Lasurit eshop

Toyota Supra – истински болид и с четири цилиндъра

Юли 29, 2020
Toyota Supra – истински болид и с четири цилиндъра

Toyota Supra – истински болид и с четири цилиндъра

Реклама Skoda Monte Carlo
Toyota Supra изглежда свежа и предлага сензационни показатели при шофиране. Това се отнася и за „малката“ Supra с четири цилиндъра и два литра работен обем. Тя е отговорът на въпроса дали винаги трябва да е голям моторът?

Първоначално Toyota направи Supra с двигател с ходов обем от три литра и шест цилиндъра. Донякъде по-евтината алтернатива, GR Supra 2.0 (редови, четирицилиндров с 16 клапана и турбокомпресор с двойно пълнене), предлага съвсем не малките 190 кВт / 258 к.с.,които й осигуряват спринт от 0 до 100 км/ч само за 5,2 секунди., а и за нея се налага електронно ограничение на максималната скорост от 250 км / ч.

Ако този ходов обем от два литра не звучи сериозно за някой почитател на престижните бързи автомобили, то малкият японски спортист е едно от изключенията. Спортният автомобил за около 50 000 евро така или иначе е в горния ценови сегмент, но те генерират още повече удоволствие от шофирането, защото Supra 2.0 кара като скъп автомобил от мечтите.

Колата се ускорява с всички предавки гладко, максималният въртящ момент от 400 Нм се простира в голям оборотен интервал - от 1550 до 4000/минута. Зад това се крие уважавана японска техника - променливото газоразпределение отваря и затваря всмукателните и изпускателните клапани с висока точност чрез електрически актуатори.

Това е само една от причините за безпроблемната дърпаща сила. За да поттиснат смущенията в потока на отработените газове, инженерите са разделили турбо пътя им на две. Това означава, че пълнещото устройство реагира веднага на газта и повишава производителността дори при ниски обороти на двигателя. В допълнение към това и бързата осемстепенна автоматична трансмисия от ZF работи безпроблемно.

Шасито е много стегнато и спортно, директното управление е поразително. То пасва на цялостната настройка на Supra, където всичко работи много гладко - включително якото захващане на дисковите спирачки. Спортната спирачна система се отличава с червено боядисани алуминиеви спирачни супорти от Brembo, които обаче носят логото на Supra.

Supra не е ежедневна или туристическа кола, но все пак предлага максимум удобство за двама пътници дори при по-дълги пътувания, а умереният багажник предлага достатъчно място за техния багаж през уикенда.

Технически данни Toyota GR Supra 2.0:
- Дължина / ширина / височина: 4,38 / 1,85 / 1,30 метра
- Двигател: редови четирицилиндров
- Ходов обем: 1998 куб.см
- Мощност: 190 кВт / 258 к.с. при 6000/ мин
- Макс. въртящ момент: 400 Нм от 1550 до 4000/ мин
- 8-степенна автоматична кутия, задвижване на задните колела
- Ускорение: 0 до 100 км / ч: 5,2 секунди
- Макс.скорост: 250 км / ч (ограничена електронно)
- Разход WLTP: 6,9 - 7,6 л / 100 км
- Емисии на CO2 WLTP: 156 - 172 g / km
- Емисионен стандарт: Euro 6d temp Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Авто глобус Електромобили Hyundai

Hyundai IONIQ 5 N е без аналог (Видео)

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BYD Mazda

BYD Experience Day с Yangwang U8 - видео

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Китай Тестове Авто глобус BMW BYD Citroen Geely Mercedes-Benz MG Smart Tesla

Тестовете на ADAC сочат: китайските автомобили не са това което бяха!

Апр 23, 2024