New Dacia Duster

Plug-in или мек хибрид - кое е по-добре?

Авг 03, 2020
Plug-in или мек хибрид - кое е по-добре?

Plug-in или мек хибрид - кое е по-добре?

Реклама Peugeot 408
Специално за auto-press.net от Рудолф Хубер, Global Press, Гросгерау, Германия

Колко голямо участие е добре да има електрическо задвижване в хибридния силов агрегат? Достатъчно ли е икономичният мек хибриден дизел - или трябва да е зареждаем хибрид? Решихме да видим кой метод на електрификация подхожда към кой профил на мобилност.

Електрификацията на нашата мобилност е продължаващ проблем. Но има много начини една кола да бъде възможно най-екологична. Например, Kia оборудва семейството Ceed с различни варианти с участието на електричество. Какво могат да предложат те в ежедневието? Двойният ни тест на Ceed Sportswagon с plug-in и мек хибриден дизел бе предназначен да отговори на тези въпроси.

Първо се занимахме със спортното комби с щепсел. Задвижва се от 1,6-литров бензинов двигател със 105 к.с., от електрически мотор с мощност 60,5 к.с. или пък и двата заедно с обща мощност на системата от 141 к.с. Въртящият момент тук е по-важен за мощното дърпане. При 265 Нм това е на разположение между 1000 и 2400 оборота в минута. Предното предаване се поддържа от шестстепенна трансмисия със сдвоен съединител в доста приятна комбинация.

Обещаните 60 километра чисто електрически обхват могат да бъдат постигнати само с изключително внимание. Реалистични за нормалното каране на автомобила са от 45 до 50 километра. Можете да направите нещо с него в ежедневието - особено ако ви е лесно да зареждате батерията от 8,9 кВт. Това отнема най-малко два часа от нула до 100 процента на 240 волтова станция, която може да достави 3,3 кВт енергия.

При подходяща употреба с редовно презареждане и при работа на къси разстояния,резултатът е до 1,3 литра гориво и до 11,2 кВт електроенергия на 100 километра. Логично нещата растат при дълги пътувания. Първо резервоарът за електричество се изпразва до голяма степен, след това бензиновият двигател изразходва около 4,5 до 6,5 литра на 100 километра. Това намалява страхът от малък пробег с оглед на 37-литровия бензинов резервоар.

В допълнение, корейското комби предлага много място за пътниците, с 437 литра, (625 литра). Експлоатационните му показатели са прилични - 195 км/ч максимална скорост, 10,8 секунди за спринта от място до 100, на фона на пищни комфорт и оборудване за безопасност. Друг голям плюс е премията 7210 евро, която се приспада от базовата цена на Plug Sportswagon Spirit от 35 277,65 евро.

Следващият на “пангара” е по-мекия вариант на електрификация. В Ceed Sportswagon 1.6 CRDi Eco-Dynamics + с 48-волтова електрическа система и литиево-йонна батерия със стартов генератор с мощност 12 кВт комбинира функциите на електродвигател и алтернатора. Тук се поддържа задвижването, когато се ускорява и се генерира електричество, което гарантира високоефективно оползотворяване на енергия, според Kia. Електронното управление гарантира безпроблемни преходи между режим на задвижване и зареждане.

В сравнение с предишните дизелови двигатели, емисиите на CO2 са намалени с до 10,7 процента. Мекият хибриден дизел изразходва средно 4,4 литра на 100 километра. И накрая, една реалистична индикация, според опита на теста. Ако се задържате малко от работа с педала на газта в много градски участъци, където често се спира и ускорява с поддръжка на елмощността, лесно можете да останете доста под петте литра.

По време на дългия път разходът се увеличава до около шест литра, но при по-високите скорости нещата започват да вървят нагоре. Тук динамиката също е прилична - 10,1 секунди от 0 до 100 км / ч, максимална скорост 198 км / ч. Изводът е че мекият хибриден дизел с 50-литровия си резервоар е правилно класифициран в клас на ефективност А. Във версията Spirit корейската машина се предлага от 30 160 евро.

И така, кой да вземем? Ако става въпрос само за цената, втората комбинация е точно с 2092,35 евро по-евтина. Но това не може да бъде решаващият критерий за крайното ни решение за покупка. Профилът на мобилността ви, който трябва да бъде обхванат с колата е по-важен и водещ за избора.

Практически, еднакво за семейството или за бизнеса, ако има много пътувания в градски райони и налична зарядна стенна кутия в гаража, зареждаемият хибрид се вписва перфектно. За тези, които често изминават дълги разстояния, имат малко желание или възможност да презареждат батериите си и оценяват наистина приятната лека хибридна технология с нейните благоприятни стойности на разход на гориво и като цяло предимствата на дизеловото задвижване пък пасва добре електрифицирания дизел.

И двете версии на задвижването, разбира се, се предлагат и в другите варианти на на компактното семейство Ceed - така че всеки може да получи превозното средство, което му подхожда на неговия начин на живот. Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Авто глобус Smart

Новата SKODA Superb: Флагманът стана още по-добър (Видео)

Мар 21, 2024
Авто Новини Тестове Техника /Technics Екология /Ecology BMW Hyundai Toyota

Прототип на BMW iX5 Hydrogen в практически тест

Мар 19, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Техника /Technics Бизнес /Business Toyota

Toyota C-HR: Вече и като plug-in хибрид - видео

Мар 12, 2024