Lasurit

Майстор на пробега - електрическият Mercedes EQV изминава 400 километра - видео

Сеп 25, 2020
Майстор на пробега - електрическият Mercedes EQV изминава 400 километра - видео

Майстор на пробега - електрическият Mercedes EQV изминава 400 километра - видео

Реклама Renault Arkana
Специално за auto-press.net от Рудолф Бьогел, Global Press, Гросгерау, Германия

С новия си електрически ван EQV Mercedes прави сериозна заявка на пазара. Електрическият MPV не е по-скъп от дизеловия вариант, има пробег от 400 километра с една зареждане и ще се предлага през тази есен на пазара. Електрическият V-клас е вторият електрически модел от Daimler с етикет EQ и се произвежда на същата линия като конвенционалния си “брат” в завода във Витория, Испания.

Разликата с нормалния V-клас е незначителна поне визуално. Радиаторната решетка е сменена леко, затворена е и напомня на тази при предишния електрически SUV EQC. От време на време синият цвят тук-там е с приложения в розово злато - но иначе това е напълно нормална V-класа.

Същото и с мястото в автомобила – въпреки че трябваше да се побере батерията от 90 кВтч, наличното пространство остава същото. За тази цел клетките са инсталирани в пространство под пода. Това също носи определен плюс в поведението на колата при шофиране. Просветът не впечатлява, но с EQV не е задължително да излизате извън пътя. И без това няма задвижване на четирите колела, а мощността се изпраща само към предната ос.

EQV със своите 150 кВт / 204 к.с. се нуждае от малко под десет секунди, за да достигне 100 км / ч и развива максимална скорост от 140 км / ч. За малко доплащане от малко под 200 евро, максималната скорост може да бъде увеличена до 160 км / ч.




Водачът на автомобила контролира консумацията на енергия с различни програми за шофиране. С C (сomfort) и S (спорт) се предлага пълна мощност с въртящ момент от 362 Нютон метра. Ако климатикът работи на пълни обороти, естествено обхватът се стопява. 250 километра - повече вероятно не е възможно с динамичен стил на шофиране.

По-икономичните навярно ще избират ниво E се предлагат само 100 кВт / 131 к.с., климатикът работи нормално. При E + става “опасно” ако на пътника му е леко студен. Тъй като тогава отоплението работи ограниченоа и мощността на двигателя се свива почти до 109 к.с. Вместо това енергийният баланс и по този начин обхватът се подобряват.

Водачът може също да повлияе на консумацията на енергия, като използва възстановяването на спирачната енергия. От обикновено “плаване” - тук няма възстановяване - до „шофиране с един педал“, тук всичко е възможно. С последното системата възстановява максималното количество енергия.

Впечатляващо е как този 2,7-тонен ван спира на място, ако пуснете газта навреме. Ако това не ви харесва, можете да настроите регенерацията така, сякаш имате „нормална“ спирачка на двигателя, което може да помогне при прехода от ерата на двигателите с вътрешно горене към електронна мобилност.

За да се намали страхът от недостига на пробег с такова превозно средство, има допълнителни възможности. На първо място е въпросът колко бързо се зарежда такъв електрически автомобил. С EQV са необходими 45 минути, за да имате отново 80 процента капацитет на батерията. При положение че имате на разположение зареждачка за постоянен ток с мощност 110 кВт. Тогава инвестицията може да стане интересна за по-големи таксиметрови паркове или шофьорски услуги.

Всеки, който иска да използва EQV частно като спортен микробус или семеен вагон, ще се радва да има зарядна кутия за стена. Пълното презареждане отнема почти десет часа, преди автобусът на Daimler да е напълно готов за път.

Друг помощник за избягване на страха от недостига на пробег са интелигентните бордови системи, които използват навигационните данни, за да изчислят колко точно ще издържи батерията и къде можете да "зареждате" по маршрута, ако е необходимо. Това е почти стандартно за електрическите автомобили, при EQV също.

Но тук има много повече – оставащият пробегт се показва в реално време при шофирането. Тук за изчисляването се използват данни като натовареноста на трафика, за маршрут (планински или равнинен) и външни температури. Освен това е включен и стилът на шофиране. Ако драйверът е по-бърз, естествено, пробегът намалява.

EQV може да се поръча в два стила на каросерията. "Long" с дължина 5,14 метра и "Extra Long" с 5,37 метра - това превръща уютния шестместен в удобен осемместен автомобил, но обемът на багажника си остава същият - 1410 литра. Шофьорът и пътникът отпред обаче не се чувстват като във фургон или автобус, а по-скоро в лимузина.

За това допринася и 10,25-инчовият инфоразвлекателен екран. Той е част от системата MBUX, с която електрическата V-класа вече е оборудвана. Този таблет или приложението Mercedes me могат да се използват за реализиране на приятни функции като постигане на определена желана температура в колата преди шофирането.

С малко под 70 000 евро бруто (16% ДДС), EQV е в допустимата зона за държавна помощ. Това означава получаване на 7500 евро е-премия. И с това плащате, в зависимост от оборудването, приблизително колкото за V-Class 250d, дизел. С това Mercedes иска с реална цена да предлага алтернатива на двигателя с вътрешно горене.

Технически данни Mercedes EQV 300 (дълъг)

- Дължина / ширина / височина: 5,14 / 2,24 / 1,91 метра
- Електродвигател с мощност 150 кВт / 204 к.с. /пик/ 70 кВт/ 95 к.с. (непрекъснато)
- Въртящ момент: 362 Нм
Капацитет на батерията: 90 кВтч
Време за зареждане: около 10 часа (кутия за стена, 100 процента) около 45 минути (бързо зарядно устройство, 110 kW, 80 процента)
Предно задвижване
- Пробег: до 418 км
- Ускорение: 0 - 100 км / ч за около 10 секунди
- Максимална скорост: 140 км / ч (стандартно)
- Стандартен разход: 28,1 кВтч / 100 км (WLTP)
- емисии на CO2: 0 g / km
- Цена: 69 588 евро Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Авто глобус Smart

Новата SKODA Superb: Флагманът стана още по-добър (Видео)

Мар 21, 2024
Авто Новини Тестове Техника /Technics Екология /Ecology BMW Hyundai Toyota

Прототип на BMW iX5 Hydrogen в практически тест

Мар 19, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Техника /Technics Бизнес /Business Toyota

Toyota C-HR: Вече и като plug-in хибрид - видео

Мар 12, 2024