Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2020 11:19 - 2500 Евро Минимална Заплата, 1000 Евро Пенсия
Автор: grainis Категория: Бизнес   
Прочетен: 1787 Коментари: 11 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Производство и експорт на Водород с вода от Дунава и евтина ел. енергия от АЕЦ Козлодуй ( плюс в бъдеще от Белене и други нови АЕЦ и ВЕИ) би осигурило приходи от над 100 млрд евро на година и възможност за поетапно въвеждане на минимална заплата от 2500 евро и минимална пенсия от 1000 евро, плюс условен базов доход от 600 лв. на всеки нуждаещ се, плюс безплатни ваучери за храна, подслон, облекло, лечение, отопление, транспорт, почивка и др. 

Цената на Водорода в момента е 14 долара на килограм, търсенето е 60 млн. тона годишно и расте с 10%/год.

Такава инсталация ще произвежда също така Кислород (търсенето е 360 млн.т), водород-хибрид (SOH, MOH), Базалто-Фибърен Композит (basalt.alle.bg), въглеводороди и редица други продукти.

България има реалната възможност да се нареди до най-развитите световни икономики, до 2030 година.

https://hytechfund.alle.bg



Гласувай:
3



1. dobrodan - Илюзиите свършиха отдавна.
31.07.2020 19:36
Не е ясно дали ще има България до 2030 година.
Шейсет милиона тона водород от вода може да си произведе и арабска държава.
цитирай
2. grainis - България и Водород
01.08.2020 08:05
Шейсет милиона тона водород НЕ МОЖЕ да произведе арабска държава тъй като ще им е нужен дебит от безплатна прясна вода колкото този на Дунава, в българската част, за 10 години.

Могат да ползват обезсолена морска вода, но тогава себестойността ще скочи много над пазарната цена.

В арабските страни цената на един литър обезсолена питейна вода е 5 долара .

България е благословена с 96 реки и 3000 язовира, плюс два пъти повече подземни води.

Консумацията на водород в света ще расте главоломно и това е златен шанс за нас да развием водородна икономика - не само за производство и експорт на водород, но и на водородни системи - двигатели, турбини, термоинсталации, химически и други производства, които да ни донесат гигантски приходи и да ни наредят сред водещите световни икономики.

Населението на България към 2030 година ще стане над 10 милиона човека - повечето емигранти ще се върнат, плюс още няколко милиона висококвалифицирани чужденци ще се заселят за постоянно тук.

hytechfund.alle

цитирай
3. dobrodan - Цената на литър обезсолена морска вода ще е толкова, колкото
01.08.2020 11:25
са навити да плащат арабите и не е в пряка зависимост от производствените разходи. Ония енергия имат много, даже и слънчева.
Водородната енергетика пак ще ни доведе до парния двигател.
Оставяме встрани въпроса колко държави в света има с реки и ледници от прясна вода.
Вода има, ако има гори. Нашите са на привършване.
Въпросът със съхранение и пренос на водорода по безопасен начин няма решение. Поне засега.
Поздравления за усилията иначе :). Да, също и за оптимизма. Населението на България ще стане и над десет милиона, но етнически това няма да са българи.
цитирай
4. grainis - Винаги си струва да си добре информиран, за да не ставаш за смях.
01.08.2020 13:19
Явно нямаш никаква представа каква е цената на инвестицията и амортизационните отчисления на една инсталация за обратна осмоза, плюс дейонизация на морска вода.

Водородът има общо с парния двигател колкото локума с локомотива.

Прясна вода има на много места по света, но само в България има ниско-енергийна водно-електролизна (LPWЕ) клетка и технология за евтин добив с минимална инвестиция. - fuels.alle .

Едно е да ти излизат инвестиционните и производствени разходи 10 долара на килограм, съвсем друго е да ти излизат 90 цента на килограм.

С нашата технология себестойността може да падне и под 0,10 долара на килограм, което ИЗБИВА всяка конкуренция.

Нашите ГОРИ имат капацитет на добив от 1,5 милиона кубика на година но реалният добив е 500 000 кубика. Останалото гние на корен.

Въпросът с безопасно съхранение и пренос на водород ИМА РЕШЕНИЕ и то се нарича Модифицирана Кислородно-Водородна Стехиометрична Газова Композиция или MOH Gas, патентован през 2008 и 2011 в Япония като OHMASA GAS.

