Lasurit

Indian Motorcycle® стъпи в България с най-големия мотоцентър в региона

Indian Motorcycle® стъпи в България с най-големия мотоцентър в региона

Indian Motorcycle® стъпи в България с най-големия мотоцентър в региона

Реклама Skoda Stock
С пищна официална церемония бе открит първият официален мотоцентър на Indian Motorcycle® в България. Най-старата американска мотоциклетна марка Indian Motorcycle® се представлява ексклузивно у нас от Indian Motorcycle® България и освен цялата гама мотоциклети и резервни части се предлагат дрехи и аксесоари на марката, както и няколко уникални за страната услуги за обслужване на мотористи.

На церемонията, водена от Орлин Павлов и Силвия Радулова, присъстваха Ангел Попов, зам.-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Кристиан Кръстев, зам.-кмет на София, Младен Младенов, кмет на община Връбница, представители на медиите, мотоклубовете, състезатели, популярни личности и почитатели на мотоциклетите. Една от основните атракции бе мотодефиле с гамата на Indian Motorcycle®. По червения килим преминаха FTR 1200, Scout, Scout Bobber, Roadmaster, Springfield, Challenger и Chieftain. След тях по килима преминаха модели с актуалната колекция облекло на Indian Motorcycle®.

Кристиан Кръстев, зам.-кмет по направление “Транспорт и градска мобилност" в Столична община: „Като заместник кмет на София с отговорност за транспорта съм наясно колко още много има да бъде свършено на територията на нашия град по отношение на мотоциклетите. Този център е разположен далеч от центъра и няма да затрудни по никакъв начин всекидневния живот на софиянци. Но в града ни собствениците на мотоциклети са изложени на по-голям риск, в сравнение с автомобилите. Затова мислим постоянно как да ги облекчим със законодателни инициативи. Сред тях е предоставяне на специализирани места за паркиране за мотоциклети на територията на общината. Желанието ни е с провеждането на работни групи да разберем от самите мотористи къде според тях са най-подходящите места за паркиране.

Също така се дискутира допускане на мотоциклетите в автобусните ленти. Работим в тясно сътрудничество с Българската федерация по мотоциклетизъм и клубовете, за да повишим безопасността на мотоциклетистите. С откриването на този център се надявам да се подобри техническото състояние на мотоциклетите у нас, както и уменията на мотористите.“
Младен Младенов, кмет на община Връбница: „Уважаеми дами и господа, скъпи гости и мотористи. За мен е чест да приветствам най-мащабната инвестиция в мотоциклетния сектор за годината на територията на община Връбница. Както сте забелязали при пристигането си, около нас има няколко големи инвестиции, направени през годините, което доказва, че общината ни предлага подходящ терен и инфраструктура.

Indian Motorcycle е американска легенда, мотоциклети, които са карани от холивудски звезди, разпалващи страст и клубна култура. Пожелавам на всички този център да се превърне в тяхното любимо място за посещение преди всяко едно ново приключение с мотоциклетите.“
Дейността на Indian Motorcycle® България ще предоставя 5% от оборота на всички предлагани услуги на инициативата на Widows Sons Bulgaria – „Даряваме Вяра, надежда и още нещо“. Инициативата е в помощ на различни нуждаещи се семейства, деца без родителска грижа, възрастни хора и всички тези, за които се грижи организацията. Също така ще поеме безвъзмездно поддръжката и грижата за мобилния безплатен медицински кабинет и всички други превозни средства обслужващи кампанията.

А останалата част от мотоцентъра – „Клуб 333“, ще предоставя 5% от оборота си на инициативата на Българската федерация по мотоциклетизъм – „Помощ на две колела“. Инициативата е в помощ на крайно нуждаещи се братя мотористи и техните семейства изпаднали в нужда в следствие на злополука или друга причина. По време на събитието бяха събрани 4641 лв. за благотворителност за двете инициативи. Всеки желаещ да дари получи фланелка.
Мото центърът е създаден от мотористи за мотористи, за да се насладят на максималното удоволствие от притежанието на мотоциклета.

