Toyota GR Yaris - с яка история зад гърба си!
Авг 13, 2020
Toyota GR Yaris - с яка история зад гърба си!
Като второто превозно средство, разработено от Toyota Gazoo Racing, новата Toyota GR Yaris носи на собственика си истински живо изживяване на пътя. Трицилиндровият мотор с турбокомпресор развива впечатляващата максимална мощност от 192 кВт / 261 к.с. от 1,6-е си литра ходов обем.
Корените на този най-млад “спортист” на Toyota са в далечната днес 1965-а година. Тогава с модела си 2000GT марката направи старта като първият японски спортен автомобил за пътна и рекордьорска употреба. Докато 2000GT бе построен в сътрудничество със специалиста по спортни разработки Yamaha, днес изследователският и развоен център на Toyota Gazoo Racing Europe GmbH (TGR-E) със седалище в Кьолн-Марсдорф е отговорен за глобалните дейности от подобен род на най-голямата японска автомобилна група.
2000GT предаде концепцията си за мощен редови шестцилиндров мотор и класическо задвижване на задните колела на Toyota Supra, която беше представена през 1978 г. и оттогава насам се прави в пет поколения. Supra (A80) от своя страна вдъхнови развитието на сегашната GR Supra.
Ранните Supra са развити на базата на средния клас спортна кола Toyota Celica, най-продаваното азиатско спортно купе /4,1 милиона бройки/. То премина през седем поколения от 1970 до 2007 г. и също така има редица успехи в автомобилния спорт. Между 1992 г. и 1994 г. Celica GT-Four записа три шампионски титли във WRC и две титли в шампионата за производител.
И най-продаваният автомобил в света, Toyota Corolla, също се “изказа” по въпроса. Той имаше спортни “роднини”, които се утвърдиха сериозно в дрифта и ралито, като например семейството Corolla Coupe (AE86), представено през 1983 г. със специално разработено задвижване на задните колела.
Независимо дали като Corolla Coupe GT или като Тrueno и Levin, спортистът, познат като Hachi-Roku – на японски „8-6“ - все още е култов. Зад гърба на Toyota GR Yaris има сложна и дълга история, история на победителите в Toyota, по които е работено от много народ заедно с много технически разработки. За да го има това, което Toyota Gazoo Racing отстоява днес. Назад
Корените на този най-млад “спортист” на Toyota са в далечната днес 1965-а година. Тогава с модела си 2000GT марката направи старта като първият японски спортен автомобил за пътна и рекордьорска употреба. Докато 2000GT бе построен в сътрудничество със специалиста по спортни разработки Yamaha, днес изследователският и развоен център на Toyota Gazoo Racing Europe GmbH (TGR-E) със седалище в Кьолн-Марсдорф е отговорен за глобалните дейности от подобен род на най-голямата японска автомобилна група.
2000GT предаде концепцията си за мощен редови шестцилиндров мотор и класическо задвижване на задните колела на Toyota Supra, която беше представена през 1978 г. и оттогава насам се прави в пет поколения. Supra (A80) от своя страна вдъхнови развитието на сегашната GR Supra.
Ранните Supra са развити на базата на средния клас спортна кола Toyota Celica, най-продаваното азиатско спортно купе /4,1 милиона бройки/. То премина през седем поколения от 1970 до 2007 г. и също така има редица успехи в автомобилния спорт. Между 1992 г. и 1994 г. Celica GT-Four записа три шампионски титли във WRC и две титли в шампионата за производител.
И най-продаваният автомобил в света, Toyota Corolla, също се “изказа” по въпроса. Той имаше спортни “роднини”, които се утвърдиха сериозно в дрифта и ралито, като например семейството Corolla Coupe (AE86), представено през 1983 г. със специално разработено задвижване на задните колела.
Независимо дали като Corolla Coupe GT или като Тrueno и Levin, спортистът, познат като Hachi-Roku – на японски „8-6“ - все още е култов. Зад гърба на Toyota GR Yaris има сложна и дълга история, история на победителите в Toyota, по които е работено от много народ заедно с много технически разработки. За да го има това, което Toyota Gazoo Racing отстоява днес. Назад
Галерия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Нови Модели Коли
Авто глобус
Електромобили
Volkswagen