Opel Stock

Новата Honda JAZZ: Премислено, премерено и технологично (Видео)

 Honda JAZZ 2020

Honda JAZZ 2020

Реклама Peugeot 408
През последните няколко десетилетия, Honda Jazz е сред определящите фактори в сегмента на компактните еднообемни автомобили. Моделът е пословичен със своите скромни екстериорни габарити, със сякаш необхватния обем на интериора си и модулността на вътрешността с основно действащо звено модулните Magic Seats седалки.

Малките автомобили не са на първо място в мечтите за нов автомобил на купувачите през последните няколко години, но както преди, те остават важен продукт за много компании и достъпен начин за преминаване към нова марка. Най-новото четвърто поколение Honda Jazz трябва да бъде много добро, за да върне интереса към малкия автомобил в момент, когато много клиенти избират все по-популярния вариант SUV. В помощ, като плюс на новия модел сега се включва най-новата хибридна технология на японската компания. Новият Jazz е създаден хибриден, като част от по-широкообхватните амбиции на Honda да електрифицира цялото си европейско портфолио до 2022 г. - което означава, че заедно с Honda e и CR-V Hybrid марката има вече три електрически / електрифицирани модела.

Най-новата генерация на Honda Jazz, която присъства официално в България от няколко месеца, въплъщава в себе си най-доброто, изпитано и оценено от потребителите по целия свят, опакова го в симпатичен и модерен екстериор, предлага стилно, функционално и грабващо окото интериорно изпълнение, и въвежда в портфолиото редица високотехнологични решения, с основен акцент върху хибридната задвижваща система. Новият Jazz е пазарно предложение, което се отличава от всички останали на пазара и определено си струва да бъде разгледано при намерение за покупка на нов автомобил.



Защото новият Jazz е празник, който се възползва от най-новите инженерни философии на марката, установени с CR-V Hybrid и скоро пуснатата Honda e. Това означава, че новият Jazz е по-интелигентен, с мек на допир ергономичен интериор, модерна информационно-развлекателна система, заимстваща елементи от Honda e и хибридно задвижване (подобен на CR-V).

По време на нашата среща с новата Honda Jazz, която продължи около 400 километра (270 км магистрала, 70 километра високопланиски път, останалото градско и извънградско), бордовата система отчете разход на гориво от 5 литра на 100 километра и оставащ свободен пробег от около 360 километра. Резервоарът на автомобила е 40 литра.

Основен фактор за постигането на подобен разход на гориво, който при употреба на колата в предимно градска среда би бил значително по-нисък и по всяка вероятност под 4 литра на 100 километра, е изцяло новата и единствена задвижваща система на новия Jazz, а именно неговата двумоторна хибридна e:HEV. С максимална мощност от 109 конски сили и максимален въртящ момент от 253 Нм, тя е съставена от два електромотора, 1.5-литров DOHC i-VTEC бензинов двигател, компактна литиево-йонна батерия и специално разработена нова автоматична трансмисия с интелигентно управление. Автомобилът е в състояние да се ускори от 0 до 100 км/ч за 9.4 секунди и да развие максимална скорост на движение от 175 км/ч.

Предимството е двигателите да работят при оптимална мощност в зависимост от нужното при движението. Например, когато шофирате в градски райони между 0-50 км/ч, Honda изчислява, че до 86% от пътуването може да бъде покрито само с електрическо задвижване, а останалите 14% с хибридно задвижване.

Едно от основните достойнства на хибридната задвижваща система на Honda Jazz е тази, че от водача не се изисква никаква намеса в управлението й. Тя идва с три основни режима на работа, превключването между които се осъществява автоматично от бордовата система на базата на актуалното състояние на заряда на батерията, пътната обстановка и изискванията, които има шофьорът върху пътната динамика на превозното средство.

При достатъчен заряд в батерията, новият Jazz потегля и се движи в 100% електрически режим. Във втория режим- Hybrid Drive, двигателят с вътрешно горене дозарежда батерията, която от своя страна подава момент към електрическата задвижваща система на колата. В третия режим- Engine Drive, задвижването е поверено на двигателя с вътрешно горене, а електрическата мощност остава в резерв и се донатрупва, а при необходимост и използва като допълнително предимство по време на изпреварвания или по-резки ускорения. Новата автоматична предавателна кутия на Jazz предлага допълнителен B-режим на работа, който подобрява дозареждането на интегрираната батерия чрез малко по-агресивно регенериране на енергията по време на движение по инерция. Същият е отлично решение при спускане, като в този случай автомобилът е в състояние да предложи движение в чист електрически режим в продължение на десетки километри.

