Lasurit

И в хибридния си облик iV Skoda Octavia си остава истински RS и то с повечко комфорт

Окт 26, 2020
И в хибридния си облик iV Skoda Octavia си остава истински RS и то с повечко комфорт

И в хибридния си облик iV Skoda Octavia си остава истински RS и то с повечко комфорт

Реклама Skoda Stock
Използването на хибриден задвижващ механизъм в Skoda Octavia RS iV дава няколко предимства по отношение на текущите разходи и потенциално по-ниски емисии на вредности, но дали ентусиастите на шофирането ще останат очаровани от тази комбинация? Изпробвахме колата в околностите на Виена, благодарение на представителя на марката у нас Еуратек.

Вариантът Skoda Octavia RS винаги се е откроявал от по-малко спортните версии на фамилията Octavia, например благодарение на щедрото използване на черни гланцови облицовки на автомобила. Специалната предна броня допълва темата за по-голяма мощност, заедно с визуалното въздействие на червеното, което изглежда много добре, подчертавайки RS елементите на колата. Комбито, както Skoda предпочита да го нарича, няма заден спойлер, но черните релси на покрива си пасват добре с рамките на прозорците и контрастните гърбове на огледалата на вратите.

Стандартно Octavia RS има 18-цолови алуминиеви джанти или по избор 19-цолови с дизайн наречен „Altair Aero“, който е познат на феновете на RS, предлагани в антрацит или сребърно покритие. Поради поставянето на литиево-йонната батерия в задната част на автомобила и допълнителното й тегло, този plug-in хибриден RS нямаа намален просвет, какъвто имат моделите RS само с ДВГ. Но Skoda е дала на окачването специфична настройка, за да запази спортния характер на управление. Единствената друга визуална разлика е портът за зареждане на батерията, който се намира на предния ляв калник.

Поради наличието на акумулатора, багажното пространство намалява до 490 литра или до 1555 литра при сгънати задни седалки. Това е със 150-литра по-малко отколкото при стандартното изпълнение, но пък предлага предимството, че подът на багажника вече е изравнен с височината на товарене.

Много положително впечатление прави специфичният за RS стилен подход, който Skoda прилага към интериора. За разлика от стандартната Octavia, RS вариантът има волан с три спици с плосък долен край, тапициран с перфорирана кожа. Мултифункционалните контроли са непроменени, но 10,25-инчовият цифров дисплей с инструменти има специални поръчкови графики и някои модерни оформления, от които можете да се избира.

Седалките имат привлекателен външен вид и предлагат комбинация от материали, които имат високо ниво на качество на външен вид и пипане. Логото на RS е в центъра, а предлаганата подкрепа и комфорт са отлични за сериен автомобил. През таблото минава елемент с ефект на карбон с полу-сатенено покритие и с вложката от Alcantara повдига интериора до ниво, което не е имало преди в Octavia RS. Информационно-развлекателната система е удобна за използване. Като цяло новата Skoda Octavia RS iV изглежда отвън много добре, докато вътре е с ясна стъпка нагоре в качеството, както на визуална, така и на усетна основа.

След като се наместваме в спортните седалки и сме избрали подходящото за личните предпочитания на водача оформление на таблото, натискате бутона за старт и .... като че ли нищо не се случва. Изглежда малко странно първия път, когато тръгнете толкова мълчаливо с Octavia RS iV. Извън колата се чува шума от звуков генератор, който издава специфичен „E-шум“ при скорост до 50 км/ч.

Електрическият мотор може да осигури въртящ момент до 330 Нм, а в Е-режим може да се развие скорост от 140 км/ч ползвайки само ток от батерията. Тя е с капацитет от 13 кВтч е в състояние да осигури енергия за до 60 километра шофиране, без да се използва 1,4-литровия бензинов двигател. За някои това ще е напълно достатъчно, за да се справят с ежедневното си пътуване до работното място. Използвайки стенна зарядна кутия с мощност 3,6 кВт, батерията може да бъде презаредена напълно за малко повече от три часа и половина, докато използването на битов 220-Волтов контакт ще отнеме 3 часа 45 минути, за да се зареди до 80% капацитет, или пет часа, за да достигне пълно презареждане.

Хибридният режим е плавен и усъвършенстван, особено ако добре боравите с десния си крак. В повечето случаи, когато четирицилиндровият двигател се включи в работата или изключи, това става дискретно. Двигателят е са максимална мощност от 150 к.с. и 250 Нм, което не впечатлява взето само по себе си. Пълният потенциал на системата и колата идва тогава когато се избере спортен режим - той включва и двата двигателя в допълнение към смяната на поведение на шестстепенната скоростна кутия с използване на по-спортно ориентирана карта. Това превключване се усеща в колата с по-динамична нотка на двигателя.

Хибридната Skoda се представя най-добре при по-ниски скорости, когато може да достави повече моментален въртящ момент. Силата върви по линеен начин, с максимален въртящ момент наличен вече още при около 1000 /мин. Наличието на допълнителното тегло на батерията отзад и щедър просвет от 143 мм не прави центъра на тежестта много благосклонен при динамично каране, но колата остава в разумните граници на поведение на пътя, макар и леко по-слабо от това на класиката RS. Усещането за педала и спирачката са подходящо балансирани за профила на автомобила и предлагат добра степен на усъвършенстване и комфорт, дори над обичайните за Octavia RS.

Техническа характеристика на Skoda Octavia Combi RS iV:
- Хибридна система с 1,4-литров, турбо, четирицилиндров, бензинов двигател, 13кВтч литиево-йонна батерия и 85 кВт електрически мотор
- Трансмисия - шестстепенна автоматична, задвижване на предните колела
- Каросерия - с пет врати и пет места
- Електрически пробег - 60 километра при WLTP цикъл
- Максимална скорост - 225 км/ч
- Ускорение - 0-100 км / ч 7,3 секунди
- Максимална мощност - 245 к.с.
- Максимален въртящ момент – системен 400 Нм
- Място за багаж - 490-1555 литра Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Audi

Първа среща с прототипа Audi e-tron GT

Апр 19, 2024
Авто Новини Тестове Техника /Technics Безопасност | Safety

Проучване - ниско е доверието в автономното шофиране!

Апр 19, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BG Авто Honda

Honda ZR-V : Когато разумът надделее (Видео)

Апр 17, 2024