New Dacia Duster

Polestar 2: Наближава ни електрическа “комета”?

Polestar 2: Наближава ни електрическа “комета”?

Polestar 2: Наближава ни електрическа “комета”?

Реклама Honda ZR-V
Специално за auto-press.net от Рудолф Хубер, Global press, Гросгерау, Германия

Polestar 2 е хечбек лимузина от премиум сегмента, предлагаща 408 к.с., задвижване на всички колела и всички възможни екстри за цена под 50 000 евро. Последното увеличение на екологичните премии и намаленият ДДС в Германия правят това възможно. Защото тази сума е за напълно електрически автомобил, който има пробег до 470 километра и не е нужно да се страхува от офертите на благородната конкуренция от Щутгарт, Инголщат и Калифорния.

Polestar първоначално е бил отделът за спорт и форсиране на двигатели на Volvo. Междувременно се появи и като електрическа марка - и това със сигурност показва върху какво се е фокусирала някога “Полярната звезда”. Номер 2 в талнатите й, освен многото други, е много динамичната и свежа основа.

В числа - предните и задните електрически агрегати заедно осигуряват 660 Нм максимален въртящ момент и осигуряват стандартно време за спринта от 0 до 100 км/ч от 4,7 секунди. Според нашето тестово шофиране скоростомерът на машината завършва с 210 км/ч, докато от Polestar говорят за максимална скорост от 205 км / ч.

Това, което цифрите не могат да опишат, е шофьорското изживяване. Веднага освобождаваната мощност на елсиловия агрегат не е нещо ново, но винаги е завладяващо - например при натискане на магистралата или при изпреварване в града. Това се случва много тихо, дори шумовете на гумите не са проблем с Polestar 2, най-много може да се чуе “шепот” около петвратния седан със среден размер.

Китайският швед /марката е собственост на Geely/ предлага енергийно потребление от 19,3 кВтч (kWh) на 100 километра, което е сравнително ниска стойност. В Audi e-tron S, който е с 438 к.с., има около 27,2 до 29,0 кВтч а при повечко “газ” цифрата е с тройка отпред. Не е така с Полярната звезда - при средно тестовото задвижване, въпреки няколко етапа на пълна консумация на ток, тя извлича 20,1 кВт от батерията от с капацитет 78 кВтч. Толкова близо до нормата потребление сега се среща много рядко.

Следователно обхватът от 470 км може да бъде постигнат с малко сдържаност в педала на “газта”. Батерията на Polestar 2 се пълни чрез вградено зарядно устройство с мощност до 11 кВт, като бързото зарядно е 150 кВт, а времето за пълнене от 0 до 80 процента от 40 минути е идеално за релаксираща почивка за кафе.

Пространството, което се предлага е подходящо за класа отпред, отзад е малко късо за особено дългокраки пътници. Големият стъклен покрив е приятен за вътрешната атмосфера.

Polestar 2 е първият автомобил в света с информационно-развлекателна система, която е базирана на Google Android и по този начин интегрира приложения и услуги на Google. Явно предимство за всички потребители на Android е че всичко работи точно както на обичайния смартфон или таблет. Така е много по-лесно да използвате сравнително сложно устройство като модерен електромобил с пълна мрежа и всички системи за актуална помощ, плюс пълния парад на инфотейнмънт.

В допълнение, има наистина почти перфектно функциониращ гласов контрол, който също разбира дори женските гласове без никакви проблеми. Звучи очевидно, но това не беше така при използваните по-рано системи.

Както трябва да се случва в по-доброто автомобилно общество, кормилното управление и степента на рекуперация могат да бъдат настроени по желание с няколко щраквания, последното от нула, т.е. от свободното търкаляне, до силно забавяне, което след кратко запознаване прави педала на спирачката почти безработен.

Това, което поразява е лекотата, която съпътства работата на шофьора в Polestar 2. 2,1 тона тегло са балансирано разпределени, имате 35 л използваем обем на багажника отпред и от 405 до 1095 литра отзад, което също добавя достатъчна практичносткъм неговата годност за ежедневна употреба.

След приспадане на всички премии и намаляване на данъка, първоначалната базова цена от 57 900 евро става точно 48 450 евро. Колата в теста ни беше оборудвана с Performance Pack с компоненти на Brembo и Öhnlins (5849 евро), теглич на ремарке (1072 евро) и боя в снежен металик (975 евро) – хубави неща да ги имаш, но не особено съществени.

И ако апетитната шведска “закуска” в момента е твърде скъпа, ще трябва да изчакате до края на 2021 г. Тогава ще предложат базовата версия с един мотор и по-малка батерия за по-малко от 40 000 евро, още преди приспадане на премиите.

Технически данни Polestar 2:
- Дължина / ширина / височина: 4,61 / 1,99 / 1,48 метра
- Празно тегло: 2123 кг
- Двигател: два асинхронни електродвигателя
- Мощност: 300 кВт / 408 к.с.
- Макс. въртящ момент: 660 Nm
- Задвижване: на всички колела
- Ускорение: 0 до 100 км / ч за 4,7 секунди
- Максимална скорост: 205 км / ч
- Стандартна консумация на 100 км: 19,3 кВтч / 100 км
- Емисии на CO2: 0 g / km
- Пробег с едно зареждане (WLTP): 470 км
- Капацитет на батерията: 78 kWh
- Пространство за багажник отпред / отзад: 35/405 - 1095 л
- Цена: от 57 900 евро Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Авто глобус Smart

Новата SKODA Superb: Флагманът стана още по-добър (Видео)

Мар 21, 2024
Авто Новини Тестове Техника /Technics Екология /Ecology BMW Hyundai Toyota

Прототип на BMW iX5 Hydrogen в практически тест

Мар 19, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Техника /Technics Бизнес /Business Toyota

Toyota C-HR: Вече и като plug-in хибрид - видео

Мар 12, 2024