Този газ НЕ МОЖЕ да бъде възпламенен от електростатична ИСКРА при нормални STP условия.
Също така не показва вредните свойства на водорода като ТЕЧОВЕ и през най-стегнатите уплътнения, проникване, дифузия и окрехкотяване /embrittlement/ на материалите.

МОН се компресира безопасно и над 1,000 атм., и се ВТЕЧНЯВА по-лесно и икономично от Водорода - при 1бар/-178гр.С. По-плътен е 2,5 пъти от Водорода.

МОН може да се компресира и транспортира и съхранява без проблеми в съществуващите газопроводи, съдове и складове.
Екстракция на чист Водород се извършва в крайната точка на потребление, ако се налага - за захранване на Водородни Горивни Клетки или друго.

Вече има ХИЛЯДИ водородни автомобили на пазара с водородни бутилки под налягане, с над 700 атм. и досега няма НИТО ЕДИН инцидент.

В същото време има СТОТИЦИ инциденти с автомобили на батерии, да не говорим за такива с петролни горива, които са хиляди.

Така че водородът, освен най-чисто, е и НАЙ-БЕЗОПАСНОТО гориво.
цитирай
5. grainis - Етнически българи
01.08.2020 13:25

Не виждам американците да имат проблем с факта, че на територията на САЩ живеят над 200 етноса.

Когато засвири химна, всички до един скачат на крака, хващат се за сърцето, просълзяват се, и пеят.

Българите сме вече над 16 милиона по целия свят.

Убеден съм, че когато минималната заплата у нас стане 2,500 евро, поне 3 милиона от 9-те които живеят навън, ще хукнат презглава да се връщат.

