Opel Stock

Съвети на ADAC за начинаещите караванери

Съвети на ADAC за начинаещите караванери

Съвети на ADAC за начинаещите караванери

Реклама Peugeot 408
Много нови каравани са вече на пътя през 2020 г., отбелязва най-големият немски автоклуб ADAC. Но това крие опасности, защото начинаещите лесно биха подценили специалните изисквания а управление на автомобил с прикачена каравана и много начинаещи не са наясно с факта, че карат малък камион.

„Ето защо спортният стил на шофиране с каравана е табу“, подчертава ADAC. Колата се ускорява бавно и изпреварването отнема много повече време, отколкото без ремарке. Предвидливото шофиране е особено важно – трябва да се стартира бавно и меко да се спира - това е не само най-безопасният, но и най-икономичният стил на шофиране с каравана отзад.

Препоръчва се повишена предпазливост при завиване, защото центробежната сила издърпва ремаркето навън. Напречните ветрове са особено опасни за караваната. По мостовете можете да почувствате пориви по-бурно от обикновено, всеки автобус или камион поражда аеродинамичен шок за караваната, докато минава покрай нея.

Ако въпреки цялата предпазливост карванът започне да се търкаля, само смела стъпка на педала на спирачката ще помогне. По извито пътно платно понякога високото ремарке се навежда толкова много отстрани, че може да закачи осветителни фенери и дървета с ръбовете си.

Често се забравя височината и ширината на ремаркето - това може да бъде проблематично, особено в тунелите. На бензиностанциите на автомагистралите пътеките до паркингите за автомобили често са защитени с метална рамка. Ако не искате да се срещнете с нея, определено трябва да следвате табелата за паркинг за каравани и да спрете там, но никога на местата за паркиране на камиони.

Не само за начинаещи, но и за опитните водачи карането в планинските проходи е истинско предизвикателство. ADAC препоръчва да се избягват стръмни и дълги проходи и да се отклонявате. Ако все пак се осмелите, трябва да започнете планинската обиколка в ранната сутрин или преди изгрев. Тогава температурата на въздуха е по-ниска и има по-малко трафик. Препоръчват се използването на автомобили с автоматична трансмисия и помощ при стартиране на хълма - те помагат на начинаещите да имат по-спокойно пътуване.

Говорейки за температура: когато карате нагоре, трябва да обърнете внимание на температурния дисплей за охлаждащата вода. Ако показалецът отиде в червената зона, трябва незабавно да спрете и да оставите двигателя да изстине. Съединителят също може да стане прекалено горещ, ако го ползвате по-често в трафик с колона. Същото може да се случи и със спирачките. Това е особено вярно при спускане - тогава спирачната сила намалява и спирачният път се удължава.

Често се случва полезният товар да се превишава при опаковане за пътуването. Но това може да доведе до тежки санкции, особено в чужбина, а също така може да надхвърли теглителните възможности на превозното средство. ADAC препоръчва каравана да бъде избрана така, че брутното й тегло да остане приблизително 200 кг под максимално допустимото теглително натоварване на дърпащия автомобил.

ADAC препоръчва на новите шофьори на каравани да преминат специално обучение за безопасност при шофиране. Там бързо могат да се усетят особеностите и предизвикателствата, когато се кара с каравана отзад. Назад


Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Техника /Technics Безопасност | Safety

Проучване - ниско е доверието в автономното шофиране!

Апр 19, 2024
Авто Новини Авто глобус Безопасност | Safety Електромобили Tesla

Tesla намали двойно цената на системата си за автономно управление

Апр 14, 2024
Авто Новини Официални вносители- новини Авто глобус Безопасност | Safety Honda

5-звездна безопасност за Honda CR-V!

Апр 12, 2024