Lasurit

Daimler Trucks представи технологична стратегия за електрификация на тежкотоварния транспорт

Daimler Trucks представи технологична стратегия за електрификация на тежкотоварния транспорт

Daimler Trucks представи технологична стратегия за електрификация на тежкотоварния транспорт

Реклама Peugeot 408
Производителят на камиони Daimler Trucks представи своята технологична стратегия за електрификация на товарните превозни средства за градска дистрибуция и международен транспорт. Събитието се фокусира върху технологията за камиони с водородни горивни клети за сегмента на превозите на дълги разстояния, като компанията отново потвърди ангажимента си към целите на Парижката конвенция за опазване на климата.

Камионът Mercedes-Benz GenH2, чиято световна премиера като концептуално превозно средство бе днес, бележи началото на задвижването с клетъчно захранване. С GenH2 Daimler Trucks демонстрира за първи път кои специфични технологии компанията ще развива занапред, така че тежкотоварните автомобили да могат да извършват превози на дълги разстояния с пробег до 1000 км само с един резервоар с водород. Благодарение на използването на втечнен вместо компресиран водород с по-висока енергийна плътност, експлоатационните показатели на автомобила се планира да бъдат сравними с тези на конвенционален дизелов товарен автомобил.

Инженерите на Daimler Trucks базират камиона GenH2 на възможностите на конвенционалния камион за дълги разстояния Mercedes-Benz Actros по отношение на теглителна сила, обхват и производителност. Серийната версия на GenH2 Truck се планира да има брутно тегло на превозното средство от 40 тона и полезен товар от 25 тона. Два резервоара за втечнен водород и мощна горивна клетка ще направят възможни голямата товароносимост и дълъг пробег и ще формират ядрото на концепцията GenH2 Truck. Daimler Trucks планира да започне пробни изпитания на камиона GenH2 през 2023 г., а серийното производство да стартира през втората половина на десетилетието.

Немският концерн представи за първи път и камион, задвижван изцяло от електрическа батерия – Мercedes-Benz eActros LongHaul, който е проектиран да покрива по енергийно ефективен начин редовни пътувания по планови маршрути в комбинация влекач с полуремарке. Daimler Trucks планира eActros LongHaul да бъде готов за серийно производство през 2024 г. Пробегът с едно зареждане на батерията ще бъде приблизително 500 километра.

Освен това с Mercedes-Benz eActros за дистрибуция, който вече беше представен през 2018 г. и се тества интензивно от клиентите в ежедневни транспортни операции, Daimler Trucks ще започне серийно производство на тежкотоварен камион с акумулаторна батерия през 2021 година. Пробегът на eActros с един заряд на батерията значително ще надхвърли този от 200 километра при прототипа.

ххх
Групата Силвър Стар е официален представител на немския концерн Daimler AG за България за марките Mercedes-Benz, SETRA, FUSO и Unimog. Компанията предлага целия спектър от услуги за бизнес и крайни клиенти, в това число продажба и след-продажбено обслужване на нови и употребявани леки, лекотоварни и товарни автомобили и автобуси, както и продажби на резервни части. Дилърските центрове са позиционирани в София, Пловдив, Варна и Бургас. Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Официални вносители- новини Бизнес /Business Honda Volkswagen

Honda Motor Europe обяви кадрови промени

Апр 19, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Официални вносители- новини Електромобили MINI

MINI представя най-новият член на новото семейство на MINI: MINI Aceman по време на Auto China 2024

Апр 19, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Официални вносители- новини Авто глобус BMW

Прецизно, уверено, гъвкаво: тестове на динамиката на управлението на новото BMW X3

Апр 18, 2024