КОМПЛЕКСЪТ
Мотоцентърът на Indian Motorcycle® България и Клуб 333 се състои от шоурум, сервизи, пункт за ГТП, мотомивка, мотохотел, мотооказион, отдаване на мотоциклети под наем, мотокафе, лаундж бар и нощен клуб с музика на живо. Общата площ на центъра е 4 декара, а застроената - 1200 кв. м, от които 80 кв. м. магазин за дрехи и аксесоари. Дизайнът е изцяло съобразен с високите изисквания на Indian Motorcycle®, използван е гранит и естествени материали в естествената им форма.

Indian България има амбицията да пренесе лидерския дух на обслужване и отношение към моторите на Indian Motorcycle® у нас, независимо от тяхната марка и модел, в услугите, които ви предлагаме, за да може да се наслаждавате на удоволствието от своето пътуване. Г-н Юрий Иванов, управител на Indian България: „Днес откриваме мотоцентър Indian България, който вярваме, че ще събере на едно място всички мотоциклетисти. Предлагаме най-комплексната услуга на пазара от покупката, сервизирането, и съхранението на мотоциклета до грижа за моторите, техническият им преглед, застраховката и най-вече доброто настроение и безопасността на всички мотористи.

Особено внимание сме обърнали на детайлно и професионално обслужване, идентично с качеството на мотоциклетите Indian. Освен пълната гама мотоциклети предлагаме резервни части, облекла и аксесоари от производителя за моделите на Indian Motorcycle®, Victory Motorcycles®, както и цялата гама на Polaris Industries®. В центъра ще получите консултация от специално обучения ни екип. И висококачествен гаранционен и извън гаранционен сервиз. За собствениците на всички други марки има обособен отделен специализиран сервиз, както и гумаджийски сервиз.

Центърът разполага също с първата в страната специализирана мото мивка, пункт за ГТП и застрахователен брокер, който е на разположение за консултации относно всичко свързано с мотоциклета по стандартите на Indian Motorcycle®. Предлагаме различни възможности за финансиране , а също и опция за обратно изкупуване на мотоциклет от собственика с възможност за приспадане на сумата под формата на първоначална вноска за новия мотоциклет Indian.“

Центърът предлага най-комплексната услуга на пазара без аналог от покупка, наем, сервизиране, постоянен технически контрол, хотел за мотоциклета, грижа за гумите и за козметичния вид до грижа за свободното време и участие в различни мероприятия. Всички собственици на Indian Motorcycle® ще имат възможността да станат част от новосъздадения клуб Indian Motorcycle Riders Group Bulgaria, с което ще запазят своето ексклузивно място в световната общност на Indian Motorcycle®, ползвайки всички предимства като отстъпки от услугите на комплекса и специална сервизна поддръжка, които Indian България предлага.

Покупка и възможности за финансиране
Комплексът предлага пълната гама мотоциклети, резервни части, сервиз, облекла и аксесоари на производителя. Всеки един наш клиент получава консултация от специално обучения ни екип по стандартите на Indian Motorcycle®, за да направи правилния избор. Предлагаме възможност за лизинг през лизингова компания, алтернативни форми на финансиране, както и стоково финансиране на специални за клиентите условия. Също така предлагаме обратно изкупуване на мотоциклет от собственика и приспадане на сумата под формата на първоначална вноска за новия мотоциклет Indian Motorcycle®. Центърът ще отдава мотоциклети под наем, ще извършва оценка на стойността на машината и моментното му техническо състояние.

Резервни части
Предлагаме всички видове резервни части за моделите на Indian Motorcycle®, също Victory Motorcycles® и цялата гама на Polaris Industries. Отделно Клуб 333 предлага резервни части за всички други марки и модели мотоциклети, АТВ и УТВ.

Обслужване
Ще извършваме всички сервизни дейности по гаранционно и извън гаранционно обслужване на мотоциклети, продукти на Polaris Industries, както и извън гаранционен сервиз на всички други марки и модели мотоциклети. Разполагаме с два сервиза за мотоциклети от другите марки. Имаме сервиз за гуми, както и зона за ГТП. Центърът предлага още една ексклузивна за България услуга - специализирана мивка за мотоциклети и козметичен център. Гарантираме, че грижата за клиента и обслужването на Indian Motorcycle® ще бъдат получени от собствениците и на други марки мотоциклети, които обслужват нашите специалисти.