Аз няма да имам никакъв проблем, ако главният ми инженер е германец, а не българин.
цитирай
6. dobrodan - Аз претенции за инженер нямам, но кому е нужно да разлага прясна вода,
01.08.2020 15:37
като солената се поддава на електролиза много по-лесно?
Господин инженер, обяснете ми като на прост човек какъв агент ще ползвате за топлинното разширяване на горящия водород в бутално-цилиндровата група на днешния коляно-мотовилков двигател с вътрешно горене, моля?
Относно горите имах предвид, че където гората е изсечена, водата пресъхва.
Това с налягане на водорода 700 атмосфери при съхранение не е добра идея. Стойността не е ли прекалено висока? Дизелов двигател колко атмосфери налягане развива при работен ход и пълно натоварване? Вие предлагате да разлагам водата в резервоара по определен начин и горя отново смес от водород и кислород, като преглеждам страниците за MOH Gas..... На едни определени сайтове горивни клетки да искаш, но на практика....нямаааа.
А точеца за разлагането откъде го взехме? Или получаваме повече енергия при горенето от вложената при разлагането? Много добре! :):):)
Кога ми вкарате втечнен газ (какъвто и да бил) при 1000 атмосфери налягане в съществуващата газопреносна мрежа, обадете се да ви пратя шише уиски.
Задавам въпроси като пълен лаик. Любопитен съм ако един инженер почне да ви задава такива, какви отговори ще давате?
Етнически проблем в България има. От Германия може и да не се вижда, разбирам.
Килограм водород го добихте за 0,15 лв ??????
Спирам дотук. Успех с предприятието.
цитирай
7. grainis - НА СВЕТЛИННИ ГОДИНИ ОТ ИНЖЕНЕРСТВОТО
01.08.2020 16:05
По принцип нямам време да отговарям на дилетантски въпроси , още повече забъркани в невероятен миш-маш, но ще направя изключение.
Никъде не споменавам да се гори водород в ДВГ. Не че не може, но двигателят трябва да се преустрои с металокерамични части, което е много скъпо.
Идеята е да се гори МОН газ, което е твърде различно от чистия водород. МОН може да се гори перфектно в ДВГ с метанова газова уредба.
Водород от морска вода не се прави, защото в нея има морска сол - натриев хлорид, и при електролиза се отделя голямо количество силно токсичен ХЛОР.
Освен това морската вода - в Черно море например, съдържа висок процент сероводород, който е също силно токсичен.
В зависимост от конкретния състав на конкретното място е възможно морската вода там да съдържа редица други агресивни примеси, замърсители и токсини, така че не става за електролиза - не е УНИФОРМЕНА.
В Черно море водата има 17% соленост, в Средиземно е два пъти по-солена и т.н.
Както казах, МОН газът се компресира в ГАЗООБРАЗНО състояние до и над 1000 бара.
За транспортирането му е достатъчна компресия между 50-200 бара - колкото и на природния газ.
В ТЕЧНО състояние се транспортира с налягане САМО 1 БАР и температура -178 гр.С.
ТОЧЕЦЪТ за електролизата на МОН ще идва от АЕЦ (нощна енергия), Соларна или Вятърна Централа.
Може да дойде и от Биогазова Централа - biogas на почти нулева себестойност.
Производството на гориво е 50 пъти по-рентабилно от производството на ел.енергия.
Водород може да се произвежда от ВЕИ и при почти НУЛЕВА себестойност.
МОН НЕ СЕ РАЗЛАГА В РЕЗЕРВОАРА на автомобила, а във фабрика, и се складира в бутилки - компресиран - 200 атм. или втечнен --- 1атм.,-178гр.С, на борда на автомобила.
Може да захрани газова турбина или турбогенератор, Зеебек Газ-Ел. двигатели, ПневмоТурбина и др.
Казах, че ГОРИ имаме предостатъчно за захранване на 96-те реки които имаме и още толкова подземни води.
Другите въпроси ми изчезнаха.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравейте!
01.08.2020 18:58
Не разбрах, как ще се получи водород от водата!
Най-ефективният начин е при използване на катализатори- от рода на платина, но те са изключително скъпи По тази причина отпадна ползването на водород за гориво в автомобилите И не само по тази Водородът прави лесно взривни смеси с кислорода, понякога необяснимо как Не е панацея в техниката
Един килограм водород, като обем са хиляди литри!
Ако чужд инвеститор се заеме с процеса- добре, но на издънената ни икономика, поне според мен, не е по силите й!
цитирай
9. dobrodan - Разбирам, че ви трябва по-малко енергия в процеса на електролиза,
01.08.2020 19:10
отколкото отделя водородът при горене? Докато става отново на вода?
Ако това е вярно, човечеството няма да Ви забрави.
Ами ако не е?
Можете ли да докажете това?
Според показаната от Вас схема впрегнахме 32 kW мощност, а получихме 40 кW.......
Предполагам да сте наясно със закона за съхранение на енергията?
Всичко, което предлагате, е нелош начин да запазим произвежданата от Слънцето енергия. Докато компресирате газа, ще се отделя топлина и то много. Тя също може да бъде използвана и това е добре.
Свързано е с известни неудобства. Аз никога не бих сложил дори газова бутилка нито у дома, нито в автомобил. Нагледал съм се на дивашко боравене с подобни апарати.
А, да. Коя инсталация и срещу какви пари ще пусна да ми поддържа -178 градуса по Целзий? У дома ли, в колата ли? Или в самолет? Кораб? Или на 2000 км разстояние?
Надявам се да знаете как се постигат подобни температури?
Нещо не е както трябва, г-н надменни инженере. Никак не е както трябва. Преценете си сам. Защо не опитате да компресирате водорода до метал:)?
Другите ми въпроси са си там, където съм Ви ги задал и никъде не са изчезвали.
С разработки като вашите са пълни мазето, колибката, x-net форумите и имам странното усещане, че съм Ви срещал някъде там. Беше преди доста години, четох из тях какво ли не, но всеки беше ударил на камък накрая.
Съществува цял микросвят, непознат за нас. Някъде енергията се превръща в материя, ние обикновено правим обратното. Но КПД над 100% никой и никъде не може да постигне. Само припомням.
цитирай
10. grainis - Как ще се получи Водород от водата
02.08.2020 22:15
[quote=leonleonovpom2]

Един килограм Водород при 20 гр.С и 1 атм. налягане заема обем от 12 100 литра (12,1 куб.м)

Има няколко начина да се получи водород от вода.

Най-разпространеният и прост Промишлен начин в момента е Реформинг на Природен Газ чрез водна пара.

Поток от природен газ се сблъсква с поток от прегрята (600 гр.С) водна пара при което метанът се разлага на водород и СО2.

Ясно е, че този метод, макар и прост, е твърде МРЪСЕН и е СТРАШНА ГЪЛТАЧКА на ЕНЕРГИЯ - тоест УЖАСНО СКЪП.

