваха животоспасяващи технически характеристики като системата за предупреждение за сблъсък, включително външната въздушна възглавница на Volvo SCC, която по-късно влезе в серийно производство, като асистент за аварийно спиране с пешеходци и въздушна възглавница за пешеходци.

Head-up дисплеят, както и асистиращите системи BLIS (Blind Spot Information System) като асистенти на сляпо място и активната система за контрол на скоростта и разстоянието бяха представени за първи път във Volvo SCC. Имаше и други интересни нововъведения като предупреждение за водача когато той не се концентрира върху шофирането и преди да напусне лентата, предупредителни мигащи спирачни светлини при рязко задействане на спирачките, динамични светлини в завоите и адаптивни фарове, които светят в далечината по селските пътища или пътуванията по магистрала, докато в града светлинният лъч се скъсява и засиява в широчина.

От друга страна, камерите отпред и отзад предлагаха 180-градусова панорамна гледка „зад ъгъла“ преди 20 години, която да улесни маневрирането при влизане или излизане от превозното средство. След това в развитието на тази система последва 360-градусов изглед на Volvo.

Системата Keyless Go с програмируем ключ за шофиране също бе предложен в Volvo SCC, както и личният автомобилен комуникатор (PCC), използващ силно чувствителен сензор за сърдечен ритъм, за да покаже дали в колата има неоторизиран човек или животно, беше също така и част в пионерската система в SCC, наречена Volvo on Call, която предоставяше връзка за бърза помощ в случай на пътнотранспортно произшествие или повреда. Назад


Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Техника /Technics Безопасност | Safety

Проучване - ниско е доверието в автономното шофиране!

Апр 19, 2024
Авто Новини Авто глобус Безопасност | Safety Електромобили Tesla

Tesla намали двойно цената на системата си за автономно управление

Апр 14, 2024
Авто Новини Официални вносители- новини Авто глобус Безопасност | Safety Honda

5-звездна безопасност за Honda CR-V!

Апр 12, 2024