Хотел за мотоциклети
Специализираната услуга представлява грижа за мотоциклета ви по всяко време. Когато сте на почивка, когато не го използвате през зимата или когато сте в леглото, ще знаете, че мотоциклетът ви е в правилните ръце и ще бъде редовно проверяван и обслужван от специалистите на Indian България. Акумулаторът ще бъде редовно зареждан, гумите проверявани, а когато ви е необходим за път ще бъде винаги готов и сигурен за вас. Също така ще обслужим напълно мотоциклета ви преди да поемете на път и приключение с него. Измиването, гресирането и проверката оставете на нас, докато отпивате от сутрешното кафе в бар Indian в търговския ни център.

ИСТОРИЯТА
Indian Motorcycle® е най-старата американска мотоциклетна компания и една от най-старите в света. Създадена е през 1901 и до 1953 произвежда легендарните мотори в Спрингфийлд, Масачузетс. Първоначалното име е Hendee Manufacturing Company, а през 1911 г. Indian Motorcycle® печели тройна победа на остров Ман в най-престижното пистово улично състезание Tourist Trophy. Тогава Indian Motorcycle® е най-големият производител на мотоциклети в света, а най-популярните модели са Scout и Chief. През 2011 г. компанията е закупена от Polaris Industries. Гигантът производител на приключенски машини осигурява нужния финансов ресурс за възкръсването на легендарния бранд и днес той се радва на огромна популярност.