Друг начин е Електролизата на Вода.

Нашият екип работи от 15 години по методи за евтин добив на водород и водород-хибридни газове - SOH и MOH.

Открихме и разработихме метод и устройство за добив на стехиометрична кислородно-водородна (SOH) газова смес с рекордно нисък разход на ел. енергия - 0,4Wh/l (0.9kWh/kg) SOH. - fuels.alle

В процеса НЕ СЕ ПОЛЗВАТ НИКАКВИ КАТАЛИЗАТОРИ.

Свръхчист Водород (99,99%) може да се сепарира от SOH чрез МОЛЕКУЛЯРНО СИТО, на ниска себестойност.

Консумираната енергия при този случай е 12,3 kWh/kg H2 или около 4 пъти по-нисък от стандартния (50kWh/kg)

SOH e извънредно ЕКСПЛОЗИВЕН, гърми при 2 атм., не може да се компресира, втечнява и складира, затова може да се използва само в момента на производството си - тоест, "по заявка".

Модифицираният Оксиводород - MOH Gas, е патентован в Япония през 2008 и 2011 г. като OHMASA GAS .

За разлика от SOH, инфразвук-модифицирания МОН може да се компресира безопасно в широк диапазон от 200-1000 атмосфери, да се втечнява при 1атм./-178гр.С - само 16 гр.С по-ниско от Метана !
Може да гори перфектно в Бензинови Двигатели и Турбини и да се съхранява с години в Карбон-Композитни бутилки, напр. Hexagon-Xperion .

Чист водород за горивни клетки може да се екстрахира от МОН чрез МС на борда на автомобила.

МОН НЕ МОЖЕ да се възпламени от ИСКРА при нормални условия !

https://fuels.alle
https://vodorod.alle
https://hydrogen-economy.alle
https://hytechfund.alle
цитирай
11. grainis - От Надменния Инженер до Дилетанта
02.08.2020 22:48
dobrodan - 01.08 19:10

При електролиза на вода се натрупват противоположни йони върху електродите във вид на гелоподобна смес, и по този начин се получава т.нар. Вътрешен Галваничен Елемент, който работи в обратна посока на тази на първичния електролизен процес, като го забавя и затруднява.

LPWE-методът включва режим на пулс-пиково подаване на напрежението на електродите чрез специални електронни устройства - PWM, PPM, PSM, които НАКЪСВАТ подаваното напрежение на импулси, променят честотата и On-Off-режимът.

По този начин главният източник на напрежение се включва за 1/100 от секундата, ЗАРЕЖДА електродите с йони и се изключва, и през останалите 99/100 сек. работи безпрепятствено само Вътрешният Галваничен Елемент. Процесът се повтаря 10 пъти в сек
Методът е описан подробно във файл, към който има линк на сайта ни fuels.alle.

Което не противоречи на Втория Закон тъй като той касае ЗАТВОРЕНИ термодинамични системи, каквато нашата очевидно не е.
Друг е въпросът доколко една ЕЛЕКТРОХИМИЧНА система е ТЕРМОДИНАМИЧНА - цяла книга съм написал по въпросът.

Нашата LPWE клетка е демонстрирана десетки пъти в нашия офис пред учени и инженери от цял свят.

Както споменах, има вече хиляди карбон-композитни водородни бутилки на пазара от 20 и повече години, и досега няма НИТО ЕДИН ИНЦИДЕНТ, за разлика от бензинови и дизелови резервоари и батерийни ел.автомобили, които масово ГЪРМЯТ ЕЖЕДНЕВНО.

Водородът е най-безопасното гориво, защото при инцидент бутилката се цепи и водородът излита като стълб вертикално, а не се стеле по земята като всички останали горива.

Втечняването на МОН гълта около 10-15% от разходите и ще става в промишлени условия, а поддържането на ниската температура ще става с Мини Крио-Помпа, каквито има монтирани ХИЛЯДИ на ТИР-ове в САЩ, които се движат в момента с LNG.

За леки автомобили е за предпочитане компресираният при 200 атм газ, в стандартни метанови бутилки, и втечненият вариант е възможен - той дава 5 пъти по-дълъг пробег.

fuels.alle
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: grainis
Категория: Бизнес
Прочетен: 43388
Постинги: 27
Коментари: 46
Гласове: 24
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031