Бордовата инфо-комуникационна и мултимедийна система на борда на Honda Jazz също е светъл лъч в индустрия, в която масовото е претрупано, трудно за свикване и работа. Навигацията по интерфейса е лесна и интуитивна, присъстват много приятни при натискане хардуерни бутони за допълнително удобство. Подобно е положението и с инструменталният дигитален екран, който поддържа няколко основни режима на подавана като вида информация, а изборът им става чрез един въртящ се бутон, интегриран на стилният двуспицов волан.

Подобно на изцяло новия си електромобил Honda e, новият Jazz също се предлага със системата Honda Personal Assistant, който дава възможност на потребителите да получат достъп до редица редица онлайн услуги и функционалности.

Друго типично за Jazz предимство, което е уникално за модела, е конструкционното решение на Honda да интегрира резервоара в средната част на купето, под предните седалки, като по този начин се постига допълнителен интериорен простор и възможност за разгръщането на пълния потенциал на също така уникалните за индустрията модулни Magic Seat седалки. С възможност за множество различни конфигурации на седалките според моментната необходимост, новият Jazz предлага товарна вместимост, която може да достигне обем от 304 до 1203 литра.

Типично за всички продукти на Honda, и новият Jazz се отличава с върхово оборудване за безопасност. Присъствие тук отбелязва системата за повишаване на безопасността Honda SENSING, която е включена в стандартното оборудване на модела и разполага със система за избягване на удар с функция за разпознаване на пешеходци и велосипедисти, адаптивен круз контрол, система за задържане на автомобила на пътното платно и други. Пасивната безопасност също е на много високо ниво с интегрирани 10 предпазни въздушни възглавници, в това число две странични, интегрирани във външните задните седалки.

Новата Honda Jazz се отличава от конкуренцията си в сегмента и благодарение на изключително различният си интериорен дизайн. Това, което го отличава, е отлично балансирана комбинация между европейски, азиатски и скандинавски решения, които придавата наистина глобално звучене на цялостната концепция. Материалите са приятни за окото и ръката, с контрастни изпълнения и цветове, които допринасят за постигането на усещане за още по-голям простор.

Стандартният комплект оборудване за модела Комфорт /от 46 990 лв с ДДС/ включва Honda SENSING, плюс LED фарове, въздушни възглавници E-Call и електрическа ръчна спирачка. Повече предлага нивото Елеганс /от 48 990 лв/ - сензори за паркиране, 9,0-инчов дисплей на инфотеймънт системата, Honda Connect с Android Auto и Apple Carplay. Топ спецификацията Екзекютив /от 51 990 лв/ добавя много ясна камера за задно виждане, базирана на Garmin система за навигация, индикатори за сляпо петно, интелигентен вход и старт, отопляеми предни седалки и волан. В Crosstar EX се включва всичко по-горе плюс интегрирани релси на покрива и първокласна аудио система.

Шофирането на хибридния модел е спокойно изживяване, добре подготвено за градското движение. Голямата остъклена площ и предно стъкло правят видимостта на кръстовищата далеч по-безопасна от по-конвенционално оформените автомобили, а маневреността е изключителна - особено като се има предвид хибридната система на автомобила с предно задвижване.

Ускорението е пъргаво и осигурява много увереност на светофарните стартове и кръговите кръстовища. Може би най-забележителното в колата е тишината. Honda е положила много усилия в дизайна на шасито, окачването и звукоизолацията и това се вижда и усеща като возене в много по-скъпа кола. Окачването “греши” по посока на меката возия и прави автомобилът толкова добър ... освен ако не ви харесва да летите в завоя с прекомерно висока скорост. Този автомобил определено не е Honda NSX и инженерите с право са се погрижили повече за комфорта, а не за динамичното “пилотиране”.

Новият Jazz представлява голяма стъпка напред в историята на модела, като вече съвсем спокойно може да бъде разглеждан както като отлично решение за ежедневна мобилност в градска и извънградска среда, така и за по-дълги междуградски преходи с продължителни преходи по магистрали. Jazz се чувства и държи отлично както на изпълнен със завои планински път, така и на високоскоростни пътища, като уверено поддържа максимално разрешената по закон скорост с изненадващо нисък разход на гориво. Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Авто глобус Smart

Новата SKODA Superb: Флагманът стана още по-добър (Видео)

Мар 21, 2024
Авто Новини Тестове Техника /Technics Екология /Ecology BMW Hyundai Toyota

Прототип на BMW iX5 Hydrogen в практически тест

Мар 19, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Техника /Technics Бизнес /Business Toyota

Toyota C-HR: Вече и като plug-in хибрид - видео

Мар 12, 2024