- 1897: ражда се легендата
Джордж М. Хендий основава компания за производство на велосипеди с име Hendee Manufacturing Company. Продуктите носят имена като Silver King, Silver Queen и American Indian, който постепенно става по-популярен като Indian и се превръща в основния модел на Hendee.
- 1900: първият моторизиран велосипед става първия американски мотоциклет
Хендий е промоутър на състезания и бивш шампион при мотоциклетите. През 1901 г. наема Оскар Хедсторм, който да създаде колела с бензинов двигател, с които да участва в състезания. Машината, която се оказва мощна и надеждна, бързо създава репутация за компанията. Същата година се основава първият завод на компанията в центъра в Спрингфийлд.
- Първият Indian Motorcycle® е продаден на дилърство през 1902, а по-късно същата година Indian Motorcycle ®печели ендуранс състезание от Бостън до Ню Йорк, което е и състезателен дебют за компанията. Пилотите на компанията печелят състезанията наред и затвърждават репутацията на Indian Motorcycle®.
- 1903: Съоснователят на компанията и главен инженер Оскар Хедсторм пилотира един от мотоциклетите си за нов световен рекорд за скорост – 90 км/ч. Печели и ендуранс състезанието от Ню Йорк до Спрингфийлд и обратно.
- 1906: Джордж Холдън и Луис Дж. Мюлер преминават с Indian Motorcycle® от Сан Франциско до Ню Йорк за рекордните тогава 31 дни и половина без нито един механичен проблем. Същата година е произведен първият мотор V-twin. Версия на състезателния двигател е поставена на клиентски мотор за моделната 1907 г., така 633-кубиковият 42-градусов агрегат става първият сериен американски V-twin мотоциклетен двигател.
- 1907: Американецът Т. К. Хейстингс участва с Indian Motorcycle® на състезание по издръжливост във Великобритания на 1000 мили.
- 1910: Рекорди и иновации Второто десетилетие на 20-ти век е ера на технологични иновации и технологии от Indian Motorcycle®, сред които са вилка с листов ресор, автоматична маслена помпа, 2-степенна трансмисия, степенки, стартиране с манивела, задно окачване с въртящо рамо, първият електрически стартер за мотоциклет, електрически фар, легендарният 1000-кубиков мотор Powerplus и логото на Indian Motorcycle®.
Нововъведенията водят до нови висоти и счупени рекорди.
- 1913: Продадени са 32 000 мотоциклета, нов рекорд.
- 1914: Ървин “Кенънбол” Бейкър кара от Сан Диего до Източния бряг за рекордните 11 дни, 12 часа и 10 минути.
- 1915: Ървин “Кенънбол” Бейкър дава най-бързо време в състезанието на Трите флага, от Канада до Мексико през Калифорния, което минава за три дни и половина.
- 1916: Съоснователят Джордж Хендий напуска поста президент на компанията, а през 1917 САЩ влизат в Първата световна война. Голяма част от продукцията на Indian Motorcycle® е за военни нужди. Като резултат продажбите спадат значително. Компанията осигурява и 50 000 мотоциклета за армията от 1917 до 1919, повечето от тях са базирани на Indian Powerplus.
- 1920: Ражда се името Indian Motocycle Company®
В началото на 20-те години на 20-ти век Indian Motorcycle® пуска на пазара няколко легендарни модела. През 1920 идва Indian Scout. Бърз, надежден и маневрен, много желан от начинаещи байкъри. След него през 1922 идва бестселърът Big Chief (1923) и Prince (1925), а след покупката на Ace Motor Corporation и моделът Ace (1927).
През 1923 компанията променя името от Hendee Manufacturing Company на Indian Motocycle Company®, без “r” в наименованието.
Indian пуска легендарния мотор V-twin 750 куб. см през 1927. По-голямата версия за Scout се счита за един от най-добрите двигатели, създавани някога от Indian.
- 1930: Годините на Голямата депресия
През 1930 Елютер Пол Дю Пон продава акциите си от DuPont Automobile на Indian Motorcycle® и купува голяма част от собствеността на Indian Motorcycle®. Дю Пон освобождава голяма част от ръководството на компанията и поставя за шеф Лоринг Ф. Джоу Хосли. Под неговото управление Indian Motorcycle® започва отново да вади нови модели всяка година, започвайки с Model 203 Scout и Scout Pony през 1932, след което Sport Scout през 1934.
В тези години обаче лошото състояние на икономиката спира продажбите на мотоциклети. Въпреки това компанията продължава да търси перфектност и през 1936 вади Four с “обърнатия” 4-цилиндров двигател с дизайн, при който изпускателният клапан е над всмукателния. Излизат и модели, в които инструменталния панел е върху горивния резервоар.
Ед Крец печели първото състезание Дайтона 200 със състезателен Indian Sport Scout през 1937. На следващата година клуб на Indian Motorcycle® от Стърджис с име Jackpine Gypsies организира състезанието Black Hills Classic. Надпреварата прераства в Стърджис моторсайкъл рали.
- 1940: Светът отново е във война, а Indian Motorcycle® служи на родината
От 1940 до 1945 фокусът на Indian Motorcycle® е военна продукция за съюзниците по времето на Втората световна война. Първата поръчка е за мотоциклети за френската армия, а от 1941 Model 841 се доставя за американската армия. За частни клиенти са произведени много малко мотори.
През 1945 братята Дю Пон продават компанията на Ралф Б. Роджърс, който купува още Torque Manufacturing Co. Целта му е да привлече талантливия инженер Дж. Бригс Уийвър, който преди това е работил за Indian Motorcycle® и за Torque прави няколко модела, които Роджърс иска да произвежда под името Indian Motorcycle®.
Първата гама след войната включва само Indian Chief, след като производството за клиенти е възобновено. През 1948 излиза 440 -кубиковия вертикален туин мотор в Indian Scout и 220-кубиков вертикален едноцилиндров Indian Arrow, които трябва да се конкурират с олекотените мотори на чуждестранните компании.
- 1950: Доминация в световните състезания
Indian Motorcycle Wrecking Crew е създаден от легендарните пилоти Боби Хил, Бил Туман и Ърни Бекмън в края на 40-те. В началото на 50-те те вече доминират на дъртрак и писта. Печелят три поредни победи в Спрингфийлд Майл. Хил печели през 1951 и 1952, а Туман през 1953. Тримата също така печелят титли и точки във всички големи състезания в страната.
Джон Брокхаус сменя Ралф Б. Роджърс като президент на Indian Motorcycle Company през 1950. За съжаление Indian Motorcycle Manufacturing Company прекратява производството на всички модели през 1953. През 1955 Brockhouse Engineering купува правата върху името Indian Motorcycle® и продава внесени модели Royal Enfield под логото на Indian Motorcycle до 1960.
- 1960: Историческият рекорд на Бърт Мънро
През 1967 новозеландецът Бърт Мънро, на 68-годишна възраст, записва нов официален рекорд за скорост — 296 км/ч и неофициална максимална скорост от 331 км/ч, карайки модифициран Indian Scout Streamliner от 1920 на соленото езеро в Бонвил, ЮТА.
Мънро записва няколко рекорда за скорост през 40-те в родината си, а през 50-те неговият Scout е твърде бърз за трасетата в Нова Зеландия. Затова решава да отиде и да се пробва в Бонвил. Участва 9 пъти и записва рекорди в три от годините, като най-значимото му постижение е от последната му поява там — през 1967. Бърт Мънро влиза в Залата на славата на AMA през 2006.
- 1970: Краят на една ера
Легендарният състезател, дилър, издател, промоутър на състезания, автор и производител на мотоциклети Флойт Клаймер прави всичко възможно да възроди Indian Motorcycle® от 1963. Но почива в резултат на сърдечен удар през 1970. Адвокатът му Алън Нюмън придобива правата върху името Indian Motorcycle® и продължава да продава малки мотори, повечето от които произведени в Тайван и с работен обем от 50 до 175 куб. см. Също така се ребрандират и италиански малки мотори. Продажбите спадат и операциите са прекратени през 1977.
- 1990: Възкръсване на марката и връщане на славата
Продукцията на Indian Motorcycle® е възобновена през 1998. Сливане на 9 компании формира Indian Motorcycle Company of America (IMCA), а заводът е в Гилрой, Калифорния. IMCA произвежда Chief, Scout и Spirit, двигателите са на S&S Cycle, Inc.
- 2000: Несигурно бъдеще за първата американска мотоциклетна компания
През 2003 Indian Motorcycle Company of America прекратява производството. Бъдещето на първата американска мотоциклетна компания е несигурно. Но нещата се обръщат през 2008, когато Stellican Ltd., частна инвеститорска компания от Лондон, купува активите на Indian Motorcycle и създава нов завод в Кингс Маунтин, Северна Каролина. От 2008 до 2011 са произведени голямо количество Indian Chief с V Twin мотор и 1721 куб. см. През 2011 Stellican продава Indian Motorcycle® на Polaris Industries.
- 2010: Легендата става по-силна от всякога Второто десетилетие на новия век е време за растеж на Indian Motorcycle®. Пътят към блестящо бъдеще е начертан от технологични иновации, партньорства и разрастване на гамата с автентични и легендарни мотоциклети.
- 2011 — Polaris Industries придобива Indian Motorcycle®.
- 2013 — Представени са изцяло новите Chief Classic, Chief Vintage и Chieftain.
- 2013 — Indian Motorcycle® представя мощния нов Thunderstroke 1819 куб. см V-Twin двигател.
- 2014 — Motorcycle.com обявява Indian Chief за Крузер на годината за 2014, титли печелят също Chief Classic и Chief Vintage.
- 2015 — Indian Motorcycle® подписва дългосрочен договор с Veteran Charity Ride в Стърджис.
- 2016 — Името Indian Motorcycle® прави официално завръщане в професионалните състезания на дъртрак с публичния дебют на Indian Scout FTR750. Indian Motorcycle® си партнира с Jack Daniels и Klock Werks Kustom Cycles за създаването на първата лимитирана серия Indian Springfield Limited Edition Jack Daniels и Chief Vintage.
- 2017 — Лий Мънро чества годишнината от рекорда на чичо му Бърн Мънро от 1967 с пилотиране на модерен Scout с име Spirit of Munro на соленото езеро в Бонвил. Постига 306 км/ч. Пилотът на Indian Wrecking Crew Джаред Мийс печели шампионата American Flat Track Championship в първата година с официално заводско участие за компанията от 60 г. насам.
- 2018 - Indian Motorcycle Racing и Джаред Мийс печелят две поредни титли в шампионата American Flat Track Twins на дъртрак. Представен е FTR 1200, вдъхновен от FTR750. Мотор, роден от състезанията на дъртрак, сега се предлага за обикновените пътища и улици в града.Травис Пастрана прави римейк на най-известните скокове на Ивъл Кънивъл, някои сред които над фонтана на Caesars Palace в Лас Вегас. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Мотоциклети Техника /Technics

3-колесен верижен мотоциклет не се плаши и от най-жестокия терен!

Апр 19, 2024
Авто Новини Мотоциклети Спорт

Yamaha реорганизира спортната си дейност

Апр 18, 2024
Авто Новини Мотоциклети BG Авто Bentley BMW Honda KTM Peugeot Suzuki

Над 70 премиери, нови марки и дебюти на мото пазара в България

Апр 17, 2024